2026-04-11, 15:05
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Givetvis ska man inte knulla om man inte vill ha barn, vare sig man är 15 eller 48, varför är det så svårt att förstå?
Jag ville knulla också när jag var 14 men lyckligtvis hade jag föräldrar som lärt mig att det kan bli ett barn om man knullar, varför kan inte en 19 åring förstå det också?

Att kontrollera sin sexlust är ditt eget ansvar, precis som att du ska kontrollera din ilska och inte slå nån på käften för minsta lilla.
När kvinnan särar på benen och låter sig bli penetrerad, det är i det ögonblicket hon gjort sitt val till att riskera bli gravid.
Sluta behandla sex som om det vore nån jävla rättighet för kvinnor för det är det inte.
Genom alla tider har kvinnor sagt nej till sex just för att dom inte vill bi gravid med nån random snubbe.

Du verkar bitter.
Har du svårt att finna en partner?
Citera
2026-04-11, 15:07
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Och jag har läst om kvinnor som dödar sina ofödda barn för att de känner för det. Och dessutom kräver rätten att få göra det.

På tal om sjukligt. Och beteenden som vi behöver sluta ursäkta.

När man läser ditt inlägg önskar man att din mor hade haft tillgång till abort.
Citera
2026-04-11, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Många kvinnor idag väljer män som är tio år yngre.

De tillför mer sexuellt plus att de är mer jämställda i sitt tänk.

Ja, de är väl lättare att kontrollera

Kvinnor kan helt enkelt inte hantera äldre män som har mer livserfarenhet.
Citera
2026-04-11, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalaskula544
Motbevisa mig ang aborter i Sverige.
Det finns ingen data på det eftersom det är förbjudet. Men det försvinner och dör långt många fler kvinnor i t ex muslimska länder än i Sverige på grund av abort.

https://fempers.se/2011/feministisktperspektiv-se-arkiv/arkiv-abort-olika-uppfattningar-bland-islams-skriftlarda/

https://kvinnatillkvinna.se/i-vilka-lander-ar-abort-forbjudet/
Citera
2026-04-11, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Skojar du?

Om inte kvinnan lever och har levt hela sitt liv instängd i en källare utan någon som helst kontakt med omvärlden. Så vet hon att fertiliteten minskar efter 35 och att riskerna ökar för både henne och fostret. Precis som alla vet att det finns ICA-butiker i Sverige, IKEA och att killar kommer i målbrottet.

Du vill liksom ha bevis för att vi lever i ett jädrigt upplyst och informativt samhälle, där sådana här generella saker är något som alla vet. Det kan liksom inte undgå någon.

Har du missat artikeln som är i ts?

Fertiliteten börjar redan minska vid 25..
Och det vet inte de flesta kvinnnor. Och det verkar inte du heller veta.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/utredning-kopplar-okunskap-till-laga-fodelsetal-behover-tanka-tidigare
Citera
2026-04-11, 15:11
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Barnafödandet.
Världen/samhället såg annorlunda ut, man kunde försörja en familj på en lön osv.

Och man kunde våldta sin fru utan att bli dömd för våldtäkt fram till 1965.
Citera
2026-04-11, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
När man läser ditt inlägg önskar man att din mor hade haft tillgång till abort.

Tänkte önska dig detsamma, men du hade väl inte haft nåt emot att bli aborterad antar jag.
Citera
2026-04-11, 15:14
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ja, de är väl lättare att kontrollera

Kvinnor kan helt enkelt inte hantera äldre män som har mer livserfarenhet.

Jodå det finns vettiga och bildade äldre män också. Men de är inte särskilt attraktiva.
Citera
2026-04-11, 15:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FruitCombo
Precis. De yrken som håller samhället fungerande har män. På alla nivåer också. T.ex. är det män som vet hur ett elnät fungerar, men även män som rent fysiskt bygger elnätet. Kvinnor har oftast något form av omhändertagande jobb som är helt beroende på att det finns byggnader, värme, mat och rinnande vatten. Man kan tänka på det så här; om män slutar jobba så dör alla.

