2026-04-25, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Farliga-Faran
Du tycker det är fullt begripligt att polisanmäla en person för något hen inte gjort med stor risk att hen åker dit för det och får sitta i fängelse. *Noterat*

Galning.

Tjena sen på bollen, det putinhater gör är för det resonemang som många av dem troligen för i sitt huvud. Det är krasst såhär att om man under hela sin livstid fått höra att man är ett utsatt offer och att män är hemska..
Så är det nära till hands att i sitt huvud konstruera en berättelse där man inte gjort något fel utan bara i den ordning man lärt sig sprungit in i den där förtryckarvåldtäktsmannen.
Sedan anpassar sig ens känsloliv efter den tanken, eller om det är vise versa, vet inte är inte kvinna så kan aldrig veta vilket som kommer först.

Människor rättfärdigar pissiga och fruktansvärda beteenden varje dag med efterhandskonstruktioner för att kunna leva med att de är väldigt basic, beter sig illa och inte är särskilt värdefulla att ha i någons liv mer än sina föräldrars.

Så han säger inte att det är rätt, han säger att det är fullt förståeligt.
Det är faktiskt fullt förståeligt.

Men back in the days så låg jag med någon och kom fram till att "Ptja det där var inte så begåvat, hade inte gjort om jag var nykter". Sedan gick jag vidare med mitt liv, skämdes lite inför mina vänner.. och sedan föll den fadäsen i glömska. Jag har alldeles säkert varit det ligget någon gång med.

Men det är inte så det funkar idag längre.. i synnerhet för damerna.
Jag väntar fortfarande på första falska våldtäktsanmälningen från en man mot en kvinna.
Citera
2026-04-27, 08:34
Medlem
Farliga-Farans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JossaNs
Tjena sen på bollen, det putinhater gör är för det resonemang som många av dem troligen för i sitt huvud. Det är krasst såhär att om man under hela sin livstid fått höra att man är ett utsatt offer och att män är hemska..
Så är det nära till hands att i sitt huvud konstruera en berättelse där man inte gjort något fel utan bara i den ordning man lärt sig sprungit in i den där förtryckarvåldtäktsmannen.
Sedan anpassar sig ens känsloliv efter den tanken, eller om det är vise versa, vet inte är inte kvinna så kan aldrig veta vilket som kommer först.

Människor rättfärdigar pissiga och fruktansvärda beteenden varje dag med efterhandskonstruktioner för att kunna leva med att de är väldigt basic, beter sig illa och inte är särskilt värdefulla att ha i någons liv mer än sina föräldrars.

Men back in the days så låg jag med någon och kom fram till att "Ptja det där var inte så begåvat, hade inte gjort om jag var nykter". Sedan gick jag vidare med mitt liv, skämdes lite inför mina vänner.. och sedan föll den fadäsen i glömska. Jag har alldeles säkert varit det ligget någon gång med.

Jag väntar fortfarande på första falska våldtäktsanmälningen från en man mot en kvinna.

Ok, dom är korkade då med andra ord. Fullt förståeligt att idioter gör vansinniga saker. Fine.
Citera
2026-04-27, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JossaNs

Sök på 49-årig kvinna misstänks för våldtäkt av sin sons kompis, Flen
Citera
2026-04-28, 20:35
Medlem
Jag har lite insyn i dehär och tjejen i fråga va 16år gammal och anmälde en kille för våldtäkt inne på en toalett på utopia i Umeå.. Lögnen kunde bevisas genom att de är kamera bevakat utanför och hon gick in frivilligt och dom va inte ens där inne i 1 minut.. Plus en massa annan bevisning mot henne.. Förutom straffet så fick hon betala 60.000 kr i skadestånd till killen.. Fruktansvärt trasig tjej med massor av insatser sen några år.. Dom har känt varandra en längre tid.. Killen va fullt medveten om att han skulle få problem om han fortsatte ha kontakt med henne men valde det endå och tjejen sa under lång tid till alla andra att hon inte ville ha kontakt med killen men hade de endå.. Resultat av ungdomar som placerats på familjehem utan stöd, ingen hjälp me psykisk ohälsa eller nån sorts uppföljning alls..
Citera
2026-05-28, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Necris
Nej, det är inte så det funkar. Det är inte automatiskt en falsk anmälan när ord står mot ord i ett våldtäktsmål och mannen frias. Det kan ju vara en helt korrekt anmälan ändå.
Falsk anmälan är väl mer när tjejen VET att ingen våldtäkt kan ha skett men anmäler ändå. Tex, om hon blir filmad när hon tankar på macken och sen åkte ut med sina kompisar samtidigt som hon påstår sig blivit våldtagen.
Jag har inte påstått att det är automatiskt en falsk anmälan när den åtalade frias. Vad jag säger är att det är sjukt att tjejer kvinnor som så uppenbart ljuger hittar på att dom blivit våldtagna inte blir åtalade. Dom förstör ju både för männen och kvinnorna. Kvinnorna som verkligen blivit våldtagna blir ju mer ifrågasatta pga sjuka kvinnor som ljuger om att dom blivit våldtagna.för att hämnas .jävlas . Skydda sig själva .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in