2026-03-27, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vad har du för uppfattning om honom?

Han står skriven på Östgötagatan 10 Stockholm och där finns Medborgarkontoret för hemlösa.
Har pratat med honom på krogen.där jag hänger ibland.
Har trott att han är utvecklingsstörd eller iallafall väldigt
lågbegåvad.
Väldigt märklig person som försöker smöra in sig hos folk - nu förstår jag varför.

Ja - hemlösa män ligger på Östgöta 10
Citera
2026-03-27, 18:57
Medlem
Citat:
Vad har du för uppfattning om honom?

Han står skriven på Östgötagatan 10 Stockholm och där finns Medborgarkontoret för hemlösa.
Östgötagatan 10 är en soc-mottagning, väldigt konstigt att han är skriven där. Det kanske är så de gör, vad vet jag. Men då kanske han inte ens bor på hotellhem utan är uteliggare helt enkelt.
Citera
2026-03-27, 19:26
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongfeeling
Har pratat med honom på krogen.där jag hänger ibland.
Har trott att han är utvecklingsstörd eller iallafall väldigt
lågbegåvad.
Väldigt märklig person som försöker smöra in sig hos folk - nu förstår jag varför.

Ja - hemlösa män ligger på Östgöta 10
Han har en lätt utvecklingsstörning men är bra på att dupera folk och blåsa dom på pengar.
Han har varit hemlös länge. Han har flyttat runt från behandlingshem och andra ställen för hemlösa.

Längre ner på denna sidan finns en massa tidigare adresser.
https://www.hitta.se/daniel+lundberg/stockholm/person/~STWZZsssw
Citera
2026-03-27, 20:23
Medlem
Citat:
Han har en lätt utvecklingsstörning men är bra på att dupera folk och blåsa dom på pengar.
Han har varit hemlös länge. Han har flyttat runt från behandlingshem och andra ställen för hemlösa.

Längre ner på denna sidan finns en massa tidigare adresser.
https://www.hitta.se/daniel+lundberg/stockholm/person/~STWZZsssw
Jag har visat bilderna och denna tråd för folk på stället idag - ingen är förvånad men ingen visste.
Alla säger - har ju förstått att han är dum i huvudet.
Citera
2026-03-27, 22:03
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Jag har visat bilderna och denna tråd för folk på stället idag - ingen är förvånad men ingen visste.
Alla säger - har ju förstått att han är dum i huvudet.
Han är dömd otaliga gånger och har suttit inne flera gånger. Men han bara fortsätter.
Kvinnor som han har stalkat har fått kämpa i flera år för att bli fri honom.
Han ljuger dessutom massor om dom kvinnorna. Allt för att försköna sig själv och göra dom till bovarna.
Han har inga spärrar. Han lurar till och med andra förståndshandikappade på pengar.

Detta skrev jag 2024-11-27 om hans belastningsregister och fler har tillkommit.
Här är länk till belastningsregistret mellan 2004-2024 men det finns flera domar innan 2004 och fler har tillkommit efter 2024.
13 sidor, lite av ett rekord. Undrar hur många sidor det finns totalt? Han borde låsas in för gott.
Danne är född 19851119. Han fyller 41 i november.
Belastningsregistret https://gofile.io/d/AQFBvf
Citat:
Otroligt... 13 sidor och då går det bara mellan 2004-2024 men det finns mer från 2001 också.

Vilken karriär 23 år som kriminell och han är bara 39 år
Danne har alltså register från 16 års ålder och det finns garanterat massor innan när han var för ung för att bli straffad.

I domen från maj 2023 har han 47 avsnitt i belastningsregistret men han har fler då dom äldre avsnitten faller bort pga att dom är gamla.

Ja svagbegåvad är han, har en lindrig utvecklingsstörning, men inte tillräckligt svår för att platsa på ett hem.

För att få stopp på honom krävs en överdos och nu när han knarkar också så lär han väl snart ta en... kan man ju hoppas.
Citera
2026-03-27, 22:08
Medlem
Citat:
Han är dömd otaliga gånger och har suttit inne flera gånger. Men han bara fortsätter.
Kvinnor som han har stalkat har fått kämpa i flera år för att bli fri honom.
Han ljuger dessutom massor om dom kvinnorna. Allt för att försköna sig själv och göra dom till bovarna.
Han har inga spärrar. Han lurar till och med andra förståndshandikappade på pengar.

Detta skrev jag 2024-11-27 om hans belastningsregister och fler har tillkommit.
Här är länk till belastningsregistret mellan 2004-2024 men det finns flera domar innan 2004 och fler har tillkommit efter 2024.
13 sidor, lite av ett rekord. Undrar hur många sidor det finns totalt? Han borde låsas in för gott.
Danne är född 19851119. Han fyller 41 i november.
Belastningsregistret https://gofile.io/d/AQFBvf
Nu vet folk på söder iallafall.
Har inte sett han på kanske två månader tack och lov.
Han har tydligen äcklat sig mot dottern och hennes kompis för ett tag sedan.
Citera
2026-03-27, 22:32
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Se till att polisanmäla honom direkt. Han är dömd för sexuellt ofredande tidigare och med hans register lär han åka dit direkt.
Han ska inte kunna få äckla sig ostraffat.

