2026-03-29, 17:07
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1454790

Citat:
Kriminalvårdschefen på häktet Göteborg blev i torsdags avstängd med omedelbar verkan, enligt Aftonbladets uppgifter.

– Hon är avstängd just nu, det kan jag bekräfta. I övrigt kommenterar Kriminalvården aldrig enskilda personalärenden, säger Björn Boode, pressekreterare på Kriminalvården.

Han kan i dagsläget inte kommentera om det pågår en utredning mot chefen eller anledningen till att hon har stängts av.

Vad har hänt tro?
Senast redigerad av Anonym555 2026-03-29 kl. 17:15.
Citera
2026-03-29, 17:12
Medlem
okok1s avatar
Mönstret är väl att knulla intagna för kvinnor. Så det är väl något sånt antar jag.

Är det Pauline Hagberg?
Citera
2026-03-29, 17:16
Medlem
Voloteas avatar
Någon anställd bör nog kunna uttala sig här i tråden
Citera
2026-03-29, 17:17
Medlem
Ja det verkar ju vara med regel än undantag att kvinnor som jobbar med det där agerar knulldocka åt "spännande" kriminella babbar, så det ligger ju nära till hands att misstänka att det är vad som har skett.
Citera
2026-03-29, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Mönstret är väl att knulla intagna för kvinnor. Så det är väl något sånt antar jag.

Är det Pauline Hagberg?

Kvinnor gillar att bli knullade som horor. Mannen hemma älskar henne bara.

Såhär skrev en annan som gjorde en tråd i samma ämne

” Äntligen har de tagit P*ulina H*agberg ur tjänst, efter att alla vet hon legat runt bland kriminella, försett de med information om pågående ärende etc... Så är det när man är kvinnlig chef bland massa kriminella och försätter sig i sådan situation !”

Hur mycket sanning finns det i inlägget? Är hon känd för ligga med intagna och dela sekretessbelagd information?
Senast redigerad av Mr.Mkgee 2026-03-29 kl. 17:26.
Citera
2026-03-29, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Är det Pauline Hagberg?

Häkte är inte samma sak som fängelse, så mycket mönster finns nog inte
Citera
2026-03-29, 17:23
Medlem
Hon blev inte gammal på den platsen. Länk till Radio P4
https://www.sverigesradio.se/artikel/ny-chef-for-haktet-i-goteborg-det-har-oroat-mig
Citera
2026-03-29, 18:04
Medlem
Jajamen det är PH som sagt tidigare. Har varit känd bland kollegor att hon "legat runt" bland kriminella (dåligt ligg hemma), men troligen mest på "fritiden" , inte på jobbet det skulle märkas. Har bara "extrajobbat" där så hört via omvägar men troligen har de utnyttjat henne o hon har delat info, gett lappar till häktade etc för att få lite gos i sänghalmen, babbar vet hur man utnyttjar svaga blondiner som har fått lite år på kroppen såklart har ledningen vetat men agerat först nu, kom väl fram på annat sätt !!
Citera
2026-03-29, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdsandviken02
Jajamen det är PH som sagt tidigare. Har varit känd bland kollegor att hon "legat runt" bland kriminella (dåligt ligg hemma), men troligen mest på "fritiden" , inte på jobbet det skulle märkas. Har bara "extrajobbat" där så hört via omvägar men troligen har de utnyttjat henne o hon har delat info, gett lappar till häktade etc för att få lite gos i sänghalmen, babbar vet hur man utnyttjar svaga blondiner som har fått lite år på kroppen såklart har ledningen vetat men agerat först nu, kom väl fram på annat sätt !!

så hon är gift eller sambo? stabil shock för mannen ifall han inte visste sedan innan eller anat något.
Först få reda på att hon förlorat jobbet och bonusen att det är för att hon blir påsatt av kriminella pack
Citera
2026-03-29, 18:49
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Är säkerligen att hon knullat med några/någon babbe, försett dessa/denne med information och/eller kontraband... Jag jobbade på ungdomsfängelse för xx antal år sedan och då hade vi en otroligt het kvinna till institutionschef och hon dreglade både de intagna pojkarna och anställda över. Hon lät pojkarna "kurtisera" med henne och de var inte sena på det - tillät att de smekte henne över rumpan och slikt, när hon trodde att personalen inte såg det. Knullade med minst en anställd. Pojkarna tror jag inte hon vågade, men fasiken vet vad hon gjorde när de satt i enskilda möten...

På ett annat ställe som var som typ HVB-hem för asylsökande ungdomar så fick pojkarna/unga män krypa upp i famnen på de medelålders kvinnorna och vi män bara skakade på huvudet och sade man något om det så var man omänsklig och
kall - på detta ställe blev en ung kvinna/tjej ihop med en snygg ungdom och fick till slut barn med henne. Inget åtal, fick dock sparken...

Kvinnor är helt klart överrepresenterade vad gäller sexuella inviter och regelrätta möten - män mer mottagliga för hot och insmuggling. Män är iofs. inte bättre på HVB-hem, vad gäller den sexuella biten. Tror det försiggår otroligt mycket som man aldrig ser - sex i bilar, undanskymda utrymmen och mötesrum etc.

Jag tippar på att denne chef i alla fall inte kan förklara och/eller neka till det hon gjort och tvivlar på att detta blir ett personalärende - hon har säkerligen tagits på bar gärning...
Citera
2026-03-29, 18:54
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av golarskjutare
så hon är gift eller sambo? stabil shock för mannen ifall han inte visste sedan innan eller anat något.
Först få reda på att hon förlorat jobbet och bonusen att det är för att hon blir påsatt av kriminella pack
Jag Googlade på henne och hon verkar vara gift med en fyra eller fem år äldre man med samma efternamn och de bor i ett hus. Sannolikt finns väl även ungar med i bilden. Fy fan för att vara den mannen, en fru som knullar kriminella. Undrar hur stämningen är där nu. Stackars ungar om sådana finns.
Citera
2026-03-29, 19:03
Medlem
Treschows avatar
Lågoddsare att hon hjälpt en intagen med något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in