2026-04-03, 00:49
Medlem
Jag tycker matgeek fick lite upprättelse hos Cluee ändå
Citera
2026-04-03, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Exfrun skrev:
För kännedom, jag Linnea Gilliam Hedberg (blivande exfru) har inte vetat någonting om otroheten. Den 17 februari kom denna info fram till mig efter att jag konfronterade Johan och han erkände allt om Louise och det gångna året. Han ljuger uppenbarligen även här. Vill också tillägga att jag och barnen fortfarande väntar på den ”oreserverade ursäkten”
Geeken svarade:
Det jag säger i videon är att när jag berättade för min Discord om skilsmässan (två veckor sen) så visste Linnea redan om det. Inget annat.

Vad gäller ursäkten så bad jag om ursäkt när vi hade första samtalet om det. Därefter satte jag mig enskilt med båda barnen och berättade allt om vad som hade hänt och bad dem om ursäkt för det jag hade gjort.

Linnea har all rätt att vara arg för det som hänt och sveket mot henne. Men det jag säger i videon är korrekt.

Töntigt av honom att skriva "Linnea" istället för "du" när han besvarar henne. Är tanken att så tvivel om att det faktiskt är Linneas konto? Värdelös damage control.
Citera
2026-04-03, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conny.Rundqvist

Tycker de lät som en massa fyllesvammel av Geeken.
Citera
2026-04-03, 02:29
Medlem
Det som ger mig intrycket att han velar sig och fortfarande inte på riktigt vill be om ursäkt är att han endast säger en mening om att han ska ta ansvar för sitt agerande, men sedan tydliggör han inte hans agerade. Han klargör näst intoll noll. Så fort cluee börjar smått snudda på ämnet så säger han ”jag vill skydda resterande inblandade” men det är så uppenbart att den enda han försöker skydda är sig själv.

Den enda detaljen vi lärde oss i intervjun var att skilsmässan påbörjades i december. Annars var denna intervju i princip en långdragen version av hans instagraminlägg.
Citera
2026-04-03, 02:48
Medlem
Citat:

Dåligt av Cluee att inte pressa Matgeek Johan Hedberg på varför han hängde ut Louise som en slampa som ligger med en gift man med barn.

Cluee ställde i princip inga kritiska frågor alls.
Citera
2026-04-03, 02:53
Medlem
Grattis Matgeek!

Farbror som ville vara cool sopade hem influensertiteln ingen vill ha.

Helt överlägset.

Mr DRIFTKUCKU!

Driftkucku är ett äldre svenskt uttryck för en person som är föremål för andras gyckel, narrstreck eller spe (en hackkyckling/viljelöst offer).

Ordet härstammar troligen från 1700-talets satiriska beskrivningar av dekadenta adelsmän eller sprättar, och är sammansatt av "drift" (i betydelsen gyckel/skämt) och "kucku/kucku".

Historik: Begreppet användes tidigt för att beskriva figurer som blev allmänt åtlöjliga, ibland i betydelsen av en efterhärmad stereotyp.
Citera
2026-04-03, 07:33
Medlem
Hamprs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nattryttarna
Dåligt av Cluee att inte pressa Matgeek Johan Hedberg på varför han hängde ut Louise som en slampa som ligger med en gift man med barn.

Cluee är en inställsam idiot.
Citera
2026-04-03, 08:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenotyp
Och nu är hans kommentar mystiskt borta på videon...

Den ligger kvar. Om du menar hans svar till exfrun.
Citera
2026-04-03, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klimpaaaN
Det som ger mig intrycket att han velar sig och fortfarande inte på riktigt vill be om ursäkt är att han endast säger en mening om att han ska ta ansvar för sitt agerande, men sedan tydliggör han inte hans agerade. Han klargör näst intoll noll. Så fort cluee börjar smått snudda på ämnet så säger han ”jag vill skydda resterande inblandade” men det är så uppenbart att den enda han försöker skydda är sig själv.

Den enda detaljen vi lärde oss i intervjun var att skilsmässan påbörjades i december. Annars var denna intervju i princip en långdragen version av hans instagraminlägg.

Exakt!
Fattar inte varför han ens var med intervjun.
Citera
2026-04-03, 10:02
Avslutad
Citat:

Det behövdes inte, Matgeek lyckades sväva iväg å verka konstig på egen hand.
Citera
2026-04-03, 10:25
Medlem
Amors avatar
Citat:

Väldigt bekvämt också för Johan att gömma sig bakom. "Jag vill skydda dem personer detta berör"

Den han skyddar mest med den sägningen är sig själv. Nu framstår händelsen mest som en naturkatastrof som bara drabbade familjen.
Citera
2026-04-03, 10:35
Medlem
fjollciggs avatar
Citat:

Jo, jag tycker också att han skötte det ganska bra. Han står för att han har betett sig som ett svin och spelade inte ut hatkortet. Istället var han väldigt tydlig med att han inte har fått nåt hat, och att han förstår den kritik som riktas mot honom. Lite oväntat. Och inget slingrande kring själva snedsteget heller, som att han blev bara kär för ett år sen men aldrig agerade på känslorna förrän långt senare. Inget sånt. Kredd för det.

Sen vet han väl att inget han säger kan omvända de som alltid har ogillat honom, så varför gräva gropen djupare? Han pratar om saken, visar ånger, men säger inte för mycket. Kanske lite märkligt val av kanal att tala ut i, men på det stora hela tror jag att detta var ett smart drag. Inte så att jag kommer börja följa honom, jag visste knappt vem han var innan detta och är bara här för dramat, men den genomsnittlige tittaren behöver nog inte mer än så här för att glömma och gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in