2026-04-09, 19:23
Medlem
santos_devilles avatar
Antagligen en kille med någon tism som fått för sig något men ångrat sig resten av livet och grävt ner sig ännu mer i sin sjukdom.
Citera
2026-04-09, 19:24
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Ja faktiskt så är det ett alternativ som skulle vara troligt ...vi får de vad som kommer fram...spännande för oss.... upprivna sår för anhöriga...😪

Korpberget i Svanö, Lunde, är ett beroendevårdshem som ligger 3,5 mil norr om Härnösand och har verkat sedan 1986.

Om 3,5 mil betyder grannavstånd så är det ju stor sannolikhet att det är där han hållit till.
Men å andra sidan borde ju alla där topsats i ett tidigt skede.
Citera
2026-04-09, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SSKKLLIIHHJJKK
Livstid för ett mord som skedde 2005? Lägg av nu för fan.

Inte ska man väl ha lindrigare straff för att man hållt sig undan länge.
Citera
2026-04-09, 19:27
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skinnytallboy
Det här snacket om en ensam gärningsman...
Om den häktade verkligen är gärningsmannen, så menar man ju här på Flashback att det finns likheter med mördaren i Linköping året därpå, och där fanns det ju inget motiv. Samtidigt pekar ju mycket i Brattåsfallet i en annan riktning.
Offren var två pensionärer på en relativt avskild gård, och det finns uppgifter att Tor hade konflikter med flera personer. Det försvann ju också en pärm med affärshandlingar efter mordet, medan Tors plånbok med ett värde på 10k kronor lämnades kvar.
Det låter mer som att mordet utfördes i ett mer affärsmässigt mål, vilket rimmar illa med iden om att mördaren skulle vara ett soc fall utan inkomst. Det är mycket som är märkligt i det här fallet.
Ja, motivbilden kan nog inte sägas ha många likheter med fallet i Linköping. Det är väl främst de andra likheterna mellan gärningsmännen man åsyftar, gissar jag?
Citera
2026-04-09, 19:28
Medlem
De här skoavtrycken som fanns på mordplatsen, omständigheterna kring dessa? Fann man dessa i lera, sand eller blod eller vad?
Citera
2026-04-09, 19:29
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Korpberget i Svanö, Lunde, är ett beroendevårdshem som ligger 3,5 mil norr om Härnösand och har verkat sedan 1986.

Om 3,5 mil betyder grannavstånd så är det ju stor sannolikhet att det är där han hållit till.
Mycket troligt att en person från södra Sverige hamnat här...och efter morden flyttat runt mkt....är mgm
Citera
2026-04-09, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
GWs hoods. Tänk som det kan förhålla sig. Handlade de i samma affärer, månn tro..?

Topic eftersom GW ägnat så mycket tid åt denna mördare.

Han kanske hade en master plan som gick ut på att tysta GW också.
Citera
2026-04-09, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster

Får verkligen polisen topsa alla på ett hem på så svag grund? Låter märkligt...
Citera
2026-04-09, 19:37
Medlem
BombaySaphires avatar
Det är väl ändå ett j-a underbetyg till polisen att han inte topsades redan 2005-2006, med tanke på att han bodde relativt nära brottsplatsen. De topsade ju hundratals människor då.
Citera
2026-04-09, 19:39
Medlem
nezzoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Får verkligen polisen topsa alla på ett hem på så svag grund? Låter märkligt...
Vet ni att jag blev topsad på mitt jobb några år efter illdåden....inte kriminell bara en vanlig Svensson....jobbar och sköter mig...gissa att jag blev förvånad när krim kommer till min dåvarande arbetsplats 😱
Citera
2026-04-09, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hanspippi
De här skoavtrycken som fanns på mordplatsen, omständigheterna kring dessa? Fann man dessa i lera, sand eller blod eller vad?

Såvitt jag vet har det enbart blivit offentligt att skoavtrycken säkrades inne i huset, samt vilka två olika skor det var. Det ena paret såldes inte i Sverige vid tiden för dubbelmordet utan kan ha köpts i Tyskland.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/MgdPVM/tyska-skor-kan-losa-mordgata
Citera
2026-04-09, 19:43
Medlem
TheJesuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nezzom
Vet ni att jag blev topsad på mitt jobb några år efter illdåden....inte kriminell bara en vanlig Svensson....jobbar och sköter mig...gissa att jag blev förvånad när krim kommer till min dåvarande arbetsplats 😱

En eloge till dig som ändå ställde upp på topsning, jag hade gjort likadant. Dra DNA på alla som föds och på alla som söker asyl i landet, tvingande lagstiftning, så får vi bättre koll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in