Citat:
Beiget,skralt och osäker blir det för att hon helt enkelt saknar feeling för intressant och rolig och originell inredning.Hon kopierar,inte kreerar.Hon skriver att hon är så lycklig i lägenheten,att det verkligen är inrett i hennes stil,och då måste man väl tro henne? Genuivt kreativa personer brukar ofta ha väldigt personliga oängsliga hem,där inte allt är exakt planerat,det bara blir intressant av sig själv.Jag tror Elsa övertänker,funderar 1000 ggr på hur gardinerna ska se ut,hur kuddarna ska ligga...
En sak jag tänkte på var att hon skrev att de gamla mörkbruna trädörrarna var hennes favoritdetalj i huset. Hon skriver ofta så om någon sliten originaldetalj och det får mig att undra varför hon inte helt enkelt lyfter in mer sånt i inredningen? Förr verkade hon ha en förkärlek för gamla skåp och slitna bord men nu är det mesta utbytt mot beige och vit modernism. Som det gräsliga uttjatade handfatet med attiraljer. Förstår liksom inte. Alla inspirationsbilder hon delar är fulla av gamla böcker, konst, skrivbord med papper och liv men när hon själv har möjligheten (och hon har ju verkligen alla möjligheter i världen) så blir det så… skralt och vitt och osäkert.
Såg även nåt reklamklipp för Tradera där hon rensade ut saker att sälja och jag ville bara skrika neeej du behöver de där få små personliga detaljerna!! Ni behöver toastställningen och oljemålningen och vasen!! Hennes hem ser ut som kala show room och jag tror genuint inte ens att hon själv gillar det. Önskar så att Elsa skulle få självförtroendet tillbaka och våga fylla huset med loppisfynd och konst och färg och faktiskt bli intressant som influenser igen. Känner själv hur jag läser allt mer sällan för det är ändå bara en kopia på de andra beiga bloggarna som dyker upp i Instagramflödet.
Glashyllor i redan djupa köksfönster med beiga glas… suck. Beige matta av keipelmyr suck. Vit hård soffa suck. Beiga väggar, beiga golv, beige gräsmatta som ingen vattnat, beige klänning på beige hud på beige strand med beige risrätt med nåt coolt namn som nån annan influenser influerat suuuck!!
Och ja, jag läser såklart självmant. Jag gillar ju Elsa egentligen. Önskar bara lite mindre beige keiplermyr och lite mer… inspiration. Har ett sommarhus att inreda.
Såg även nåt reklamklipp för Tradera där hon rensade ut saker att sälja och jag ville bara skrika neeej du behöver de där få små personliga detaljerna!! Ni behöver toastställningen och oljemålningen och vasen!! Hennes hem ser ut som kala show room och jag tror genuint inte ens att hon själv gillar det. Önskar så att Elsa skulle få självförtroendet tillbaka och våga fylla huset med loppisfynd och konst och färg och faktiskt bli intressant som influenser igen. Känner själv hur jag läser allt mer sällan för det är ändå bara en kopia på de andra beiga bloggarna som dyker upp i Instagramflödet.
Glashyllor i redan djupa köksfönster med beiga glas… suck. Beige matta av keipelmyr suck. Vit hård soffa suck. Beiga väggar, beiga golv, beige gräsmatta som ingen vattnat, beige klänning på beige hud på beige strand med beige risrätt med nåt coolt namn som nån annan influenser influerat suuuck!!
Och ja, jag läser såklart självmant. Jag gillar ju Elsa egentligen. Önskar bara lite mindre beige keiplermyr och lite mer… inspiration. Har ett sommarhus att inreda.
Maximalism med mycket färger o mönster och överfyllda bokhyllor,konst och bric-a-brac,kommer hon aldrig att ta till sig,men oj vad man saknar någonting icke-vittbeige i deras lgh!
Och en sak till som får mig,som älskar böcker,att rysa,att placera föremål ovanpå liggande böcker! De kan bli förstörda,få märken mm,gör inte så mot böcker,please!