2026-03-29, 23:10
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Inte för att vara sådan, men denna kvinnan som jag tror det handlar om har gjort detta långt innan hon blev chef. Detta är den enda arbetsgivaren hon haft.

Jo, men det motsäger ju inget jag skrivit.
Om vi nu ponerar att det rör sig om den och det vi tror, så är det uppenbarligen en person som är olämplig som chef.
Det betyder inte att personens olämpliga beteende berott på att den själv haft olämpliga chefer tidigare.
Det betyder bara att den garanterat själv kommer fortsätta med sitt olämpliga beteende som chef. Samt att den nu riskerar sprida olämpliga beteende till underställd personal.
Citera
2026-03-29, 23:12
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titanicsurvivor
Var tror du kriminalvårdschefen sitter?

Karlatornet?

Varför skriver du så här efterblivet då, din tönt?! Det står överallt att det handlar om kriminalvårdschefen på häktet i Göteborg, så du behöver inte gissa...

"Jag tror att det rör sig om en som jobbar på häktet i Göteborg."
Citera
2026-03-29, 23:15
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Säg att det inte är knull igen!

Någon som vet vad som hänt?

Fängelse i Sverige = kost, logi, samlag.
Antingen med personalen eller när man tappar tvålen.

Jag får bilder!! *våt delfin som glider igenom ett hav av stora svettiga händer och armar*
Nu undrar hälften av flashback exakt när videomaterialet släpps (om sådant finns - minns en video från UK sist med en kvinnlig fångvaktare å en fånge å en annan snubbe som röker och filmar i bakgrunden)!
Citera
2026-03-29, 23:15
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
I princip.
Chefen låter verksamheten sjangsera som ett rent alibi för sitt eget beteende. Normalisera ett destruktivt beteende på arbetsplatsen, så behöver du inte ställas till svars för ditt eget destruktiva beteende som chef. Med andra ord - får du in fel chef på en arbetsplats, kommer denne inte bara vara slapp med att motarbeta dåligt beteende hos personalen, utan rentav aktivt uppmuntra det.

Vi ser detta... tja, överallt inom offentlig sektor, egentligen. Men framförallt inom verksamheter som domineras av kvinnliga chefer. Tar man bort det ansvarsutkrävande som vinstdrivande medför, och den inneboende ansvarstagande instinkt som män bär på, får det katastrofala konsekvenser för en verksamhet.
Och jag vet inte hur många gånger vi behöver se detta ske innan vi fattar att det inte är chauvinism utan bara ett faktum.
Psykologiskt och sexuellt tror jag det är fantasin om att tämja eller kontrollera män i behovsställning eller som är "farliga" som gör att dessa kvinnor aktivt söker sig till den offentliga sektorn. Daddy issues eller felaktig kemi i huvudet. Liknande hur pedofiler söker sig till skolor och föreningar. Manipulerandet och smygandet är en del av deras sexualitet - gubbjäveln hemma är ett arbetsdjur som ska se till att alla utgifter är betalda och barnen kommer till fritids.

Som heterosexuell CIS-man har jag haft svårt att förstå kicken de får av att ha en man som de kan styra över och ge tjänster för att köpa tacksamhet, kontroll och sex. Till sist försvinner gränserna för kollegorna om vad som är hennes privatliv och reglerna på arbetsplatsen och de smyger inte ens med det. Den som tar upp hur det bryter om både arbetsplatsregler och lagar kan råka illa ut om hon får reda på det för hennes KK:n och klanerna de tillhör är ju beroende av hennes tjänster.

Men nu har jag som sagt själv sett alla möjliga varanter av gränslöst beteende.
Senast redigerad av Ratad 2026-03-29 kl. 23:22.
Citera
2026-03-29, 23:25
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Kvinnor ska inte jobba inom rättsväsendet.

Kvinnor ska inte jobba alls.
Citera
2026-03-29, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Psykologiskt och sexuellt tror jag det är fantasin om att tämja eller kontrollera män i behovsställning eller som är "farliga" som gör att dessa kvinnor aktivt söker sig till den offentliga sektorn.

