2026-04-11, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nope. Stämmer inte. Polisen kollar tex alltid målsägandes mobil. Varför gör de det, tror du? Jo, givetvis för att kolla om det inte föreligger falsk beskyllan bland annat. I ett nytt rättsfall där en finsk kvinna anmälde våldtäkt i Sverige, kollade nan upp om hon gjort liknade anmälningar i norden (vilket hon inte hade). Varför tror du man gör så? Jo, givetvis för att se så att det inte är en falsk tillvitare som åker runt i olika länder och anklagar folk falskt för våldtäkt. Polisen och åklagaren kan ju inte bara köpa en våldtäktsanklagelse med hull och hår. Utan behöver vända på varje sten. Även stenen om eventuell falsk tillvitelse. För att ha mycket kött på benen när åtl väcks för tex våldtäkt. Eller för falsk tillvitelse om våldtäkt.

I ärendet tråden handlar om har åklagaren fattat misstanke om att barnet gjort en falsk angivelse. Och funnit tillräckligt med bevis för att så är fallet. Och därmed åtalats barnet för falsk angivelse om våldtäkt.

Vid vilka andra brott än mord tittar polisen i den brottsutsattes telefon, utan dennes medgivande? När gör de en fullständig spegling och återskapar raderad data?
JUST PRECIS! När du är MISSTÄNKT för brott eller inte kan "kränka" din integritet genom villkorslös tillgång till ditt data, givetvis kommer polisen ALDRIG ta min telefon om jag är BO om jag inte självmant lämnar över den? Vad skulle det vara för tvångsmedel utövat över ett brottsoffer?
Vidare kollar man inte BO:s ekonomiska förehavanden eller andra förehavanden heller, polisens jobb är att förse åklagaren med tillräckligt mycket "bevis" för att det ska leda till en fällande dom.

Genom samtyckeslagstiftningen så tog man i stort sett bort beviskraven och det är därför t.ex. det var lättare förr att se att en människa hade blivit utsatta för våldtäkt eftersom deras kroppar och ansikten alltid bar märken så som blåmärken där man blivit fasthållen, blåmärken på ansiktet från slag för att kuva eller brutna näsor av tidigare nämnda anledning.
Idag kan jag glida raka spåret upp på polisen, vara hel och ren och säga att "TomatKungen har utsatt mig för en våldtäkt", där och då ska polisen ta det på samma sätt som om jag faktiskt uppbar symptom på att jag hade blivit det.
Det är därför NÄSTAN uteslutande alla fall du, jag och Guzman har granskat framgår i domslutet att rättsmedicin säger att det inte går att säkert fastställa om skadorna är förenliga med våldtäkt, mellan raderna eftersom de i all väsentlig bemärkelse skulle kunna uppstå av att slå benet i kanten på en dörr eller landa fel när man badar.

Anledningen till att dessa fall överhuvudtaget dyker upp och friar de oskyldiga, oftast i dessa fall männen är att kvinnorna som falskanklagar ibland är världens sämsta brottslingar och berättar eller konspirerar med tredje part. Fall där de gör som man ska, håller käften, berättar inte för någon så leder det nästan uteslutande till fällande dom och 300+k in på kontot.

Jag säger inte att det "oftast" är så, MEN! jag säger att BRÅ har inhämtat statistik kring varför man lägger ner anmälningar i Sverige
https://bra.se/download/18.3808406a192bd2f0b7249d0/1730354723581/2019_9_Valdtakt_fran_anmalan_till_dom.pdf

I synnerhet sid 55 och framåt, märk väl detta är från 2019 och läs och förfaras eftersom 11% av anmälningarna läggs ner för att "Det anmälda har sannolikt inte hänt", 20% är utredningen väcker tvivel fördelat på
• Fall med stark motbevisning (6 procent)
• Fall med tvivel kring rekvisiten (10 procent)
• Fall med tvivel kring om händelsen ägt rum (4 procent)

Utan att sticka ut hakan för långt, så gissar jag att fällande domar har ökat och att nedläggningsprocenten har gått ner Precis som politiken ville, sen om det är rätt och riktigt ur människoperspektiv eller om vi har en massa folk som egentligen sitter oskyldigt inlåsta, tänker jag låta vara osagt.

Jag vet bara att vi har haft tur med V i Göteborg och med VDkillen i Malmö på senaste, nu uppenbarligen hade vi tur med herren i detta fall också

Förhoppningsvis en vacker dag i framtiden så tvingas politikerna lyssna på fackfolket istället för att fackfolket ska lyssna på politikerna.
För vi ska inte glömma bort att det är fackfolket som är de skickliga yrkesmännen, politikerna är de populära dokusåpe skådisarna.

