Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Nej, men som närstående i andra ärenden som gäller vården och socialtjänsten. Jag vet precis hur det (inte) fungerar. Det är sjukt. Men ska du ha en chans måste du lära dig spelet och möta dem med deras egna vapen. Jag antar att du inte har fått någon vårdplan där det står vad som krävs för att vården ska upphöra?
Varje sak du har skrivit om har varje person som fått sina barn bortrövade inklusive jag själv försökt, inte en gång, inte två utan i vissa fall tjugo, trettio gånger. Man lär sig tillslut. Jag tjatade om SIP i ungefär ett år. Var överallt patientnämnden, IVO försökte få överklagbara beslut. Samma med vårdplan och genomförandeplan. Jag har anmält allt också men IVO, JO, JK och polisen struntar i det. Den som struntar mest i det är Förvaltningsrätten som när man visar allvarliga fel och brister skriver "förvaltningsrätten är ingen tillsynsmyndighet"
Domstolarna struntar helt i vårdplan, de struntar i vårdens uppfattning om vården inte står på samma sida som socialtjänsten. Har man själv inte varit i domstol tror man att domstolarna fungerar att det är rättssäkert att om man har bevis och är lugn och saklig då blir det annorlunda.