2026-04-04, 20:43
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Familyunited
Hoppas om du kommer till domstol att det skulle hjälpa dig. Har du varit i många förhandlingar kring vårdnad eller LVU i domstol?
Nej, men som närstående i andra ärenden som gäller vården och socialtjänsten. Jag vet precis hur det (inte) fungerar. Det är sjukt. Men ska du ha en chans måste du lära dig spelet och möta dem med deras egna vapen. Jag antar att du inte har fått någon vårdplan där det står vad som krävs för att vården ska upphöra?
Citera
2026-04-04, 21:41
Medlem
Totiuss avatar
De senaste inläggen visar precis hur djävulskt sjukt ”systemet” är. Domstolarna ignorerar de verktyg som systemet ska använda för att säkerställa ”barnets bästa” och vänder istället socialtjänstens lagtrots mot föräldern. Det är gaslighting i sin mest diaboliska form från samhällets sida.

Men om vi kan visa att just frånvaron av en SIP och en mätbar vårdplan är det som gör att barnets bästa INTE kan bedömas objektivt, så angriper vi deras egen logik. Om beslutsunderlaget är olagligt framtaget är det inget underlag – då är det bara godtycke utan lagstöd.
Citera
2026-04-04, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Nej, men som närstående i andra ärenden som gäller vården och socialtjänsten. Jag vet precis hur det (inte) fungerar. Det är sjukt. Men ska du ha en chans måste du lära dig spelet och möta dem med deras egna vapen. Jag antar att du inte har fått någon vårdplan där det står vad som krävs för att vården ska upphöra?

Varje sak du har skrivit om har varje person som fått sina barn bortrövade inklusive jag själv försökt, inte en gång, inte två utan i vissa fall tjugo, trettio gånger. Man lär sig tillslut. Jag tjatade om SIP i ungefär ett år. Var överallt patientnämnden, IVO försökte få överklagbara beslut. Samma med vårdplan och genomförandeplan. Jag har anmält allt också men IVO, JO, JK och polisen struntar i det. Den som struntar mest i det är Förvaltningsrätten som när man visar allvarliga fel och brister skriver "förvaltningsrätten är ingen tillsynsmyndighet"

Domstolarna struntar helt i vårdplan, de struntar i vårdens uppfattning om vården inte står på samma sida som socialtjänsten. Har man själv inte varit i domstol tror man att domstolarna fungerar att det är rättssäkert att om man har bevis och är lugn och saklig då blir det annorlunda.
Citera
2026-04-04, 23:18
Medlem
Citat:
De senaste inläggen visar precis hur djävulskt sjukt ”systemet” är. Domstolarna ignorerar de verktyg som systemet ska använda för att säkerställa ”barnets bästa” och vänder istället socialtjänstens lagtrots mot föräldern. Det är gaslighting i sin mest diaboliska form från samhällets sida.

Men om vi kan visa att just frånvaron av en SIP och en mätbar vårdplan är det som gör att barnets bästa INTE kan bedömas objektivt, så angriper vi deras egen logik. Om beslutsunderlaget är olagligt framtaget är det inget underlag – då är det bara godtycke utan lagstöd.

Jag vill säga att jag fortfarande har hopp att det åtminstone kan finnas en eller några personer som gör rätt. Jag tycker absolut man ska försöka på alla sätt. Man kan försöka igen med samma sak om och om någon gång kanske det funkar. Någon gång kanske det kommer en person som verkligen vill göra det som är bäst för barnen.

Kanske finns det en människa av kött o blod i en domstol eller hos någon socialtjänst. Jag hoppas det finns
Citera
2026-04-04, 23:21
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Varje sak du har skrivit om har varje person som fått sina barn bortrövade inklusive jag själv försökt, inte en gång, inte två utan i vissa fall tjugo, trettio gånger. Man lär sig tillslut. Jag tjatade om SIP i ungefär ett år. Var överallt patientnämnden, IVO försökte få överklagbara beslut. Samma med vårdplan och genomförandeplan. Jag har anmält allt också men IVO, JO, JK och polisen struntar i det. Den som struntar mest i det är Förvaltningsrätten som när man visar allvarliga fel och brister skriver "förvaltningsrätten är ingen tillsynsmyndighet"

Domstolarna struntar helt i vårdplan, de struntar i vårdens uppfattning om vården inte står på samma sida som socialtjänsten. Har man själv inte varit i domstol tror man att domstolarna fungerar att det är rättssäkert att om man har bevis och är lugn och saklig då blir det annorlunda.
Citat:
Jag vill säga att jag fortfarande har hopp att det åtminstone kan finnas en eller några personer som gör rätt. Jag tycker absolut man ska försöka på alla sätt. Man kan försöka igen med samma sak om och om någon gång kanske det funkar. Någon gång kanske det kommer en person som verkligen vill göra det som är bäst för barnen.

Kanske finns det en människa av kött o blod i en domstol eller hos någon socialtjänst. Jag hoppas det finns
Jag vet exakt hur det är. Jag har motsvarande erfarenheter som närstående men gällande äldreomsorgen. Det är exakt samma mekanismer. Jag har pratat med massa andra människor som har samma erfarenheter.