Danne är mytoman.
Han har gjort mer som han inte är dömd för som det står om i tråden. Bara lögner och så sjukt.
Hur Danne kunde känna Wilma Andersson väldigt väl och var nära vän som han påstod övergår mitt förstånd. Hon hade definitivt inte tittat på äcklet två gånger.
Vilma som blev mördad i Uddevalla av sitt ex.

Tror inte ett dugg på att Daniel var kusin med Emilia och inte heller nära vän med Wilma.
Emilia mördades av sin barndomsvän Andreas. Det finns dom i tråden som hoppades på att miffot Daniel var mördaren.
Ännu sjukare är att någon tycker det var ett hån mot Wilmas mördare att behöva bli jämförd med Daniel.
Emilia 20 år mördades i Tollarp. Jag kommer ihåg att innan man hittat Emilia död så var Danne inne på hennes facebooksida och skrev att om någon hade upplysningar så skulle dom höra av sig direkt till honom eftersom han har nära anhörig osv. Någon svarade då att han hittade på, var ej anhörig och folk skulle akta sig för denna sjuka människa.
Citera
2026-03-27, 22:41
Medlem
Citat:
Se till att polisanmäla honom direkt. Han är dömd för sexuellt ofredande tidigare och med hans register lär han åka dit direkt.

Danne är mytoman.
Han har gjort mer som han inte är dömd för som det står om i tråden. Bara lögner och så sjukt.
Hur Danne kunde känna Wilma Andersson väldigt väl och var nära vän som han påstod övergår mitt förstånd. Hon hade definitivt inte tittat på äcklet två gånger.

Tror inte ett dugg på att Daniel var kusin med Emilia och inte heller nära vän med Wilma.
Emilia mördades av sin barndomsvän Andreas. Det finns dom i tråden som hoppades på att miffot Daniel var mördaren.
Ännu sjukare är att någon tycker det var ett hån mot Wilmas mördare att behöva bli jämförd med Daniel.
Emilia 20 år mördades i Tollarp. Jag kommer ihåg att innan man hittat Emilia död så var Danne inne på hennes facebooksida och skrev att om någon hade upplysningar så skulle dom höra av sig direkt till honom eftersom han har nära anhörig osv. Någon svarade då att han hittade på, var ej anhörig och folk skulle akta sig för denna sjuka människa.
Alltså jag har ju följt den här tråden men inte vetat vem han är men nu vet jag.
Han kommer inte få det lätt kan jag säga.
Har som sagt inte sett han på ett tag, han kanske har lämnat Sthlm eller förhoppningsvis livet.
Citera
2026-03-27, 22:44
Medlem
Citat:

Danne är mytoman.

Han är tydligen verkligen avskydd av folk men ingen jag känner vet vad han gjort, bara att han suttit inne. Ingen visste varför.
Citera
2026-03-27, 23:43
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Alltså jag har ju följt den här tråden men inte vetat vem han är men nu vet jag.
Han kommer inte få det lätt kan jag säga.
Har som sagt inte sett han på ett tag, han kanske har lämnat Sthlm eller förhoppningsvis livet.
Man kan ju alltid hoppas på det sista...
Citat:
Han är tydligen verkligen avskydd av folk men ingen jag känner vet vad han gjort, bara att han suttit inne. Ingen visste varför.
Bara hänvisa dom till tråden och dela länken till Dannes belastningsregister...
Men det finns mer för det är bara tom 2014 och han är dömd efter det.

Dom här bilderna på äcklet är från maj o juni 2024. Det var då han la in dom på en numera stängd sida.
https://imgur.com/a/ibhqyK7
Citera
2026-03-28, 00:31
Medlem
Citat:
Man kan ju alltid hoppas på det sista...

Bara hänvisa dom till tråden och dela länken till Dannes belastningsregister...
Men det finns mer för det är bara tom 2014 och han är dömd efter det.

Dom här bilderna på äcklet är från maj o juni 2024. Det var då han la in dom på en numera stängd sida.
https://imgur.com/a/ibhqyK7
Ja det var ju dom jag såg för några dagar sen och insåg att jag pratat med han flera gånger, det är dessa bilder jag visat också.
Fy fan vilket äckel.
Hu ☹️
Citera
2026-03-28, 03:55
Medlem
Har du bevis på de du skriver att han ska ha gjort det?.. annars är de farligt o påstå saker som ej stämmer

Citat:
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in