Jag vet inte. Jag tror bara det är total brist på ansvarstagande i största allmänhet.
Visst, kvinnor som söker sig specifikt till kriminalvården eller polisen bör rimligtvis i många fall drivas av tämligen perversa skäl (vad skulle det annars vara, liksom?). Och dessa individer borde ha rensats ut via en selektionsprocess*. Men så har ju som bekant inte skett senaste 20-30 åren.

Men jag pratade inte bara om hur kvinnor beter sig gentemot manliga klienter inom kriminalvården, utan om hur kvinnor beter sig i största allmänhet gällande all form av personlig moral i yrkeslivet**. Att knulla runt med kriminella och hjälpa dem smuggla in droger osv är bara ett av många symptom. Har man inget känsla för personligt eller samhälleligt ansvar reduceras det ju till bara en kul grej. Kvinnors dominerande egenskap, som många gör misstaget att tro är empati, är egentligen bara narcissism. Och det beteendet förstärks när den dominerande ideologin i samhället är att kvinnor ska göra vad de vill, utan att ifrågasättas eller behöva bry sig om konsekvenser för andra. Ansvar för andra eller samhället i stort faktorerar inte in i deras beslutsfattande, utan bara dem själva.

* "Hej, jag är kvinna, jag vill jobba i ett riskutsatt yrke, till dålig lön, där jag saknar fysisk förmåga att ens försvara mig själv, än mindre andra" borde vara en pitch som får varningsklockor att ringa hos vilken rekryterare som helst. Lite som om en transvestit söker jobb inom förskolan, eller en ryss söker jobb inom säkerhetstjänsten. Men politiskt korrekthet har ju plockat kläppen ur de varningsklockorna.

**Vi vet ju för övrigt inte vad trådaktuella gärningskvinnan faktiskt gjort ännu.
Senast redigerad av alternativtkonto11 2026-03-29 kl. 23:37.
Citera
2026-03-29, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Psykologiskt och sexuellt tror jag det är fantasin om att tämja eller kontrollera män i behovsställning eller som är "farliga" som gör att dessa kvinnor aktivt söker sig till den offentliga sektorn. Daddy issues eller felaktig kemi i huvudet. Liknande hur pedofiler söker sig till skolor och föreningar. Manipulerandet och smygandet är en del av deras sexualitet - gubbjäveln hemma är ett arbetsdjur som ska se till att alla utgifter är betalda och barnen kommer till fritids.

Som heterosexuell CIS-man har jag haft svårt att förstå kicken de får av att ha en man som de kan styra över och ge tjänster för att köpa tacksamhet, kontroll och sex. Till sist försvinner gränserna för kollegorna om vad som är hennes privatliv och reglerna på arbetsplatsen och de smyger inte ens med det. Den som tar upp hur det bryter om både arbetsplatsregler och lagar kan råka illa ut om hon får reda på det för hennes KK:n och klanerna de tillhör är ju beroende av hennes tjänster.

Jag tror det beror på arbetet.

Män i denna position vet att det är direkt olagligt att inleda en sexuell relation med en intagen - dessutom är det mycket ovanligare med kvinnliga häktade. De får säkert också känslor och är kåta djur men de kan ändå hålla tillbaka känslorna för det mesta för de vet att de förmodligen förlorar allt om de skulle göra något och risken är stor.

Kvinnor är annorlunda. De är mer känslostyrda och inser säkert inte det grova fel de begår. "Jag är ju kvinna!"

Se bara hur det nästan framställs som att det är de intagna som är förövarna här i tråden - hur de lyckades manipulera den anställda och lura till sig uppgifter och tjänster.

En manlig fångvaktare som inleder ett sexuellt förhållande med en intagen kvinna - mannen begår ett brott och ett övergrepp mot en kvinna i beroendeställning.

En kvinnlig fångvaktare som inleder ett sexuellt förhållande med en intagen man - kvinnan har manipulerats av den intagna för att få tjänster och uppgifter - det är den kvinnliga fångvaktaren som är offret.
Citera
2026-03-29, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alternativtkonto11
Jag vet inte. Jag tror bara det är total brist på ansvarstagande i största allmänhet.
Visst, kvinnor som söker sig specifikt till kriminalvården eller polisen bör rimligtvis i många fall drivas av tämligen perversa skäl (vad skulle det annars vara, liksom?). Och dessa individer borde ha rensats ut via en selektionsprocess*. Men så har ju som bekant inte skett senaste 20-30 åren.

