Citat:
Ursprungligen postat av
m4tt145
Kommer Dejan och Isak vara 100 till VM?
Ge mig eran startelva!
Fan va gött med VM!
Både Isak och Dejan är med.
Jag tror och hoppas att vi fortsätter med 352/532.
För mig är dom flesta redan givna, med frågetecken på högerbacken samt en av mittbackspositionerna.
Högerbacken borde vara Holms men hans ständiga skador tycker jag bidragit till att han aldrig riktigt kommit igång i landslaget. Jag är inte emot Johansson, men han får gärna växa in lite mer i landslagsdressen innan jag ser honom som helt given i elvan.
Platsen bredvid Hien och Lindelöf står mellan Lagerbielken eller Starfelt.
Centralt hade jag gladeligen sett Bergvall och Ayari ihop, men tror det blir för framåtlutat. Karlström behövs tills han visar motsatsen, eller att Ayari och Bergvall visar sig vara för bra tillsammans. Vi ska inte glömma bort Larsson heller, även om jag tycker att han ligger efter dessa i rangordningen.
Så för mig blir det:
Mvh Nordfeldt
Mb: Lagerbielken/Starfelt
Mb: Hien
Mb: Lindelöf
Hwb: Holm?
Vwb: Gudmundsson
Cm: Karlström
Cm: Ayari/Bergvall
10: Kulusevski
Af: Gyökeres
Af: Isak
Det viktigaste är att bygga vidare på gruppen som burit landslaget i playoffet, och att elvan i mångt och mycket speglar detta. Det finns ingen anledning att krångla till saker för mycket med en annan formation eller kasta in någon helt ny in i mixen så här tätt inpå ett VM. Bygg på det vi gjort under våren och rid på den gruppdynamiken. Addera Isak och Kulu så kommer det här blir kanon