2026-04-11, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
De allra flesta kvinnor får barn innan 35.

Det föds 1,43 barn per kvinna i Sverige idag. Och det är inte hållbart i längden. Det är ren fakta och inget du kan prata bort.
Citera
2026-04-11, 02:14
Medlem
Citat:
Då föddes det 2.2 till 2.5 barn per kvinna. Nu föds det 1.43 barn per kvinna. Ingen jätteskillnad. Vad är det du tänker som var bättre på 60 talet?
Hemmafruar kanske?

På 1930-40talet, och även långt tidigare fanns barfamiljer med tiotalet barn, de orkade.

En nu död, gammal släkting till mig, hon hade 12 barn+ lantbruk att sköta.
Lantbruket skötte hon inte helt själv iofs, hon hade hjälp.

Men ansvaret för denna, lite större typen av gård var hennes, detta då mannen var svårt alkoliserad och till ingen hjälp alls, tvärtom...
Citera
2026-04-11, 03:48
Avstängd
Vem fan vill sätta barn till världen i dag?
Förutom babbar då.
Citera
2026-04-11, 04:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Vem fan vill sätta barn till världen i dag?
Förutom babbar då.
Alla vi som inte är 35, feta, arbetslösa, bor i mammas källare och hatar invandrare på Flashback.
Citera
2026-04-11, 04:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sFBs
Alla vi som inte är 35, feta, arbetslösa, bor i mammas källare och hatar invandrare på Flashback.
Ok, har du någon källhänvisning?
Citera
2026-04-11, 04:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allvar66
Ok, har du någon källhänvisning?
Jag är källan. Någon mer dum fråga?
Citera
2026-04-11, 04:19
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xerati6565
Ja jag är expert, och man är inte TJEJ när man är över 35 ens. Man är TANT

Men gubbe blir man inte före 45? Gissar jag.
Citera
2026-04-11, 04:20
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av sFBs
Jag är källan. Någon mer dum fråga?
Bara undrar. Du verkar lite upprörd vännen.
Citera
2026-04-11, 04:20
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Det föds 1,43 barn per kvinna i Sverige idag. Och det är inte hållbart i längden. Det är ren fakta och inget du kan prata bort.

Varför är det inte hållbart? Vad ska länder med ännu mindre födslotal göra? Man kan inte tvinga människor att skaffa barn, om man inte vill leva i en diktatur.
Citera
2026-04-11, 04:23
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Barnafödandet.
Världen/samhället såg annorlunda ut, man kunde försörja en familj på en lön osv.

Bensinen kostade nästan ingenting. Man levde extremt mycket snålare. Man hade en radio hemma kanske. Det liv vi har med allt modernt, det kostar. Man åt mest potatis.
Citera
2026-04-11, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjallepetter
Det beror på att feminismen förhärligat manliga ideal som karriär, pengar och makt.

Kvinnor strävar så pass mycket att vara som män att de lätt dras in i tron om att de besitter samma biologi som män.

Om män kan vara runt 40 och få barn borde vi också kunna det. Det ska ju vara jämlikt...

Feminism är en cancer och de eunucks till män som försvarar skiten är en skam för de manliga släktet.
Idioterna trodde vi hade det så jäkla enkelt nu ser man kvinnorna trötta och utslitna.

Flertalet satsningar för kvinnor och dom är fortfarande överrepresenterade i antalet sjukskrivningar som växer 😂

Dom förtjänar allt negativt som kommer deras väg det går inte rädda deras socialt efterblivna beteende.
Citera
2026-04-11, 04:30
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Syftet med festen är väl att ha kul med sina vänner, kanske dricka och dansa. Och förhoppningsvis träffa en intressant man som det kan bli något seriöst med. Träffar hon en sådan, kan hon råka vara alkoholpåverkad. Men vet ju ändå vem hon vill ha/vem hon inte vill ha.
Jag. Orkar. Inte.

Men lev i villfarelsen att när tjejer festar så gör dom det för att hitta en partner och far till sina barn, helst när man är påverkad av alkohol.

Men du kan ha rätt, när jag tänker efter så är det faktiskt den omdömeslösheten som de flesta kvinnor faktiskt besitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in