2026-04-11, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Hon kan gå ner i vikt. Men det kan vara en lång process. I vissa fall flera år.

Nu kommer du med dina påståenden igen. Tänker du backa upp dem någon gång?
Graviditet står inte med på listan över de vanligaste orsakerna.

Kan gå fort också. Med rätt hjälp.

Livsstilsfaktorer är en stor orsak till övervikt. Och under småbarnsåren kan det för många bli negativ livsstil. De hinner inte sköta om hälsan som tidigare.
Citera
2026-04-11, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Så du tänker att kvinnor (och män) måste vara ofria för att det ska födas tillräckligt med barn? Ofria på vilket sätt då?
Jag vill att alla ska se hur kvinnor manipulerar ord som denna

Varför väljer Jenny9 att skriva på det här sättet när det hela handlar om: att båda könen måste göra uppoffringar för att få ett fungerande samhälle?

Det är inte perfekt men bättre än vad det dessa Idioter förespråkar där man bara skyller ifrån sig och inte kommer med fungerande lösningar.

Varför är ni så efterblivet cp töntiga att vi måste "ändra" allt hela tiden? erat sätt fungerar inte.

Det fanns en jävla anledning till varför de fanns stabila strukturer förr vare sig man gillar det eller ej och det är precis det ni har förespråkat att förstöra i åratal!

Och nu sitter vi här efter ert efterblivna framtåg av ideer med låga barnafödandet, ni ser mer fkd up utslitna ut, psykiskt ohälsa där ni medicinerar er för allt och blir ännu mer socialt efterblivna, ÖVERREPRESENTERADE i antalet sjukanmälningar och list jäveln kan göras lång vilka konsekvenser detta ger oss i längden

Sluta. vara. cp. Det är allt jag ber er alla om! Hade era idiot ideologier fungerat hade jag inte brytt mig ett skit vad ni gör!
Citera
2026-04-11, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziracorn
Vad pratar ni om? Det är ju mammor och pappor med barnvagnar i 100-tals där jag bor (Mölndal)!!!!!

Kanske bor på ett unikt ställe, men statistiken LJUGER!

Går knappt att komma fram som gående.

Därtill alla cyklister/hundägare med koppel/elsparkar.
Statistiken ljuger inte bro.

Tänk vad tråkigt att ta hand om ett barn?

Det finns ingen anledning att göra det. Det är bara suckers som skaffar barn idag. Förr i tiden var det arbetskraft och inga preventivmedel som höll det uppe. Det är över nu.
Citera
2026-04-11, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Kvinnor väljer män de attraheras av. och eftersom kvinnor är sexuellt selektiva av sin natur, så går det inte bra med "vilken man som helst som vill ha barn".

Stina 23 år kanske är attraherad och intresserad av 14 mediokra, vanliga unga män och 3 unga "toppmän". Om ingen av dessa 17 män, som hon kan tänka sig, vill ha barn med henne, utan vill bara sätta på henne eller ha halvseriösa förhållanden med henne. Så. Kan hon inte taktiskt välja någon hon inte vill ha, bara för att få barn... Detta fattar du väl ändå? Ska hon äcklas av manen hon ligger med, bara för att få barn? Inte vilja ens kramas med fadern till sin avkomma? Vad blir det för uppväxt för avkomman då?

Nej, då väntar hon hellre. Och blir 28-34 år, innan hon träffar en man hon är attraherad av och som vill ha barn med henne. Och hoppas på att det inte är för sent för barn.

Och vems är ansvaret för att det blir lång väntan? Jo: de män som är tillräckligt attraherade av och intresserad av Stina för att ligga med henne och ha halvseriösa relationer med henne. Men inte vill skaffa barn med henne.

----

Om Stig 23 år är attraherad av 2000 kvinnor. Och Stina 23 år är en av dessa. Och hon besvarar hans intresse och attraktion. Så borde han satsa på henne. Dejta henne och se om det kanske kan bli något seriöst.

Blir det inget seriöst, för att de helt enkelt inte blir kära. Så bör Stig gå vidare till någon annan av de 5 av 2000 kvinnorna, som finner honom attraktiv och intressant och se om det kan bli något där. Någon av dem kan det ju klicka fullt ut med och då blir det barn gjorda!