På något sätt måste vi försöka nå ut med detta så att fler förstår. En bra sak kan ju vara att försöka få mobbarna i den här tråden att förstå vad problemen handlar om.

Du är en fantastisk kämpe som orkar dra det här. Det behövs många fler av din kaliber. Då kommer det här sjuka systemet inte att kunna stå emot längre.
Citera
2026-04-05, 11:11
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:

Förlåt men hur visar de senaste inläggen ”hur djävulskt” systemet är?
Citera
2026-04-05, 12:35
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Förlåt men hur visar de senaste inläggen ”hur djävulskt” systemet är?
Läs det här inlägget så slipper jag dubbelposta (mot reglerna):
(FB) 8-årig flicka tvångsomhändertagen av SOC, mycket pekar på felaktig bedömning av SOC

Sammanfattningsvis: Enligt Barnkonventionen, som är svensk lag, SKA barnets bästa vara avgörande i alla beslut och åtgärder som rör barn. Bristande samverkan kring SIP och andra handlingar som vårdplan och genomförandeplan innebär att myndigheterna fattar beslut på ofullständiga grunder, vilket direkt strider mot lagen och principen om barnets bästa.

Att gaslighta föräldrar istället för att följa lagen är djävulskt per definition.
Citera
2026-04-07, 12:32
Medlem
Nariiouhs avatar
Aktiv demonstration just nu i Stockholm. 4 närvarande.

Chantsen är bland annat ”Vi vill ha våra barn. Sluta sälja våra barn”

Förs också en monolog om ”barnhandelsindustrin”, 300000kr/barn per månad tjänar barnkonsulter tydligen.

Kommentarerna hånar såklart dom närvarande. Till ingens förvåning.

Sektledaren tror att det närvarar 3 polisbussar för att dom blivit skickade dit av staten att ”dölja” den sanning demonstranterna pratar om.
Demonstrationen handlar just nu om att ifrågasätta varför det är så många poliser närvarande istället för att prata om kärnfrågan, sakligt.
Senast redigerad av Nariiouh 2026-04-07 kl. 12:44.
Citera
2026-04-07, 16:26
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Aktiv demonstration just nu i Stockholm. 4 närvarande.

Chantsen är bland annat ”Vi vill ha våra barn. Sluta sälja våra barn”

Förs också en monolog om ”barnhandelsindustrin”, 300000kr/barn per månad tjänar barnkonsulter tydligen.

Kommentarerna hånar såklart dom närvarande. Till ingens förvåning.

Sektledaren tror att det närvarar 3 polisbussar för att dom blivit skickade dit av staten att ”dölja” den sanning demonstranterna pratar om.
Demonstrationen handlar just nu om att ifrågasätta varför det är så många poliser närvarande istället för att prata om kärnfrågan, sakligt.
Hade de ansvariga inom socialtjänsten och tillsynen gjort sitt jobb hade det där inte behövts. Då hade polisen kunnat ägna sig åt bättre uppgifter.
Citera
2026-04-07, 17:36
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Vad menar du att jag ljög om? Stod inte en viss sektledare och tjafsade om polisnärvaron menar du? Vidare tjafsade sagd person om att poliserna som faktiskt var där för demonstranternas skull borde börja utreda alla sektledarens anmälningar och EÅV. Inte speciellt verklighetsförankrat om du frågar mig, visar också på bristande förståelse för hur polisen och samhället fungerar. Riktigt otacksamt mot poliserna som också var där för att ”skydda” 5 demonstranter.

Förlåt glömde biten om att polisen var ditskickad för att tysta er om socialtjänstens övergrepp.
Den ende som tjafsar är du. Jag tror inte du har ett enda inlägg i tråden som handlar om sakliga LVU-frågor. Nu är det helt OK eftersom det är en tråd om konspirationer och alternativa teorier. Men rätt ska vara rätt.
Citera
2026-04-07, 18:12
Medlem
vajervevarens avatar
Citat:
Vad menar du att jag ljög om? Stod inte en viss sektledare och tjafsade om polisnärvaron menar du? Vidare tjafsade sagd person om att poliserna som faktiskt var där för demonstranternas skull borde börja utreda alla sektledarens anmälningar och EÅV. Inte speciellt verklighetsförankrat om du frågar mig, visar också på bristande förståelse för hur polisen och samhället fungerar. Riktigt otacksamt mot poliserna som också var där för att ”skydda” 5 demonstranter.

Förlåt glömde biten om att polisen var ditskickad för att tysta er om socialtjänstens övergrepp.

Halva statsbudgeten går till detta, och flera tusentals föräldrar är drabbade. Men enbart 4 pers på demonstrationen i vanlig ordning.
Citera
2026-04-07, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vajervevaren
Halva statsbudgeten går till detta, och flera tusentals föräldrar är drabbade. Men enbart 4 pers på demonstrationen i vanlig ordning.
52 000 vårdnadshavare nämndes idag men bara 6 lyckades ta sig till demo trots att den höll på i 6 timmar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in