Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Jasså?
Aa
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Ja givet Ronjas forskning så kan det faktiskt vara ett mycket bra råd som kan rädda ett barns liv.
Ronjas forskning talar inte om generella LVU, hon är tydlig med att placeringar behövs och absolut ska fortsätta.
Fö har föräldrar som flytt hamnat i kläm i de nya länderna också. Bla i Polen, Spanien och England. Du får gärna berätta hur dom får det bättre där.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Givet att socialtjänsten missbrukar placeringar av barn, så är det tyvärr ofta ett bra råd att dra sig för att söka hjälp av soc, eftersom de tenderar att göra precis allt värre för familjen och barnet.
Förjävligt råd. Nästintill efterblivet. Som att vägra vård vid akut besvär.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Ja om de inte mår bra i sin placering, vad ska de göra då? Stanna kvar och ta livet av sig?
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/hailie-14-dog-pa-tagsparet-i-vikmanshyttan-mamman-kritisk-till-hvb-hemmet
Jag klandrar dig och dina gelikar. Hur vet vi att ungdomen inte satt i Fias live timmar innan händelsen och fick toppenrådet att fly?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Ja det behöver inte vara något negativt. Diagnoser kan vara felaktiga och tolkas fel. Inte minst av socionomer inom socialtjänten. Läkemedel överanvänds också. Inga konstigheter alls faktiskt.
Nu vill jag ha lite referenser som gör att du kan ge ett bättre utlåtande än läkare och dyl.
Fia vet jag inte besitter sådan kunskap så henne kan vi avskriva direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Jasså hur då?
Ja genom att ge råd att inte gå på polisförhör, inte öppna dörr för polis, få uppenbart maniska personer att ringa och anmäla det ena och andra, få uppenbart maniska människor som letar efter ”sina döda barn” på kyrkogården att fortsätta leta. Ska jag fortsätta?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
vad har du för bevis för det? Har alla sagt det?
Har redan gått igenom det här. Du, Totius mfl undviker konsekvent att kolla lives för att spela allan ballan av någon anledning. Det får stå för er, ni framstår som clowner. Mig gör det inget.
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Säger vem?
Family united?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
jasså? Vem säger det?
Family united?
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Det är väl du och dina kompisar som konsekvent använder siffror fel för att skydda sveriges galnaste myndighet som skadar barn för livet.
Du får gärna ge exempel på när en siffra använts fel, mycket möjligt att det hänt.