Citat:
Ursprungligen postat av
leroy43
Tror jag inte dom gjorde eftersom det inte går tidsmässigt utan det var så klart fejkat från produktionen.Förstår du verkligen inte det?
Men jag skall ge dig ett exempel. Det finns inga taxin vid Stortorget utan man måste ta ta sig springandes eller gående till Munkbron eller Slottsbacken. Om vi utgår från att det står en taxi och väntar så tar det minst 15 minuter innan dom sitter i den och kommer iväg. Närmaste livsmedelsbutik ligger på Hornsgatan och det tar 15 minuter snällt räknat att komma dit. Sedan in i butiken, leta rätt på varorna och betala, minst 20 minuter. Därefter tillbaks till Stortorget, 30 minuter till, vad är vi uppe i? Jo 1 timme och 20 minuter, alltså 80 minuter, resten får du räkna ut själv.
Nu handlar det inte om ett faktaprogram, men varför skulle de bluffa om en sådan sak istället för att lägga till en halvtimme eller mer?
I vilket fall, enligt Google maps tar det tre minuter (210 meter) att promenera från Stortorget till Slottsbacken. En taxi kan man ringa på vägen dit.
Hur som, det du inte gillade var att de skulle handla mat i en främmande stad, och det var även det som jag kommenterade.
Edit: Nu är inte jag bra på Stockholm, så det får bli Google maps. Närmaste "större" taxiplats finns vid Kornhamnstorg, 4 minuters promenad från startplatsen.