Citat:
Ursprungligen postat av
Magictrix
Att våldta barn är antagligen bland det elakaste man kan göra. Och det har ju grabben gjort. Även om nu åldersskillnaden inte var så väldigt stor så man kan kalla honom pedofil. Nu har han ångrat det och vill ha det hela ogjort. Därför har familjen beslutat att betala en brutalt och erkänt usel låtsasjournalist att göra en dokumentärfilm om sonen. Där skulle man peka på vissa brister i rättegången som i deras fantastvärld skulle frikänna Antonio från skuld. Det gjorde man inte. Men visst, det fanns lite brister hos åklagaren men faktum kvarstår att han gjort det han gjort. Det vill säga stoppa in sin erigerade penis i munnen på en minderårig berusad flicka. Och det får man inte göra. Familjens förhoppningar grusades och de har fortfarande en våldtäktsman boende i sin källare. Så när jag nu läser att man skall göra en ny dokumentär undrar jag stillsamt om han begått fler övergrepp, eller vad ska filmen annars handla om? Har det utpekade offret plötsligt kommit ihåg att hon drömt alltihop och tagit tillbaka sin anmälan och är beredd att ta sitt straff för mened? Nej. Ska det handla om Antonios lysande fotbollskarrlär i två veckor med IFK Arlnda? Ska den handla om alla hans dumma kompisar som tvingar honom att knarka? Nej, det finns inget mer att filma, såvida han nu inte då har begått fler övergrepp som han inte heller anser sig ha begått. Det enda den familjen vill ha är uppmärksamhet. Och då räcker det med att någon åker förbi deras hus och bajsar i brevlådan. De blir bara glada, tro mig.
Men lovade inte Anjo att han skulle ordna så att Antonio skulle få upprättelse i slutet av sin "dokumentär", det skulle Anjo ordna. Och möjligen att han genom sin "dokumentär" ju visat vad sjuk Antonio är och sen verkar det som att Antonio inte blygts att visa upp sin psykotiska natur lite varstans, på Tik tok och instagram kanske...
Så då kanske Anjo vill peka på att när någon är så psykiskt sjuk, så kan den inte RÅ för.
Själv tycker jag att allt är en kränkning av Antonio, även om jag följer det med intresse, då jag tycker att hans dåd mot då trettonåriga tjejen är oförlåtligt. Men jag kan medge att jag lugnat mig och kunnat lugna, genom att kunna se och läsa om att Antonio är ju inte psykiskt frisk. Men av princip så anser jag heller inte att man hur som helst ska göra program om psykiskt sjuka, för den psykiskt sjukes skull.
Men visst förundrar jag mig över att vissa vill lämna sin bebis, i två veckor, till en familj med en så psykiskt instabil och hur Anna Book hanterar det. Som vem passar Antonio nu då? Eller såg hon till att få honom inlagd lagom till avresan? Eller måste maken ensam nu passa sonen? Hur går det då med jobbet?
Eller om Anna Book inte riktigt förstår vad psykos är för någonting? Hon kanske tror att bara hon markerar, så skärper han kanske till sig, när hon inte kan/orkar övervaka honom längre. Jag hoppas att han är inlagd. För deras grannars och alla andras skull.