Citat:
Ursprungligen postat av
Ratad
Psykologiskt och sexuellt tror jag det är fantasin om att tämja eller kontrollera män i behovsställning eller som är "farliga" som gör att dessa kvinnor aktivt söker sig till den offentliga sektorn.
Jag vet inte. Jag tror bara det är total brist på ansvarstagande i största allmänhet.
Visst, kvinnor som söker sig specifikt till kriminalvården eller polisen bör rimligtvis i många fall drivas av tämligen perversa skäl (vad skulle det annars vara, liksom?). Och dessa individer borde ha rensats ut via en selektionsprocess*. Men så har ju som bekant inte skett senaste 20-30 åren.
Men jag pratade inte bara om hur kvinnor beter sig gentemot manliga klienter inom kriminalvården, utan om hur kvinnor beter sig i största allmänhet gällande
all form av personlig moral i yrkeslivet**. Att knulla runt med kriminella och hjälpa dem smuggla in droger osv är bara ett av många symptom. Har man inget känsla för personligt eller samhälleligt ansvar reduceras det ju till bara en kul grej. Kvinnors dominerande egenskap, som många gör misstaget att tro är empati, är egentligen bara narcissism. Och det beteendet förstärks när den dominerande ideologin i samhället är att kvinnor
ska göra vad de vill, utan att ifrågasättas eller behöva bry sig om konsekvenser för andra. Ansvar för andra eller samhället i stort faktorerar inte in i deras beslutsfattande, utan bara dem själva.
* "
Hej, jag är kvinna, jag vill jobba i ett riskutsatt yrke, till dålig lön, där jag saknar fysisk förmåga att ens försvara mig själv, än mindre andra" borde vara en pitch som får varningsklockor att ringa hos vilken rekryterare som helst. Lite som om en transvestit söker jobb inom förskolan, eller en ryss söker jobb inom säkerhetstjänsten. Men politiskt korrekthet har ju plockat kläppen ur de varningsklockorna.
**Vi vet ju för övrigt inte vad trådaktuella gärningskvinnan faktiskt gjort ännu.