Citat:
Ursprungligen postat av
Fiffiniffi
Jag skrev inte "alla", dummer. Hade jag menat alla hade jag skrivit alla, ditt utvecklingsstörda lilla helvete
Men den solklara tyngdpunkten i ställningstagandena mot cancelkulturen i allmänhet och Disney i synnerhet var PRINCIPIELL.
Varför skrev du inte det då?
Jag är principiell motståndare till lagen om hets mot folkgrupp. Jag anser inte att den borde existera, jag anser att du ska få uttrycka dig exakt hur nedsättande du vill om vilken folkgrupp som helst. Lik förbaskat är det naturligtvis stor skillnad i hur mycket jag reagerar på dessa två scenarier:
1) Svensk man eller kvinna diskuterar på nätet och påpekar då, med stöd i forskning, att afrikaner har genomsnittligt lägre IQ än svenskar och att detta troligen inte är orelaterat till deras extremt höga brottslighet jämfört med svenskar - döms för HMF.
2) Svensk narkoman omhändertas av polis för narkotikabrott och snatteri, sluddrar vid gripandet ur sig obestämda haranger om "jävla negerjävlar som luktar bajs å e så jävla korkade" - döms för HMF.
Jag är också principiell motståndare till cancelkulturen, men det är likväl enorm skillnad från fall till fall. Det är värre ifall någon cancelleras för att ha sagt något som kan uppfattas som positivt om vita (som Sydney Sweeneys jeansreklam som vänstern försökte cancellera) eller för att ha diskuterat skillnader i IQ, kultur eller brottslighet, än om någon cancelleras för att ha sagt något efterblivet om "jävla niggers".
Det är också så, att vänstern har stått bakom cancelkulturen hela vägen, och som sagt tycker jag för min del att det är helt rätt och nödvändigt att de drabbas av den - på samma sätt som jag hade välkomnat ifall någon blatte eller vänstermupp dömdes för att ha hetsat mot svenskar, trots att jag
principiellt tycker att de borde få göra det.
Det finns nämligen gränser för när principfasthet blir till dumhet, naivitet, eftergivenhet och förlorarmentalitet, där du försvarar en motståndares rättigheter när vederbörande aldrig på en miljon år hade försvarat dina.