Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-02-25, 20:33
  #4525
Medlem
Thelonegunmans avatar
Filip...Wow! Vilken supertalang. Ikväll blev det hyllningskörer och ärevarv. Jag skulle aldrig komma på tanken att beställa en så äppelkäck rätt men han verkar vara en talang av Guds nåde. Har en rätt någonsin fått så stående ovationer och bra kritik?
Citera
2015-02-25, 20:33
  #4526
Medlem
Måste dom hylla Filip så förbannat? Tar ju bort spänningsmomentet i tävlingen.
Undrar vem som kommer vinna i år
Citera
2015-02-25, 20:34
  #4527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbeltommy
Han får vara precis hur genialisk han vill.
Men han har en personlighet som jag inte kommer överens med.
Det har dock inget att göra med hur bra han är eller inte.
Citera
2015-02-25, 20:35
  #4528
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamata
Måste dom hylla Filip så förbannat? Tar ju bort spänningsmomentet i tävlingen.
Undrar vem som kommer vinna i år


Kan det vara för att han är exceptionellt bra? Eller tål ditt ego inte det?
Citera
2015-02-25, 20:37
  #4529
Avstängd
Janten briljerar i vanlig ordning. Ingen orkade svarade på vad dom sa om soppan, är det någon i programmet som är för duktig månne?

Folk.

Den kvinnliga programledaren är dock förjävla platt.
Citera
2015-02-25, 20:41
  #4530
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokosbollar
Janten briljerar i vanlig ordning. Ingen orkade svarade på vad dom sa om soppan, är det någon i programmet som är för duktig månne?

Folk.

Den kvinnliga programledaren är dock förjävla platt.

Här är vi alla näthatare

Soppan smakade för lite kocka enligt Penntrollet.
Den var jättegod med funkade inte med musten enligt Miffa.
Citera
2015-02-25, 20:50
  #4531
Medlem
Det är ju en tävling i att laga mat, inte i att ha en tjusig personlighet. Vem kommer tvåa efter Filip, det där det dom andra kan fundera på...

Två jobberbjudanden på en kväll?

Det enda som skulle kunna hota honom är om han i verkligheten inte är en amatör utan har jobbat som kock.
Men det har dom väl kollat.
Citera
2015-02-25, 21:16
  #4532
Medlem
Härligt med någon som är så fantastiskt duktig på att laga mat, tycker jag. Rakt igenom. (Filip alltså). "Går från klarhet till klarhet" skulle Idoljuryn sagt (lite kräk över det uttrycket, dock).
Jag vill ha honom som kock här hemma!

Han verkar så vansinnigt säker på sin sak, utan att vara dryg.

Klart att juryn dryper lovord över honom om det är gott. Är det någon dumskalle här i tråden som tror att de gör det av någon annan anledning???
__________________
Senast redigerad av laprikapaprika 2015-02-25 kl. 21:19.
Citera
2015-02-25, 21:20
  #4533
Medlem
Tror de blev extra imponerade när han nu skapade en ny rätt. Det är något annat än art glrs något beprövat.
Citera
2015-02-25, 22:32
  #4534
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamata
Måste dom hylla Filip så förbannat? Tar ju bort spänningsmomentet i tävlingen.
Undrar vem som kommer vinna i år
Filip leder tävlingen i nuläget men det behöver inte betyda ett skit längre fram. Han kan åka när blindtestet kommer för att han gissade på Anis istället för Kummin. De andra, som i nuläget framstår som de är i divisionerna under Filip kommer att höja sig och man kan inte heller leva på gamla meriter.

Det är sällan favoriten går ända in i mål i mattävlingar är en reflektion jag har gjort.
Citera
2015-02-25, 22:45
  #4535
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Filip leder tävlingen i nuläget men det behöver inte betyda ett skit längre fram. Han kan åka när blindtestet kommer för att han gissade på Anis istället för Kummin. De andra, som i nuläget framstår som de är i divisionerna under Filip kommer att höja sig och man kan inte heller leva på gamla meriter.

Det är sällan favoriten går ända in i mål i mattävlingar är en reflektion jag har gjort.

Spelar ingen roll. Han kommer stå och laga mat i morgontv hel oavsett.
Citera
2015-02-25, 23:07
  #4536
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsippen
Spelar ingen roll. Han kommer stå och laga mat i morgontv hel oavsett.
Han har nog en framtid som kock om han vill (uppenbarligen) men om han blir ett namn som gör TV-karriär återstår att se. Så här långt i tävlingen har han iaf varit extremt dominant. Jag undrar hur tankarna går kring de andra deltagarna i det här skedet som tävlar mot en så ung kock som hittills utmärkt sig som en så sällsynt talang. Det måste tära på självförtroendet att tävla mot Filip och då måste det ändå påpekas att de övriga är riktigt vassa de med. Faran för Filip är att falla/pressas under sin egen tyngd och favoritskap men han verkar hantera press väl så här långt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback