2026-03-27, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/oEELPa/zara-larsson-efter-abortskamtet-forlorade-tre-miljoner-dollar

Hur långt ska den här cancelkulturen behöva gå? Är inte så PK att vara för abort i USA tydligen.

Vad tycker ni om det hela? Ska man behöva bli av med miljondeals för att man skämtar? Länge leve yttrandefriheten !
Hennes infantila uttalanden ligger nog i fas med vad en 28 årig kändis skulle säga och är därför inte mycket att engagera sig i. Stör mig nog mer på den usla "musiken" hon är skapare av.
Citera
2026-03-27, 19:47
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Jag anser inte alls att kändisar har någon slags gräddfil i att vara opinionsbildare - alla har samma rätt att uttrycka vad de tycker. Sen har däremot kändisar en större följarskala som gör att fler eller färre reagerar på vad de tycker, men alla har samma möjlighet rent krasst att uttrycka sig.

Att det blir konsekvenser av ens uttalande är en naturlig reaktion av oss som människor i flock. Värnar du inte om flockens överlevnad = du exkluderas. Sen vad som ingår i denna "flock" är individuellt. Zara Larsson exempelvis verkar, som jag, tycka att alla på denna planet ska må bra. Vissa skiter i andra utanför sin egna, personliga krets och skriker "make america great again" och vill ha bättre levnadsvillkor på andras bekostnad. Det är bara bra att detta kommer fram vad man är för typ av person - för det är helt enkelt sanningen.

Kändisar har självklart en "gräddfil" till att vara "opinionsbildare" då de har plattformar inte gemene man har. Hur menar du att jag skall få ut mina meningar till den stora massan, likt kändisar kan?
Citera
2026-03-27, 19:52
Medlem
Vintergrisens avatar
Säga vad man vill om Zara men man måste ändå ge henne att hon på ett tydligt sätt visar varför abort kan vara något att överväga.
Citera
2026-03-27, 20:00
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Kan du nämna en enda person som kallat henne för offer och visa var personen gör det? Eller hittade du kanske bara på det?

Du frågar om någon kallat henne offer, samtidigt som ordet står i rubriken på tråden.
Läs först, skriv sen.
Citera
2026-03-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det är lite svårt att ha någon direkt sympati för fröken Larsson. Av hennes tidigare uttalanden att döma, så får man anta att hon inte har någonting emot cancel culture själv, förutsatt att den slår åt (för henne) rätt håll.

Med det sagt så är det ju också svårt att se att det här är att likställa med regelrätt cancel culture. Zara Larsson är en artist och som sådan sitt eget varumärke. Det ställs naturligtvis vissa krav från finansiärer och samarbetande företag på hennes uppträdande och uttalanden, vill eller kan hon inte följa dessa krav, så har också affärspartnern rätt att avbryta sitt samarbete med hennes person eller personliga bolag.

Det är viss skillnad på ovanstående och att t.ex. få någon sparkad för att han på fritiden skrivit att invandringen varit för hög.

Om 10år är hon passé och bortglömt,,,,då kommer det nog knappast att räcka med några fingrar i röven för att ev få några att bli intresserade av henne så hon kan hålla karriären igång.

Gjorde mig lite glad att denna fitta fått litegranna av vad hon förtjänar för en gångs skull.
Citera
2026-03-27, 21:50
Medlem
Fenotyps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbeskinhead
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/oEELPa/zara-larsson-efter-abortskamtet-forlorade-tre-miljoner-dollar

Hur långt ska den här cancelkulturen behöva gå? Är inte så PK att vara för abort i USA tydligen.

Vad tycker ni om det hela? Ska man behöva bli av med miljondeals för att man skämtar? Länge leve yttrandefriheten !

Rätt åt henne. Kärringen borde bli inlåst på isolering på livstid som bonus.
Citera
2026-03-27, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GregersWerle
Och det där vet du för att:
a) din gud har sagt det åt dig?
b) du hittade på det nyss?

Ganska osund predikan oavsett. Har du något bibelställe eller utdrag ur någon annan helig skrift som du stödjer dig på?

Själv följde jag med min flickvän när hon gjorde abort. Trodde det skulle bli kul. Det blev det inte.
Jag är naturvetare och har läst i naturvetenskapliga läroböcker. Inte i bibeln.

Nej, det är aldrig kul att släcka liv. Innerst inne vet man vad man orsakar vid en abort hur mycket man än utåt försöker förneka det.

Redan vid befruktningen finns allt på plats, exakt vilken individ det skulle ha blivit om man inte gjort abort.

Detta är ett vetenskapligt faktum som inte går att förneka. Det är upp till var och ens moral och etik hur man gör.

För de som är troende, vilket jag inte är, så spelar det förstås en avgörande roll även vad bibeln säger eftersom syndare då får stå till svars för sina handlingar i livet efter detta.
Senast redigerad av lont 2026-03-27 kl. 22:41.
Citera
2026-03-27, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lont
Jag är naturvetare och har läst i naturvetenskapliga läroböcker. Inte i bibeln.

Nej, det är aldrig kul att släcka liv. Innerst inne vet man vad man orsakar vid en abort hur mycket man än utåt försöker förneka det.

Redan vid befruktningen finns allt på plats, exakt vilken individ det skulle ha blivit om man inte gjort abort.

Detta är ett vetenskapligt faktum som inte går att förneka. Det är upp till var och ens moral och etik hur man gör.

För de som är troende, vilket jag inte är, så spelar det förstås en avgörande roll även vad bibeln säger eftersom syndare då får stå till svars för sina handlingar i livet efter detta.

Helt rätt, och bra skrivet. Man behöver inte vara det minsta religiös för att tycka att abort är fel, oavsett vad man tror så är det ändå ett liv man släcker när man gör abort.

Jag som 5-barnsfar tycker att barn är vad som gör livet värt att leva, oavsett hur jobbigt det kan vara så skänker det mig mening. Jag tycker synd om er som ser nytt liv som något man kan släcka utan tanke.
Citera
2026-03-27, 23:34
Medlem
Zara Larsson har oändligt mer ryggrad än vad vår nazistregering har.

Det är bara kvinnan och ingen annan som bestämmer över sin kropp och det som finns i den.
Kom inte dragande med bibel och liknande konspiratorisk sörja. som en del gör
Citera
2026-03-28, 00:15
Medlem
Företaget får naturligtvis göra som det vill. Synd att vi inte får veta vilket företag det gäller så man kan bojkotta det. Fan att avbryta ett samarbete för den kommentaren. Gäller lika mycket åt andra hållet. Hatar tunn hud. Är inte överdrivet förtjust i Sarah Larsson för övrigt. Om historien nu är sann.
Citera
2026-03-28, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
När motsvarande saker drabbade högeraffilierade kändisar så kallades det "cancel culture". Minns du? Var det lika korkat då?

Nu hittar du på igen, skärp till dig.
Citera
2026-03-28, 02:00
Medlem
Borasare1980s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaettMjoelk
Jag anser inte alls att kändisar har någon slags gräddfil i att vara opinionsbildare - alla har samma rätt att uttrycka vad de tycker. Sen har däremot kändisar en större följarskala som gör att fler eller färre reagerar på vad de tycker, men alla har samma möjlighet rent krasst att uttrycka sig.

Att det blir konsekvenser av ens uttalande är en naturlig reaktion av oss som människor i flock. Värnar du inte om flockens överlevnad = du exkluderas. Sen vad som ingår i denna "flock" är individuellt. Zara Larsson exempelvis verkar, som jag, tycka att alla på denna planet ska må bra. Vissa skiter i andra utanför sin egna, personliga krets och skriker "make america great again" och vill ha bättre levnadsvillkor på andras bekostnad. Det är bara bra att detta kommer fram vad man är för typ av person - för det är helt enkelt sanningen.
Zara Larsson har en extremistisk feministisk vänstermentalitet, dvs ser alla medelålders vita heterosexuella män som jordens avskum. Dessutom propagerar hon att hon älskar kriminella. Hon har som sagt rätt att ha åsikter men har man som henne en gigantisk flock lättpåverkade naiva unga följare som knutit sig an enbart p.g.a. att de gillar hennes trallvänliga musik så är det högst olämpligt utnyttjande att politiskt hjärntvätta dem som en sektledare.

Klart som fan det är gräddfil att ha en gigantisk megafon att göra sig hörd med som alla tvingas lyssna på. Hon behöver inte tvittra ut sin politiska propaganda över hela världen. Hon kan hålla sina åsikter inom sin närmaste bekanskapskrets eller anonymt på sociala media utan att utnyttja sitt kändisskap. Ju större inflytande man har, ju större ansvar har man att ha koll på vad man snackar om.

Sedan kan man hata halva USA:s befolkning för att de stöttar Trump men vad har de för alternativ? De har pest eller kolera att välja på. Demokraterna har fullständigt spårat ur och blivit extremistiska åt andra hållet. Hur kan man seriöst rösta på ett parti som har Joe Biden som partiledare, en dement 85-årig gubbe som är mer död än levande och har noll koll på vem han själv är eller var han ens befinner sig.
Senast redigerad av Borasare1980 2026-03-28 kl. 02:08.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in