2026-03-29, 21:55
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Är säkerligen att hon knullat med några/någon babbe, försett dessa/denne med information och/eller kontraband... Jag jobbade på ungdomsfängelse för xx antal år sedan och då hade vi en otroligt het kvinna till institutionschef och hon dreglade både de intagna pojkarna och anställda över. Hon lät pojkarna "kurtisera" med henne och de var inte sena på det - tillät att de smekte henne över rumpan och slikt, när hon trodde att personalen inte såg det. Knullade med minst en anställd. Pojkarna tror jag inte hon vågade, men fasiken vet vad hon gjorde när de satt i enskilda möten...

På ett annat ställe som var som typ HVB-hem för asylsökande ungdomar så fick pojkarna/unga män krypa upp i famnen på de medelålders kvinnorna och vi män bara skakade på huvudet och sade man något om det så var man omänsklig och
kall - på detta ställe blev en ung kvinna/tjej ihop med en snygg ungdom och fick till slut barn med henne. Inget åtal, fick dock sparken...

Kvinnor är helt klart överrepresenterade vad gäller sexuella inviter och regelrätta möten - män mer mottagliga för hot och insmuggling. Män är iofs. inte bättre på HVB-hem, vad gäller den sexuella biten. Tror det försiggår otroligt mycket som man aldrig ser - sex i bilar, undanskymda utrymmen och mötesrum etc.

Jag tippar på att denne chef i alla fall inte kan förklara och/eller neka till det hon gjort och tvivlar på att detta blir ett personalärende - hon har säkerligen tagits på bar gärning...
Jag är av erfarenhet riktigt säker på att hon har knullat och lajvat medbrottsling åt Spännande Killar™. Min erfarenhet av att de skiter där de äter kommer från assistanssektorn.

Skillnaden mellan män och kvinnor som begår samma handlingar är att mäns omdöme och moral ifrågasätts, med all rätt enligt mig. För kvinnor söker man ursäkter och förklaringar som att hon får för lite sexuell bekräftelse hemma eller universalundvikandet av egenansvar "man kan inte rå för när man blir kär".
Citera
2026-03-29, 21:58
Medlem
KjellKjellborns avatar
Det här börjar bli pinsamt på riktigt. Tror nog det är dags att förbjuda kvinnor arbete inom rättsväsendet, åtminstone relaterat till manliga fångar.
Senast redigerad av KjellKjellborn 2026-03-29 kl. 22:00.
Citera
2026-03-29, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenSeven
Hon blev inte gammal på den platsen. Länk till Radio P4
https://www.sverigesradio.se/artikel/ny-chef-for-haktet-i-goteborg-det-har-oroat-mig
Med tanke på det och med tanke på vad hon säger inledningsvis i intervjun om säkerhet och bla bla bla så kommer tanken på infiltration upp. Det är det enda logiska band mellan vad hon säger och vad hon gjort. En lika lömsk typ som Staafen.
Citera
2026-03-29, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KjellKjellborn
Det här börjar bli pinsamt på riktigt. Tror nog det är dags att förbjuda kvinnor arbete inom rättsväsendet, åtminstone relaterat till manliga fångar.
Det vore åtminstone en början att göra så. Statistiken bör väl redan tala sitt tydliga språk för detta.
Citera
2026-03-29, 22:08
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KjellKjellborn

Jag tänker mig mer ett totalförbud. Är det inte sex med kriminella "klienter", så är det missbruk av sexuella relationer med kollegor för att jobba sig upp i hierarkin. Är det inte det, så är det nära släktingar som är kriminella. Är det inte det, så är det kokainmissbruk. Är det inte det så är det aktivism eller tvivelaktiga uttalanden i sociala medier, eller ren inkompetens i själva yrkesutövandet. Och så vidare. Det är helt uppenbart att antingen är kvinnor biologiskt olämpliga för rättsligt arbete, eller så har staten konsekvent selekterat för just olämpliga kvinnor så länge att hela kvinnliga delen av yrkeskåren vid det här laget är förstörd. Oavsett vilket är lösningen densamma - rensa ut kvinnorna från sektorn. Det kan inte längre bara handla om att olämpliga individer släppts in, utan att hela kluster av olämpliga individer tillåtits skapa en kultur som tillåter den här typen av beteende.
Citera
2026-03-29, 22:10
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exbit
Det vore åtminstone en början att göra så. Statistiken bör väl redan tala sitt tydliga språk för detta.

Kommer aldrig hända i feminist Sverige. Då måste man offentligt erkänna kvinnors negativa natur.
Citera
2026-03-29, 22:17
Medlem
Som vanligt: Blivit kär i en morian.
Citera
2026-03-29, 22:18
Medlem
alternativtkonto11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Kommer aldrig hända i feminist Sverige. Då måste man offentligt erkänna kvinnors negativa natur.

Kommer aldrig hända - officiellt.
Men svensk offentlig sektor är väldigt bra på att tyst lösa problem utan att erkänna att problemet ens existerar. På samma sätt som den är väldigt bra på att skapa problem utan att erkänna att den bedriver problemskapande projekt på bred front.
Citera
2026-03-29, 22:40
Medlem
Om nu chefen har legat runt med intagna så kan man nog tänka sig att många anställda även gjort det för de sett att chefen gör det och då blir det okej.

Har alltid märkt på arbetsplatser att de anställdas beteende är ofta en reflektion av ledningen.
Citera
2026-03-29, 22:40
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Jag är av erfarenhet riktigt säker på att hon har knullat och lajvat medbrottsling åt Spännande Killar™. Min erfarenhet av att de skiter där de äter kommer från assistanssektorn.

Skillnaden mellan män och kvinnor som begår samma handlingar är att mäns omdöme och moral ifrågasätts, med all rätt enligt mig. För kvinnor söker man ursäkter och förklaringar som att hon får för lite sexuell bekräftelse hemma eller universalundvikandet av egenansvar "man kan inte rå för när man blir kär".

Haha, nej sant - riktigt patetiskt är vad det är...
Citera
2026-03-29, 22:41
Medlem
Dessa luder har ett genfel. Det är bara dagens skyddsnät som räddar dem.

De tvekar inte en sekund att riva ned samhället.

På medeltiden hade de blivit brända på bål och på stenåldern ihjälslagna med en sten.
Citera
2026-03-29, 22:42
Medlem
Tuors avatar
Kvinnor ska inte jobba inom rättsväsendet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in