Ha en strålande lördag och sorry not sorry för wall of text, ungefär i vanlig ordning
Citera
2026-04-11, 12:42
Medlem
Man kan utan tvivel slå fast att mörkertalet för detta är enorm men ändå tur att denna tjejen får sitt straff för de hon gjort
Citera
2026-04-11, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nodraketen
ja tomaten och hamburgaren håller studiecirklar för kvinnor hur de ska gå tillväga med det här

Skulle inte förvåna mig det minsta
Citera
2026-04-11, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Man kan utan tvivel slå fast att mörkertalet för detta är enorm men ändå tur att denna tjejen får sitt straff för de hon gjort
Ja alla eller i vartfall de flesta våldtäkter som anmäls av KVINNOR är ju falska angivelser
Citera
2026-04-11, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JossaNs
Vid vilka andra brott än mord tittar polisen i den brottsutsattes telefon, utan dennes medgivande? När gör de en fullständig spegling och återskapar raderad data?
JUST PRECIS! När du är MISSTÄNKT för brott eller inte kan "kränka" din integritet genom villkorslös tillgång till ditt data, givetvis kommer polisen ALDRIG ta min telefon om jag är BO om jag inte självmant lämnar över den? Vad skulle det vara för tvångsmedel utövat över ett brottsoffer?
Vidare kollar man inte BO:s ekonomiska förehavanden eller andra förehavanden heller, polisens jobb är att förse åklagaren med tillräckligt mycket "bevis" för att det ska leda till en fällande dom.

Genom samtyckeslagstiftningen så tog man i stort sett bort beviskraven och det är därför t.ex. det var lättare förr att se att en människa hade blivit utsatta för våldtäkt eftersom deras kroppar och ansikten alltid bar märken så som blåmärken där man blivit fasthållen, blåmärken på ansiktet från slag för att kuva eller brutna näsor av tidigare nämnda anledning.
Idag kan jag glida raka spåret upp på polisen, vara hel och ren och säga att "TomatKungen har utsatt mig för en våldtäkt", där och då ska polisen ta det på samma sätt som om jag faktiskt uppbar symptom på att jag hade blivit det.
Det är därför NÄSTAN uteslutande alla fall du, jag och Guzman har granskat framgår i domslutet att rättsmedicin säger att det inte går att säkert fastställa om skadorna är förenliga med våldtäkt, mellan raderna eftersom de i all väsentlig bemärkelse skulle kunna uppstå av att slå benet i kanten på en dörr eller landa fel när man badar.

Anledningen till att dessa fall överhuvudtaget dyker upp och friar de oskyldiga, oftast i dessa fall männen är att kvinnorna som falskanklagar ibland är världens sämsta brottslingar och berättar eller konspirerar med tredje part. Fall där de gör som man ska, håller käften, berättar inte för någon så leder det nästan uteslutande till fällande dom och 300+k in på kontot.

Jag säger inte att det "oftast" är så, MEN! jag säger att BRÅ har inhämtat statistik kring varför man lägger ner anmälningar i Sverige
https://bra.se/download/18.3808406a192bd2f0b7249d0/1730354723581/2019_9_Valdtakt_fran_anmalan_till_dom.pdf

I synnerhet sid 55 och framåt, märk väl detta är från 2019 och läs och förfaras eftersom 11% av anmälningarna läggs ner för att "Det anmälda har sannolikt inte hänt", 20% är utredningen väcker tvivel fördelat på
• Fall med stark motbevisning (6 procent)
• Fall med tvivel kring rekvisiten (10 procent)
• Fall med tvivel kring om händelsen ägt rum (4 procent)

Utan att sticka ut hakan för långt, så gissar jag att fällande domar har ökat och att nedläggningsprocenten har gått ner Precis som politiken ville, sen om det är rätt och riktigt ur människoperspektiv eller om vi har en massa folk som egentligen sitter oskyldigt inlåsta, tänker jag låta vara osagt.

Jag vet bara att vi har haft tur med V i Göteborg och med VDkillen i Malmö på senaste, nu uppenbarligen hade vi tur med herren i detta fall också

Förhoppningsvis en vacker dag i framtiden så tvingas politikerna lyssna på fackfolket istället för att fackfolket ska lyssna på politikerna.
För vi ska inte glömma bort att det är fackfolket som är de skickliga yrkesmännen, politikerna är de populära dokusåpe skådisarna.

Ha en strålande lördag och sorry not sorry för wall of text, ungefär i vanlig ordning
Ingen ide du försöker förklara det här för henne, hon är helt okunnig inom juridik och rättsväsende.

Du har helt rätt i sak fö
Citera
2026-04-14, 23:42
Medlem
SveaBunkerns avatar
TINGSRÄTTSDOMEN
Umeå tingsrätt B 4083-25 Dom 2026-02-26

SCRIBD:
https://www.scribd.com/document/1026431268/Ume%C3%A5-tingsratt-B-4083-25-Dom-2026-02-26

WEB ARCHIVE:
https://web.archive.org/web/20260414213828/https://sveabunkernpdf.wordpress.com/wp-content/uploads/2026/04/umea-tingsratt-b-4083-25-dom-2026-02-26.pdf

Citat:
Tilltalad
Alcie Saed, 20090821-****

Brott som Alcie döms för
Grov falsk beskyllning, 2025-11-03 – 2025-11-05, 15 kap 7 § 2 st brottsbalken

Påföljd
Ungdomsvård.
Ungdomstjänst 40 timmar

Skadestånd
Alcie ska betala skadestånd till Lawand med 60 000 kr. Alcie ska också betala ränta på beloppet enligt 6 § räntelagen (1975:635) från den 5 november 2025.

