Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Du bemöter inte själva essensen i inlägget öht. Dvs: Varför lät det inte så när det var högern som blev cancellad? Varför satt högertrollen och lipade över Gina Carano m fl?
För mig är allt annat än en enhetlig syn på frågan PATETISKT. Och det gäller både högern och vänstern. Är man inte konsekvent så är man inte vatten värd i mina ögon.
Ta som exempel online media reviewers som Nerdrotic m fl. De är tydligt höger och har (med all rätt) dissat det ena efter det andra från Hollywood med vänsterprägel. Men inte en enda av dem sa ett jävla knysst när Trumps eskort, ursäkta, Trumps fru får ett lukrativt Amazon-kontrakt som resulterar i dokumentär som inte kan beskrivas som annat än en tågolycka. Det är PATETISKT.
Är man inte objektiv så kan man fara åt helvete, jag är trött på indoktrinerade klappande sälar.
Helt riktigt och därför är jag konsekvent och påpekar att företag förstås också i praktiken inverkar på artisters yttrandefrihet och hjälper till att kancellera dem genom att utmåla deras åsikter och beteende som klandervärda, vilket påverkar dem negativt ekonomiskt och personligen. Så som skett när högerdebattörer och deras yttrandefrihet motverkats i samhället, vilket har varit ett stort problem vad gäller yttrandefrihet och samhällsdebatt.
Jag förespråkar yttrandefrihet för alla politiska och andra åsikter. Att människor försöker straffa andra för deras åsikter är dåligt generellt. Det är inte detsamma som att man inte kan kritisera dem eller låta bli att stödja och samarbeta med dem.
Gränsen för att straffa andra för deras åsikter för att tysta dem kontra att inte samarbeta med dem verkar oklar för många, men det är för att man både vill ha kakan att försöka tysta andra och äta den och inte själv bli tystad.