Men Stig 23, väljer hellre att bara ligga med Stina 23 och de andra 5 kvinnorna som är attraherade av honom. Och sedan kasta dem på soptippen. Så blir inga barn gjorda!
Och vems är ansvaret då? Jo: Stigs.

----

Blev det tydligare för dig så?

Män behöver inte tumma med attraktion och intresse.
Det ska inte kvinnor heller behöva göra.

Nej män har inte ansvar för vad kvinnor gör och väljer att göra. Det var bland det mest misogyna jag har hört faktiskt. Extremt förminskande av kvinnor.

Kvinnor får väl sluta ge bort sex gratis till dessa män som bara vill ha sex då. Det är inte mäns fel att kvinnor säljer sig för billigt. Det här "problemet" som du målar upp har en ganska enkel lösning, och det är att sex bara ska ske inom äktenskapet.

Jag är inte kristen själv men kristna har verkligen en poäng där, det måste jag ge dom.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Det som krävs är ju att framtida generationer kvinnor kliver in och kompenserar för dagens kvinnors låga barnafödande.

Många av "dagens kvinnor" är fortsatt i fertil ålder. Detta verkar du glömma.
Kvinnor födda mellan 1982-2006 är i fertil ålder: 20-44 års åldern. Flertalet av dessa kan fortfarande få ett eller flera barn.

Om unga män mellan 20-30 får höra från oss i äldre åldrar att "satsa på hon den söta tjejen som är intresserad av dig" och de gör detta med de kvinnor som är 20-30 dag. Så ska du se att barnafödandet kommer öka och det bara inom några år.

Men det är sällan man uppmuntrar unga män att satsa på första bästa tjej där ömsesidigt intresse infinner sig...
Citera
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bomhull
Blir så i ett samhälle där man ser ner på kvinnor som föder barn tidigt och väljer familjeliv över karriär

Verkar som kvinnor får skit oavsett om de får barn tidigt eller sent.
Citera
2026-04-11, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Hur vill du öka barnafödandet i Sverige?

*styrkekram & handhjärta*
Du vet hur en riktigt mamma slår sin dotter i huvudet när hon gör något fjortigt cp skadad grej?

Precis det där skulle lösa så många problem dessa ego trippade as förtjänar
Citera
2026-04-11, 16:54
Medlem
Citat:
Folk lämnar bort sina barn några timmar medans de förvärvsarbetar. Kallar du förvärvsarbete att ta hand om hälsan?

Förr hade man aktivt arbete på bondgården. Kvinnan kunde alltså kombinera arbete (bondgårdens sysslor) med att ta hand om sina barn och få tillräckligt med fysisk aktivitet och bra mat gjord från grunden vilket är att vårda sin hälsa. Och barnen fick hjälpa till på gården och med syskonen. De var arbetskraft, de också.

Även under de första årtiondena av industrialismen så var maten bättre och kraven på barnen högre. Barnen skulle hjälpa till.

Nu är maten sämre, jobben stillasittande. Kraven på föräldraskapet högre. Vilket ökar folks vikt.

Ja, det är alltså dåliga vanor som leder till övervikt, och inte barnafödande. Det sistnämnda är bara en dålig ursäkt.
Citera
2026-04-11, 16:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BENSINO
Jag vill att alla ska se hur kvinnor manipulerar ord som denna

Varför väljer Jenny9 att skriva på det här sättet när det hela handlar om: att båda könen måste göra uppoffringar för att få ett fungerande samhälle?

Det är inte perfekt men bättre än vad det dessa Idioter förespråkar där man bara skyller ifrån sig och inte kommer med fungerande lösningar.

Varför är ni så efterblivet cp töntiga att vi måste "ändra" allt hela tiden? erat sätt fungerar inte.

Det fanns en jävla anledning till varför de fanns stabila strukturer förr vare sig man gillar det eller ej och det är precis det ni har förespråkat att förstöra i åratal!

Och nu sitter vi här efter ert efterblivna framtåg av ideer med låga barnafödandet, ni ser mer fkd up utslitna ut, psykiskt ohälsa där ni medicinerar er för allt och blir ännu mer socialt efterblivna, ÖVERREPRESENTERADE i antalet sjukanmälningar och list jäveln kan göras lång vilka konsekvenser detta ger oss i längden

Sluta. vara. cp. Det är allt jag ber er alla om! Hade era idiot ideologier fungerat hade jag inte brytt mig ett skit vad ni gör!

