2026-04-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
En sak jag tänkte på var att hon skrev att de gamla mörkbruna trädörrarna var hennes favoritdetalj i huset. Hon skriver ofta så om någon sliten originaldetalj och det får mig att undra varför hon inte helt enkelt lyfter in mer sånt i inredningen? Förr verkade hon ha en förkärlek för gamla skåp och slitna bord men nu är det mesta utbytt mot beige och vit modernism. Som det gräsliga uttjatade handfatet med attiraljer. Förstår liksom inte. Alla inspirationsbilder hon delar är fulla av gamla böcker, konst, skrivbord med papper och liv men när hon själv har möjligheten (och hon har ju verkligen alla möjligheter i världen) så blir det så… skralt och vitt och osäkert.

Såg även nåt reklamklipp för Tradera där hon rensade ut saker att sälja och jag ville bara skrika neeej du behöver de där få små personliga detaljerna!! Ni behöver toastställningen och oljemålningen och vasen!! Hennes hem ser ut som kala show room och jag tror genuint inte ens att hon själv gillar det. Önskar så att Elsa skulle få självförtroendet tillbaka och våga fylla huset med loppisfynd och konst och färg och faktiskt bli intressant som influenser igen. Känner själv hur jag läser allt mer sällan för det är ändå bara en kopia på de andra beiga bloggarna som dyker upp i Instagramflödet.

Glashyllor i redan djupa köksfönster med beiga glas… suck. Beige matta av keipelmyr suck. Vit hård soffa suck. Beiga väggar, beiga golv, beige gräsmatta som ingen vattnat, beige klänning på beige hud på beige strand med beige risrätt med nåt coolt namn som nån annan influenser influerat suuuck!!

Och ja, jag läser såklart självmant. Jag gillar ju Elsa egentligen. Önskar bara lite mindre beige keiplermyr och lite mer… inspiration. Har ett sommarhus att inreda.
Beiget,skralt och osäker blir det för att hon helt enkelt saknar feeling för intressant och rolig och originell inredning.Hon kopierar,inte kreerar.Hon skriver att hon är så lycklig i lägenheten,att det verkligen är inrett i hennes stil,och då måste man väl tro henne? Genuivt kreativa personer brukar ofta ha väldigt personliga oängsliga hem,där inte allt är exakt planerat,det bara blir intressant av sig själv.Jag tror Elsa övertänker,funderar 1000 ggr på hur gardinerna ska se ut,hur kuddarna ska ligga...
Maximalism med mycket färger o mönster och överfyllda bokhyllor,konst och bric-a-brac,kommer hon aldrig att ta till sig,men oj vad man saknar någonting icke-vittbeige i deras lgh!
Och en sak till som får mig,som älskar böcker,att rysa,att placera föremål ovanpå liggande böcker! De kan bli förstörda,få märken mm,gör inte så mot böcker,please!
Citera
2026-04-08, 07:35
Medlem
Det ser vilosamt ut inne i huset efter renoveringen, men håller med om att någon blek färg i nåt rum inte skulle ha skadat. Men det ser bättre ut än vad jag trodde! Börjar förstå hennes vision med det låga taket nu också, även om det först var ett frågetecken för mig. Hoppas dock hon gör sig av med korgmöblerna på övrevåningen som gör att rummet känns som typ en Ellos-reklam.

Gillar idén med glashyllor i fönstret i köket, men passar tyvärr inte jättebra i ett hus med så lågt i tak. Höjdmässigt med den höga kranen framför ser det också tokigt ut, nästan som att kranen rör vid hyllan. Har en känsla av att glashyllorna kommer att monteras och sedan försvinna när hon inser hur trångt det kommer se ut och att det blockerar dagsljuset.
Citera
2026-04-08, 09:09
Medlem
Tycker köket är fantastiskt, vardagsrummet…. mindre lyckat.
Har vi någon hantverkskunnig person som kan räkna ut vad den här renoveringen kostat? Dom har inte gjort något själva lejt ut allt dränerat bytt bjälklag bytt golv kök från dyrare leverantör badrum dyrare renoverat och målat nedervåning, fönster tillverkat dörr etc etc Vad tror ni? Är Benny mångmiljonär?
Citera
2026-04-08, 09:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SomersetMum
Tycker köket är fantastiskt, vardagsrummet…. mindre lyckat.
Har vi någon hantverkskunnig person som kan räkna ut vad den här renoveringen kostat? Dom har inte gjort något själva lejt ut allt dränerat bytt bjälklag bytt golv kök från dyrare leverantör badrum dyrare renoverat och målat nedervåning, fönster tillverkat dörr etc etc Vad tror ni? Är Benny mångmiljonär?
Han skrattar nog hela vägen till banken...! Förstår inte vardagsrummet alls,ser bara fel ut med soffan o allt där.Köket rymligt,men glashyllor framför fönstret där man diskar,vill man inte kunna se ut? (Jag är lätt klaustrofobisk och vill att alla fönster enkelt kan öppnas,hyllor framför fönster inte min grej alls).
Citera
2026-04-08, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Han skrattar nog hela vägen till banken...! Förstår inte vardagsrummet alls,ser bara fel ut med soffan o allt där.Köket rymligt,men glashyllor framför fönstret där man diskar,vill man inte kunna se ut? (Jag är lätt klaustrofobisk och vill att alla fönster enkelt kan öppnas,hyllor framför fönster inte min grej alls).

Är själva hyllplanen av glas (som jag trodde)? Eller trä? Ser klumpigt ut tyvärr, särskilt ihop med den höga kranen.
Citera
2026-04-08, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Är själva hyllplanen av glas (som jag trodde)? Eller trä? Ser klumpigt ut tyvärr, särskilt ihop med den höga kranen.

Jag uppfattade det som att det är provisoriska trähyllor nu som ska bytas ut mot glas.
Citera
2026-04-08, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frimlov
Tog en närmare titt,och det ser ut som trähyllor,men,som någon här skrev,kanske ska bytas ut till glashyllor?
Nån som vet takhöjden? Såg så himla lågt ut på bilden av sovrummet,m kanske bara ser så ut på bild.
Citera
2026-04-08, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Tog en närmare titt,och det ser ut som trähyllor,men,som någon här skrev,kanske ska bytas ut till glashyllor?
Nån som vet takhöjden? Såg så himla lågt ut på bilden av sovrummet,m kanske bara ser så ut på bild.

Så otroligt ihoptryckt allt verkar. Som om Elsa har köpt en dockhusversion hon ska inreda som Dixdotters gård. Kanske bara kan välja varannan, var tredje grej att kopiera då.
Citera
2026-04-08, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carli
Så otroligt ihoptryckt allt verkar. Som om Elsa har köpt en dockhusversion hon ska inreda som Dixdotters gård. Kanske bara kan välja varannan, var tredje grej att kopiera då.
Det kommer att bli som en hoptryckt beige version av lägenheten, redan det lilla man sett visar ju det.
Citera
2026-04-08, 23:26
Medlem
Rikskrim08s avatar
Betalar pappa allt fortfarande?
Citera
2026-04-09, 07:47
Medlem
Herregud vad märkvärdigt det är med hennes ägg hela tiden!!
Citera
2026-04-09, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kayleigh
Herregud vad märkvärdigt det är med hennes ägg hela tiden!!
😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in