Om kvinnor hade fått bestämma hade vi fortfarande bott kvar i grottorna. (Kolla upp grottbostäderna i tex Turkiet och Kanarieöarna) Som håller en jämn och behaglig temperatur året runt. Då hade vi sluppit betala skjortan för ett elnät som inte är så jävla utbyggt och utvecklat som du verkar tro och som är sårbart för en massa korruption. Vi hade också sluppit bo i byggnader med olika grader av giftiga material. Och hade inte män byggt upp ett helt ekonomiskt system som gör gällande att de flesta livsmedlen transporteras över halva jordklotet så hade jag kunnat gå ut och dricka vattnet i ån. Och matproduktionen hade inte varit sårbar för korruption och manipulation och hade inte behövt besprutas med en massa gifter. Och vi hade inte suttit här med DDT och en massa andra gifter i våra kroppar.

Kvinnor innehar några av de mest samhällsviktiga funktionerna.

Utveckling är inte alltid av godo. Speciellt inte när det drivs av girighet och rovdrift på människor och miljö. Men ni män ville alltid ha mer och mer och mer. Snabbare bil än grannen och större hus och yngre och yngre fru.

Mäns statushets förgiftade faktiskt jorden.

Det är långt över tiden nu, vi måste gå tillbaka till det kvinnliga, det närande, det småskaliga.

Fan inte konstigt att kvinnor världen över inte vill föda barn till den här världen.
Senast redigerad av Jenny9 2026-04-11 kl. 15:19.
Citera
2026-04-11, 15:16
Medlem
Citat:
Är du så här dum på riktigt eller låtsas du bara?

Ja det är en betydande skillnad mellan 1,43 och 2,1. En avgörande skillnad t om i det här sammanhanget. Medan det inte är någon nämnvärd skillnad alls mellan 1,43 och 1,5.

1.43 innebär att det föds minst ett barn per kvinna i Sverige. Och att det föds mer än två barn per var fjärde kvinna.
1. Beata: ett barn.
2. Stina: ett barn.
3. Greta: ett barn.
4. Nina: två barn.
5. Milla: ett barn.
6: Karina: ett barn.
7. Berta: ett barn.
8. Rosa: två barn.
9. Rigmor: ett barn.
10. Stella: tre barn.
= 14 barn = 1.4 barn/kvinna

2.1 innebär att det föds minst två barn per kvinna i Sverige. Och att det föds mer än 3 barn per var tionde kvinna.
1. Beata: två barn.
2. Stina: två barn.
3. Greta: två barn.
4. Nina: två barn.
5. Milla: två barn.
6: Karina: två barn.
7. Berta: två barn.
8. Rosa: två barn.
9. Rigmor: två barn.
10. Stella: tre barn.
= 21 barn = 2.1 barn/kvinna.

Ingen enooorm skillnad, såldes. Vilket var vad jag påstod. Eller du kanske anser att det är en enorm skillnad mellan 21 barn och 14 barn?

14 barn kan bilda 7 par som vuxna.
21 barn kan bilda 10 par som vuxna.

Sedan får man se hur många barn de 7 paren respektive de 10 paren får...

Att siffran nu ligger på 1.43 barn per kvinna, innebär inte att svenskar är "utdöende".
Dessa barn kanske kommer få minst 2 barn var. Vad vet vi.
Citera
2026-04-11, 15:17
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Jag. Orkar. Inte.

Men lev i villfarelsen att när tjejer festar så gör dom det för att hitta en partner och far till sina barn, helst när man är påverkad av alkohol.

Men du kan ha rätt, när jag tänker efter så är det faktiskt den omdömeslösheten som de flesta kvinnor faktiskt besitter.

Du missar att det var så man möttes innan dejtingapparna.

Människor var ute och dansade och hade kul. Där och då kunde det hända att tycke uppstod.
Citera
2026-04-11, 15:17
Medlem
Citat:
Jösses vilket patetiskt försök att förflytta ansvaret.

Då får väl kvinnan välja en man som väljer att kvinnan ska våga skaffa barn med honom då.

Det börjar bli löjligt hur du ALLTID ska ansvarsbefria kvinnor från ALLT.

Kvinnan väljer man efter vem hon är attraherad av. Inte efter taktik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in