GROV FALSK BESKYLLNING (5000-K1287419-25)

Alcie har i polisförhör mellan den 3 november 2025 och den 5 november 2025 i Umeå kommun osant beskyllt Lawand för att den 1:a och den 3:e november 2025 våldtagit henne.

Brottet bör bedömas som grovt eftersom beskyllningen avsåg särskilt allvarlig brottslighet och fick till följd att Lawand frihetsberövades genom anhållande den 3-5 november 2025 (ärende 5000-K1257439-25).

Alcie begick gärningen med uppsåt.
Senast redigerad av SveaBunkern 2026-04-14 kl. 23:45.
Citera
2026-04-15, 03:10
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Det är sällsynt med falsk angivelse kring alla sorts brott. Och som sagt. Ett eller två fall av återfallsförbrytare när det kommer till falsk angivelse om våldtäkt. Extremt jobbig process att gå igenom med förundersökning (som oftast blir nedlagd, 95% av förundersökningar läggs ner i våldtäktsärenden). Inte troligt att det är många som vill gå igenom det ännu en gång...

Det finns en stor anledning till att många anmälningar läggs ner.

Källa: Expressen https://share.google/1dEdONj8fKHrTV46F

Citat:
Vad gäller återfallsförbrytare, så återfaller 30% av kvinnliga brottslingar återfaller I brott 3 år efter att de har friats, i någon form av brott.

Ja du ser, risken kan väl sägas vara överhängande att de återfaller i brott? 30 % är en hög siffra.

När ska du sluta försvara kvinnor som begår brott?

Citat:
Rent statistiskt etc. Är sannolikheten låg att barnet detta ärende gäller, skulle begå ytterligare en falsk angivelse om våldtäkt. Hon blev ju påkommen (tack och lov) och lär ha lärt sig en rejäl läxa nu

Varför tror du det?

Att kvinnor och barn från tid till annan blir påkomna att ljuga vet vi

(FB) Flicketös ville bli rik och falskanmälde våldtäkter

Men den där statistiken du hänvisar till, finns den?
Citera
2026-04-15, 03:17
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ja alla eller i vartfall de flesta våldtäkter som anmäls av KVINNOR är ju falska angivelser

Inte de flesta men tyvärr handlar det ofta om okynnesanmälningar, rent påhitt, hämnd, försök att mörka otrohet, psykisk ohälsa, ekonomiska incitament osv.

Falska anmälningar är ett stort samhällsproblem som bör komma upp till debatt.
Citera
2026-04-15, 06:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Inte de flesta men tyvärr handlar det ofta om okynnesanmälningar, rent påhitt, hämnd, försök att mörka otrohet, psykisk ohälsa, ekonomiska incitament osv.

Falska anmälningar är ett stort samhällsproblem som bör komma upp till debatt.
Jag är helt övertygad om 99% av alla våldtäksanmälningar som läggs ner är falskaangivelser, finns det något som motbevisar det?
Citera
2026-04-15, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Antagligen är det ytterst få som falskanmäler då endast ca 5% av anmälda sexualbrott leder till fällande domar. För sexualbrott mot barn är det ännnu lägre, endast 4,2% leder till fällande domar. Så det är nog ytterst få som utsätter sig för förhör, rättegång och så vidare.

Antalet sexualbrottslingar som går fria överstiger troligen vida falskanmälningar.

Med det sagt så är varje falsk anklagelse en för mycke.

Du säger alltså att det kan vara ända upp till 95% av alla anmälningar som egentligen är falskanmälningar.
Citera
2026-04-15, 07:11
Medlem
Citat:
väldigt svårt för en kille hävda han blivit våldtagen av en kvinna.

De fall de sker är det oftast äldre kvinnor som förgripit sig på betydligt yngre killar

Det är väl bara att ligga på rygg som en död fisk och sedan hävda att man inte gett samtycke och att kvinnan borde ha förstått.

Ser vi till chalmersfallet i Göteborg så hade ju kvinnan ridit mannen hon sedan anmälde för våldtäkt. Förvisso blev väl den mannen friad när det överklagades men vi kan nog ändå anta att mannen kan nog vara lite aktiv också men ändå hävda att han inte gett samtycke.
Citera
2026-04-15, 07:55
Medlem
Citat:
Sedan måste det göras offentliga register över de här kvinnorna, med bild brott och allt.

Sympatisörer som lär ut och stödjer den här tekniken ska med hängas ut.

Allmänheten måste varnas här ifrån de här äckliga hemska nazifeministerna

En variant på Dumpen? Ja det vore nog bra med ett register på de kvinnor man bör undvika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in