Citat:
Ursprungligen postat av
Josefsmaria66
Det är så ishockey fungerar förstår du väl?
Här är en kort förklaring till varför
Viktor Lodin i Färjestad BK
fortfarande anses vara i toppform, trots sin avstängning i slutspelet
2026:
Dominant poängform: Lodin har
varit en av ligans absolut hetaste spelare under våren. Han var nominerad till månadens spelare för februari och mars efter att ha stått för hela 15 poäng (3 mål, 12 assist) under grundseriens två sista månader.
Det blir alltså ett jäkla avbräck för laget nu med hans avstängning så vi får se hur dom löser uppgiften utan honom. Det är ju ett jäkligt bra lag så borde gå ändå !!
Det gick inte så bra hörde jag.
Min blivande man och de han umgås med tycker verkligen att han är duktig när han spelar hockey, men det är för mycket runt omkring.
I väldigt många fall ger han sig på motspelare ibland väldigt hårt och ibland för att retas när det inte ens är spel.
Det är något som en hel del stör sig på inklusive de som håller på FBK eftersom konsekvenserna blir hårda och särskilt i slutspelet, var samma förra året då han också blev avstängd.
Inte säkert att de hade vunnit ikväll ändå men man vet aldrig.
Du skriver att alla lag skulle vilja ha honom som spelare men det är inte sant, han spelar ju inte alla matcher.
Samma sak som om man själv är väldigt duktig på sitt jobb men inte är där.
Är man duktig då?
Nej knappast.
Men det viktigaste är att han är snäll mot sina barn och sin fru mfl.
Som jag skrev tidigare har jag hört att han är det men måste göra ett tillägg och det är att ingen vet vad som händer bakom stängda dörrar.
Nicci har varit i relationer med både fysisk och psykisk misshandel, otrohet mm så jag hoppas att den här gången ska fungera för henne och om han sköter sina möten och hon hon stöttar det till 100% så kan det hålla i längden.