Citat:
Ursprungligen postat av
2.3
Jag tar inte ifrån någon dess frihet att ha vilka åsikter som helst, bara för att jag river ett kontrakt.
Som jag skrev förut. Om företag inte kunde avsluta såväl sponsoravtal som avsluta diverse samarbeten, skulle de inte skriva avtal. Och personer som Zara L skulle tjäna mindre stålar än de gör idag.
F ö lär det ju funnits klausuler i det avtal som Zara av fri vilja skrivit på, som ger den andra parten rätt att säga upp avtalet.
Artikeln är vagt formulerad och saknar viktiga fakta. Det kan ju vara så här att Zara Larsson ”förlorat” avtalet redan innan det skrivits på. Dvs företaget drog sig ur förhandlingarna.
Det är givetvis helt upp till dem vilka de ingår avtal med. Så där finns inget problem.
Jag tvivlar på att företag skulle avstå helt från att sluta avtal med artister om de inte hade kontroll över artistens åsikter. De får väl göra bättre research, det är ju ingen hemlighet t ex att Zara Larsson är för rätten till abort. Nu var skämtet extra dumt, men ville de ha någon som inte uttalade sig för abort borde de valt en annan artist.
Vilket ju alltså eventuellt var vad som verkligen inträffade.