Vilka stabila strukturer pratar du om? Hur långt tillbaka i tiden är du?

Ja båda föräldrarna måste göra uppoffringar för att det ska fungera, inte bara det ena könet.
Citera
2026-04-11, 16:56
Medlem
Lloyd.Christmass avatar
Citat:
Kvinnor väljer män de attraheras av. och eftersom kvinnor är sexuellt selektiva av sin natur, så går det inte bra med "vilken man som helst som vill ha barn".

Stina 23 år kanske är attraherad och intresserad av 14 mediokra, vanliga unga män och 3 unga "toppmän". Om ingen av dessa 17 män, som hon kan tänka sig, vill ha barn med henne, utan vill bara sätta på henne eller ha halvseriösa förhållanden med henne. Så. Kan hon inte taktiskt välja någon hon inte vill ha, bara för att få barn... Detta fattar du väl ändå? Ska hon äcklas av manen hon ligger med, bara för att få barn? Inte vilja ens kramas med fadern till sin avkomma? Vad blir det för uppväxt för avkomman då?

Nej, då väntar hon hellre. Och blir 28-34 år, innan hon träffar en man hon är attraherad av och som vill ha barn med henne. Och hoppas på att det inte är för sent för barn.

Och vems är ansvaret för att det blir lång väntan? Jo: de män som är tillräckligt attraherade av och intresserad av Stina för att ligga med henne och ha halvseriösa relationer med henne. Men inte vill skaffa barn med henne.

----

Om Stig 23 år är attraherad av 2000 kvinnor. Och Stina 23 år är en av dessa. Och hon besvarar hans intresse och attraktion. Så borde han satsa på henne. Dejta henne och se om det kanske kan bli något seriöst.

Blir det inget seriöst, för att de helt enkelt inte blir kära. Så bör Stig gå vidare till någon annan av de 5 av 2000 kvinnorna, som finner honom attraktiv och intressant och se om det kan bli något där. Någon av dem kan det ju klicka fullt ut med och då blir det barn gjorda!

Men Stig 23, väljer hellre att bara ligga med Stina 23 och de andra 5 kvinnorna som är attraherade av honom. Och sedan kasta dem på soptippen. Så blir inga barn gjorda!
Och vems är ansvaret då? Jo: Stigs.

----

Blev det tydligare för dig så?

Män behöver inte tumma med attraktion och intresse.
Det ska inte kvinnor heller behöva göra.
Jag tycker att man ska vara tydlig med vart man står i barnfrågan tidigt i en relation. Inte vara svävande i frågan eller ljuga. Vill man t.ex. inte ha barn kommer man i längden att ha trevligare om man träffar någon som tycker samma än att hålla någon på halster liksom. Plus att den andra personen slipper slösa bort värdefulla år. Win-win för alla. Själv är jag supertydlig med detta när jag själv nätdejtat. Ser ingen anledning att ljuga om en sådan sak och förhoppningsvis tänker de flesta samma.
Citera
2026-04-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Antingen så öser vi pengar på problemet eller så anpassar vi samhället till att varje kvinna föder i snitt lite över ett barn.

Det finns länder som spenderat enorma pengar på att få upp barnafödandet men knappt lyckats förändra något - t ex Ungern.

Andelen kvinnor som INTE skaffar barn är samma idag som den var på 50-60-talet.

Jag förstår inte varför vissa tycker det är ett enormt problem att kvinnor idag föder 1,5 barn istället för 2,5 barn.
Och varför fungerar inte detta? FÖR IDEOLOGISKA SJÄL

kvinnans fel med andra ord finns det ingenting som systematiskt fungerar ligger det i grunden på henne

I åratal har man pumpat deras hjärnor att de ska vara "självständiga" och de kan få allt en man har bla bla bla

För att bryta detta måste man börja med skolan och få bort dessa ideer och det tar minst 10 år eller mer att se en ideologisk förändring
Citera
2026-04-11, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruitCombo
Att föda barn är ju det kvinnor bidrar till samhället. Det är ganska absurd att du föreslår att de ska sluta med det enda de bidrar med samtidigt som du inte tycker män ska sluta göra något av allt de gör.

Men kvinnor behövs ju inte. Endast män. Genom att skaffa barn tär de bara på männens samhälle. Bättre då att de gör nytta istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in