Nja, jag har ju väntat i mer än femtio år på ett nytt SM-guld men tror nog att jag får vänta lite till, hoppas ju innerligt att Leksand ska ta ett nytt guld under min livstid men optimismen för det har ju falnat lite
Smått plågsam match att behöva ta sig igenom mot IKO.
Försäsongsstämning på läktaren iom betydelselös match, ett MoDo som såg ut att hålla typ div.1-nivå i två perioder, som vanligt regnar det in puckar när vi möter den här klubben... Några av dem kom allt för enkelt.
Sen helt plötsligt kommer hemmalaget ut och gör en ganska bra sistaperiod? Där det ser ut som att man vill matcha IKO och försöker hota i anfallsväg. Det ger även resultat på tavlan. Tror ingen hade den på känn efter 40 minuter om jag säger så.
Smått plågsam match att behöva ta sig igenom mot IKO.
Försäsongsstämning på läktaren iom betydelselös match, ett MoDo som såg ut att hålla typ div.1-nivå i två perioder, som vanligt regnar det in puckar när vi möter den här klubben... Några av dem kom allt för enkelt.
Sen helt plötsligt kommer hemmalaget ut och gör en ganska bra sistaperiod? Där det ser ut som att man vill matcha IKO och försöker hota i anfallsväg. Det ger även resultat på tavlan. Tror ingen hade den på känn efter 40 minuter om jag säger så.
Är detta typ tionde gången denna säsongen de har flyt och inte tappar sjätteplatsenplatsen för att rätt lag bakom förlorar? Känns väldigt mycket stolpe in där. Sjukaste vore om de lyckas hålla den genom att förlora på övertid mot AIK. De får inte sumpa detta på fredag. Hade varit tragiskt om de åker ut i åttondelsfinal.
Omgångens frågetecken är vad Almtuna och Oskarshamn sysslade med ikväll?
Västerås fiasko kan mycket väl fullbordas framemot vårkanten. Troja har haft all tid att förbereda sig såväl fysiskt som mentalt på kvalspel, vilket inte ska underskattas.
Omgångens frågetecken är vad Almtuna och Oskarshamn sysslade med ikväll?
Västerås fiasko kan mycket väl fullbordas framemot vårkanten. Troja har haft all tid att förbereda sig såväl fysiskt som mentalt på kvalspel, vilket inte ska underskattas.
Exakt, Almtuna gjorde nog sin sämsta match för säsongen och Oskarshamn verkar inte heller klara stressen och pressen, båda lagen är ju klara för åttondelen men spelet förskräcker.