Men jag pratade inte bara om hur kvinnor beter sig gentemot manliga klienter inom kriminalvården, utan om hur kvinnor beter sig i största allmänhet gällande all form av personlig moral i yrkeslivet. Att knulla runt med kriminella och hjälpa dem smuggla in droger osv är bara ett av många symptom. Har man inget känsla för personligt eller samhälleligt ansvar reduceras det ju till bara en kul grej. Kvinnors dominerande egenskap, som många gör misstaget att tro är empati, är egentligen bara narcissism. Och det beteendet förstärks när den dominerande ideologin i samhället är att kvinnor ska göra vad de vill, utan att ifrågasättas eller behöva bry sig om konsekvenser för andra. Ansvar för andra eller samhället i stort faktorerar inte in i deras beslutsfattande, utan bara dem själva.

* "Hej, jag är kvinna, jag vill jobba i ett riskutsatt yrke, till dålig lön, där jag saknar fysisk förmåga att ens försvara mig själv, än mindre andra" borde vara en pitch som får varningsklockor att ringa hos vilken rekryterare som helst. Lite som om en transvestit söker jobb inom förskolan, eller en ryss söker jobb inom säkerhetstjänsten. Men politiskt korrekthet har ju plockat kläppen ur de varningsklockorna.

Med tanke på hur stor Kriminalvården är (över 20.000 anställda) och att andelen kvinnor på socionom-utbildningarna ligger på 75-80% så är det inte så konstigt att det blir en hel del anställda kvinnor i Kriminalvården.
Citera
2026-03-29, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poiuy1298
Med tanke på hur stor Kriminalvården är (över 20.000 anställda) och att andelen kvinnor på socionom-utbildningarna ligger på 75-80% så är det inte så konstigt att det blir en hel del anställda kvinnor i Kriminalvården.

Socionomutbildning är inte ett krav för att bli kriminalvårdare.

Inte för att det egentligen spelar någon roll- det handlar fortfarande om kvinnor som aktivt väljer att dra sig till kriminalvården. De blir liksom inte tvångsplacerade dit.

Jag jobbar för övrigt i en sektor med cirka 100 000-500 000 anställda, beroende på hur man räknar -det är en stor sektor. Kriminalvården är inte stor.
Tog man alla skandaler inom krimvården och lade det på min sektor skulle de ändå vara anmärkningsvärda.
Senast redigerad av alternativtkonto11 2026-03-30 kl. 00:10.
Citera
2026-03-30, 00:04
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Det var ju något geni till fångvaktare som filmade hela akten i England, hon fick sparken.

Stämmer. Om jag inte minns fel så har hon ett cuck-förhållande med sin snubbe + en OnlyFans. Hon slår ju Zzzara Larsson med hästlängder i alla fall.
Citera
2026-03-30, 00:20
Medlem
Mikaelias avatar
Är det någon som vet vad som faktiskt hänt? Verkar mest vara diverse spekulationer om sexuella kontakter eller att hon är kvinna. Vilket inte ger någon substans överhuvudtaget eftersom ingen verkar veta vad som faktiskt gjort människan avstängd. Forumet dör ju längre ni idioter pratar om saker ni fantiserar om istället för fakta.
Citera
2026-03-30, 00:29
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Är det någon som vet vad som faktiskt hänt? Verkar mest vara diverse spekulationer om sexuella kontakter eller att hon är kvinna. Vilket inte ger någon substans överhuvudtaget eftersom ingen verkar veta vad som faktiskt gjort människan avstängd. Forumet dör ju längre ni idioter pratar om saker ni fantiserar om istället för fakta.
Hennes man flyttade ut för några dagar sedan, så något allvarligt måste hänt.

Gifta par reder ut om någon har problem på sitt jobb och särskilt när barn finns. Men inte i detta fall. Glöm inte att hennes man är polis som säkert har kontakter och kanske även vänner inom kriminalvården.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in