2026-04-03, 23:02
  #19153
Medlem
EngelbertEggfjerts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
Har du några bra jänkarforum att rekommendera?
Tangerar väl off-topic men Reddit, Discord och X räcker väldigt långt för att få en bra bild.

Framförallt Reddit kommer med ett tydligt överslag för demokratiska värderingar generellt dock, men finns subforum både för konservativa, religiösa och republikaner. I ett Venndiagram med dessa tre grupper är min bedömning att "stöttar Iran-kriget" hade behövt vara i den religiösa cirkeln endast, med litet eller inget överlapp mot dom två andra grupperna.

Sen är väl inte det hela sanningen, då det inte är vem som helst som engagerar sig på ett internetforum.
__________________
Senast redigerad av EngelbertEggfjert 2026-04-03 kl. 23:05.
Citera
2026-04-03, 23:13
  #19154
Medlem
HejaFinlands avatar
Hur många plan har USA förlorat nu?
2 tankflygplan som krockade utanför Israel
3 (?) nedskjuta av Kuwait
1 F35 nödlandade i Irak
Hur många förstördes på basen i Kuwait? 3 eller något?
nu senast 1 F15 och an A10?
Citera
2026-04-03, 23:13
  #19155
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Vad menar Fanta Führer?

Donald J. Trump
@realDonaldTrump 24m

KEEP THE OIL, ANYONE?


Fattar inte vad han menar.
Citera
2026-04-03, 23:23
  #19156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Fattar inte vad han menar.

1. Det här är vad det betyder avgränsat till kriget:
"Ifall Iran inte går med på USAs krav eller framtvingar en markinvasion så kommer USA att behålla den tagna oljan enligt gängse nuvarande modell för sådant".

Hur långt detta kommer att genomdrivas ifall Iran insisterar på jihad och drar ut på kriget är okänt.
USA vill (wants) gärna:
1. Ha kontroll över Hormuz sundet.
2. Ha kontroll över Irans olja (ger kontroll över EUs, Afrikas, Indiens, Kinas energi)
3. Semi-demitalisera Iran och ge dem ny regim

USA behöver (needs) varken 1. eller 2.
3. Är ett primärt krigsmål för både USA och Israel.

3.1. Kan återupprepas i tidsdimensionen. dvs. USA kan deklarera sig vinnare, dra sig tillbaka och låta regionen återhämta sig.

3.2. Israels reella krigsmål kan gå längre (3.) Det finns bibliska profetior och det finns planer på stor Israel.

3.3. Just nu verkar Libanon hett för markkrig.
Citera
2026-04-03, 23:32
  #19157
Medlem
Spring1991s avatar
Kan det vara så att Usa skickar soldater till Libanon istället för Iran, för att stödja sionisterna i ockupationen?
Citera
2026-04-03, 23:36
  #19158
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
vet inte, men 25:e tillägget tycks bli mer aktuellt för var dag som går
Jag hoppas verkligen de plockar bort trump. Men det verkar dröja...
Citera
2026-04-03, 23:42
  #19159
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spring1991
Kan det vara så att Usa skickar soldater till Libanon istället för Iran, för att stödja sionisterna i ockupationen?

Iran kan inte erövras med soldater tror jag med tanke på geografin, Libanon vore ju genomförbart åtminstone. Ifall man vill offra amerikanska imperiet för Sion och ta hem en vinst, kanske det vore passande?
Citera
2026-04-03, 23:48
  #19160
Medlem
Finns en video ute nu där Iran anfaller bron från Saudi till Bahrain, blir inget kul att bo där om det stämmer.
Citera
2026-04-03, 23:51
  #19161
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EngelbertEggfjert
Så jävla udda med Legovalet. Undra varför?

Vore iaf en intressant vändning om det blev Legos advokater som tillslut får Iran på fall, för otillåten användning av upphovsskyddat material 😂

Väldigt bisarrt!

Meningen kanske är att det ska spridas i väst? "Låten" var ganska enformig dock.
Citera
2026-04-04, 00:11
  #19162
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekony
Finns en video ute nu där Iran anfaller bron från Saudi till Bahrain, blir inget kul att bo där om det stämmer.
Jag såg en sån video. Men fejk - den visade sprängningen av Kertschbron 2022.
Citera
2026-04-04, 00:12
  #19163
Medlem
Sqrbankens avatar
Mycket blänkare på twitter sedan någon timme om att Trump med vapendragare samlats för ett blixtinkallat säkerhetsmöte i Vita dårhuset.
Citera
2026-04-04, 00:31
  #19164
Medlem
ManySuchCasess avatar
Ett till plan som har blivit nedskjutet?
https://x.com/i/status/2040192601152700677

Kanske därför Donald har ett litet krismöte, ser ju inte bra ut det här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in