Citat:
Förklarat och utrett i tidigare inlägg.
Jepp. Senare.
Därför att RB ännu inte hade jämfört med Fröken Ur den 1 mars. Det är inte vad han säger i förhöret den 9 juni (det är inte vad han menar med "då"). Att skotten kom 23.21 var inte känt för allmänheten på eftermiddagen den 1 mars. RB hade bara kollat i Timecon vilken tid som var registerad. Tiden 23.19 var registrerad. Som framgår i PH:s PM den 5 juni. Att tiden 23.19 var registrerad i Timecon förändrades inte när RB senare jämförde med Fröken Ur och "ställde om systemet" (korrigerade Timecons systemklocka). Det gjorde han efter den 1 mars. När det blev känt för allmänheten att skotten kom 23.21 (den 2 mars).
Nej. Av nyss nämnda skäl.
Jepp. Senare.
Därför att RB ännu inte hade jämfört med Fröken Ur den 1 mars. Det är inte vad han säger i förhöret den 9 juni (det är inte vad han menar med "då"). Att skotten kom 23.21 var inte känt för allmänheten på eftermiddagen den 1 mars. RB hade bara kollat i Timecon vilken tid som var registerad. Tiden 23.19 var registrerad. Som framgår i PH:s PM den 5 juni. Att tiden 23.19 var registrerad i Timecon förändrades inte när RB senare jämförde med Fröken Ur och "ställde om systemet" (korrigerade Timecons systemklocka). Det gjorde han efter den 1 mars. När det blev känt för allmänheten att skotten kom 23.21 (den 2 mars).
Nej. Av nyss nämnda skäl.
Det här är samma typ av stolleprov som att YN skulle ha sett SE springa och titta bakåt tre gånger, och fippla med väskan, väster om barackerna. Fantastiska spänningsromaner kan du skriva på annat håll.
RB säger:
"Och så åkte jag in hit och så tittade jag på tiden här och konstatera att det var 23:19 då. Sedan ringde jag honom på nytt härifrån och gav honom tidsangivelsen."
"vår klocka gick en minut fel vilket jag konstaterade vid kontroll med Fröken Ur. Och det var därför jag också sa 23:19 åt honom."
Så kontrollen mot Fröken Ur skedde alltså på Skandia, innan RB ringde till SE samma dag. Den 1:a mars.
Sedan ger RB denna tid, och de andra han säger att han kollat upp, till PH.
Det stod klart för 40 år sedan. Det står klart nu. SE stämplade ut runt 23:19.