2026-04-08, 23:21
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perry2
Var inte rädd
Intresset kommer att öka... ni har ju svårt med publik på höstarna.

Jag vill ha Malmö i Shl för att hålla agget uppe... Mif som strykpojke som det oftast är
Jag skulle ta 0 i publik om det innebar att Löven aldrig gick upp.
Citera
2026-04-09, 00:28
Bannlyst
BIK vill renovera hemmaarena.
Senast redigerad av kollega15 2026-04-09 kl. 01:12. Anledning: Sport
Citera
2026-04-09, 02:12
Medlem
Black.Panthers avatar
Inte mycket o göra mot Björklöven men tycker SSK kämpade tappert. Från en dlig grundserie så tof man sig ända fram till semifinal.

Tror Björklöven vinner finalen oavsett motstånd.

bara o dra lärdom och komma igen nästa säsong för ssk och aik.
Citera
2026-04-10, 11:53
Medlem
SysterMorbids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dygdepladdrare
Snart bara två timmar kvar nu tills vi drar igång semifinalspelet mot Björklöven. Senaste minnet från elitseriekvalspel i Umeå är mest en minneslucka från när Nyman bjöd laget runt 2007. Klackarna i taket var det då, men det är ett minne blott nu. Nu är det allvar igen.

Det var fint att få dra volymreglaget i Kalmar till noll för Mama Lauda till sist. SSK har gjort det till sitt kall att släcka de mest irriterande mållåtarna i detta slutspel, för after ski-dängor från alpländer i all ära, ingenting är så oskönt att höra som Mooora gööra måå-å-å-ål i Smidjegrav, men deras lokala musikanter skickade vi ju också på sommarlov. Tack och lov. Björklöven vet jag inte ens vad de har för mållåt men jag är redan irriterad på den. Tyst ska den bli, så tyst att man ska kunna höra löven falla.

Att välja mellan MoDo och Karlskoga är som att välja mellan dragspel och AIDS, svårt men inte omöjligt. I Örnsköldsvik kör de Wiggen med ”dragspelarnas Jimmi Hendrix” Roland Cedermark och Sven-Åke Lassas, jag kan inte släktskapen men den sistnämndes namn osar Leksand och har man ”Husum-Elvis” på bygden bör man ge grannens grabb en chans istället kan jag tycka. Blod är tjockare än vatten. MoDos kall har blivit att tvätta bort regnbågen och det gör man inte med vatten. AIK och deras böghymnsremix blev man förvisso av med då domarna lät sig luras av filmandet med ketchupsplatter och tog det för riktigt blod, men ett sådant lågvattenmärke hoppas vi väl inte på igen? Dock håller jag en tumme för att de ändå slår Karlskoga också, som likt Kalmar satsat på en jobbig after ski-hit från alperna. Den där tyska schlagerbögen som gjorde ”zehn nackte friseusen” skänker ett regnbågsskimmer över Nobelhallen och gläntar på värmlänningarnas garderobsdörrar. Sten Broman skulle valt Karlskoga. Jag lutar nog mer åt MoDo och dragspel så länge de spelar rent.

Vad fan yrar du om? Har du fått en stroke eller?
Citera
2026-04-10, 20:41
Medlem
Dygdepladdrares avatar
Tack och bock för den här säsongen då. SSK var för uddlösa, men visade ändå god moral trots skador och avstängningar. Man vann faktiskt fem mot fem-spelet med 1-0 i sista matchen men två matchstraff blev för mycket att bära mot seriesegrarna för ett redan slitet lag.

Björklöven är en fullvärdig ersättare till Leksand i SHL. De är ihärdiga med trumman och snurrar intensivt med halsdukarna när det blir mål. Offensiven finns naturligt i Löven men med Bogren har de blivit mer kompletta i alla delar. Jag har hållit dem som stora favoriter till avancemang men den här matchserien har ändå sått ett frö av tvivel. Med lite defensiv struktur kan man bromsa dem. Varken Karlskoga eller MoDo är i närheten av att vara så slitna som Tälje var på slutet och båda har matchvinnartyperna vi saknade.

Citat:
Ursprungligen postat av SysterMorbid
Vad fan yrar du om? Har du fått en stroke eller?
Minns inte av någon stroke. Det där skrev jag i mars när jag var viril som katten och reste ragg varhelst jag kom, nu i april efter ett antal missar är jag inte lika potent längre och ska snart dra mig tillbaka. Men självklart ska du få en guidad tur genom inlägget om det var svårtytt. Håll till godo:

Citera
2026-04-13, 21:42
Medlem
Så där, då var den här fruktansvärda säsongen över. Skönt att slippa bli lemlästade av vassa löven i en final.

På så sätt är jag glad att det blir BIKs medelmåttor där istället. Vi var rätt jämndåliga i den här semiserien, men det bättre laget var Karlskoga! Så blir en logisk final här nu.

Hur mycket man än haft roligt åt lövens oförmåga genom åren som närliggande rival, så förtjänar deras publik den här framgången och någonstans var det en tidsfråga innan allt skulle klaffa. Men visst ska det spelas om det först.
Citera
2026-04-13, 21:51
Medlem
På nått sätt skönt att Modos säsong är över, pengarna som löven-matcherna drar in hade suttit bra men samtidigt har Modo gjort plus-resultat 9 år i rad så jag tror ekonomin överlever, jag tror inte Modo (eller Karlskoga) haft nått att hämta mot Löven i finalen.

Kollar man på nästa års trupp är det ändå ganska intressanta namn som har kontrakt, skönt att slippa den helt kuklösa Rundblad som kapten, det blev inte bra från första stund och snacka om att inte sluta med flaggan i topp.

Lite tråkigt att det känns som om Modo har tappat folket i Övik när dom sparkade Karlin, det kan nog ta ett tag innan Modo blir en "familj" igen. Över tid kan det också bli kännbart om både Löven och Timrå är i SHL och dammsuger talanger runtomkring.
Citera
2026-04-14, 01:09
Medlem
IceEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av griffin83
På nått sätt skönt att Modos säsong är över, pengarna som löven-matcherna drar in hade suttit bra men samtidigt har Modo gjort plus-resultat 9 år i rad så jag tror ekonomin överlever, jag tror inte Modo (eller Karlskoga) haft nått att hämta mot Löven i finalen.

Kollar man på nästa års trupp är det ändå ganska intressanta namn som har kontrakt, skönt att slippa den helt kuklösa Rundblad som kapten, det blev inte bra från första stund och snacka om att inte sluta med flaggan i topp.

Lite tråkigt att det känns som om Modo har tappat folket i Övik när dom sparkade Karlin, det kan nog ta ett tag innan Modo blir en "familj" igen. Över tid kan det också bli kännbart om både Löven och Timrå är i SHL och dammsuger talanger runtomkring.

Att man valde att entlediga Karlin kan man väl ha sina åsikter om, men att man trodde att det skulle bli en positiv förändring med Andersson vid rodret kändes redan på förhand som en utopi.

Här i Timrå så var han en svag matchcoach och helt oförmögen att byta ut underpresterande spelare.

En tröst för Modo är väl att man ändå har skapliga chanser nästa säsong, för Leksand lär knappast kunna "köpa" sig tillbaka till SHL som HV hade kunnat göra.
Citera
2026-04-14, 04:46
Medlem
Tavastehuss avatar
Overkligt att så gjutna HA-lag som Löven och BIK gör upp om en plats i SHL.

Bobcats skulle troligtvis göra en kort sejour i SHL, medan Löven har potential att bli ett nytt Skellefteå om de tar SHL-platsen. Eller är jag ute och cyklar?
Citera
2026-04-14, 07:42
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Overkligt att så gjutna HA-lag som Löven och BIK gör upp om en plats i SHL.

Bobcats skulle troligtvis göra en kort sejour i SHL, medan Löven har potential att bli ett nytt Skellefteå om de tar SHL-platsen. Eller är jag ute och cyklar?

Det är två helt olika lagbyggen, ett är "slicka såren och utvecklas vidare" till budgetsummor, det andra är "Win or bust", där man handlat och handlat och handlat samtdigt som ekonomin är en katastrof. Vinner man så kommer SHL-pengarna att sanera mycket av ekonomin førutsatt att man inte värvar något. Om man førlorar är konkursrisken øverhängande. Spelarna skiter sannolikt i vilket før de kommer ju inte att hänga med i djupet.

Frågan är om ångesten kan øvervinnas før Løven, Bofors har absolut inget att førlora, Løven allt.
Citera
2026-04-14, 18:40
Medlem
karlsoons avatar
Modo föll lite på eget grepp. Hur i helvete kan man åka runt och filma på det sättet man har gjort? Stäng av föreningen hela nästa säsong så dom lär sig. Man skäms ju
Citera
2026-04-14, 21:59
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IceEyes
Att man valde att entlediga Karlin kan man väl ha sina åsikter om, men att man trodde att det skulle bli en positiv förändring med Andersson vid rodret kändes redan på förhand som en utopi.

Här i Timrå så var han en svag matchcoach och helt oförmögen att byta ut underpresterande spelare.

En tröst för Modo är väl att man ändå har skapliga chanser nästa säsong, för Leksand lär knappast kunna "köpa" sig tillbaka till SHL som HV hade kunnat göra.

Zacke, Ahnelöv förmodligen klara när som. Fredrik Forsberg vill till Leksand samtidigt som vi drar i Kellerher. Lägg till Koblar!

Seriens bästa keeper har vi redan.

Tack för ett gott skratt. Leksand lag kommer förmodligen vara det starkaste laget på väldigt, väldigt länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in