2026-03-24, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Jag har lyssnat och dessutom läst hela studien med grafer och flödesdiagram
Du kanske har lyssnat och läst, men likväl har du haft problem att greppa essensen av den. Detta som du skrev tidigare visar att du haft stora svårigheter att förstå detta med domar-IV-analys:

Citat:
Det går inte att bevisa om barn får det bättre eller inte eftersom det skulle innebära att man lottar vilka barn som ska omplaceras eller inte och sedan efter ett antal år se hur de klarat sig och inte ens då skulle det bli riktiga bevis eftersom det finns maskrosbarn som klarar sig bra trots att det är stora brister i hemmet tom ren misär , se tex ättiksflickan som klarade sig bra trots allt
Citera
2026-03-25, 00:05
Medlem
Totiuss avatar
Jag tittade in på @mammasofia.familyunited på TikTok och såg två nya klipp som jag tycker är bra:

Socialtjänstens våld
Del 1: https://www.tiktok.com/@mammasofia.familyunited/video/7619994912213224726
Del 2: https://www.tiktok.com/@mammasofia.familyunited/video/7620349001300184342

Som närstående (i helt andra ärenden inom vård och omsorg) känner jag precis igen det Sofia beskriver. Det är omöjligt att få vettiga besked oavsett vad man gör. Försöker man för mycket så vänds det mot en.

Det här är gaslighting som är en form av psykiskt våld och psykisk misshandel så Sofia har helt rätt.
Citera
2026-03-26, 21:34
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Det är heller inget fel på Family United. De behövs för att snabbt få slut på socialtjänsten i dess nuvarande form.

Ja dom får verkligen snabba resultat. Det har gått 5år nu utan att ens ha kommit i närheten av grytan dom försöker röra om i.

Fia fick för första gången på 6år möjlighet till telefonumgänge som hon också lyckades sabba i vanlig ordning.

Verkligen definitionen av ett snabbt slut på socialtjänsten i dess nuvarande form. Applåder.

FU är inget annat än samhällets clowner och rättshaverister, ingen normalt funtad tar dom för något annat. Vem har dom att klandra? Sig själva.

Att ni orkar snacka Ronja är fö otroligt, jag har gett upp för länge sen. At this point är det bara att inse att ni kommer använda varenda möjlig lögn i er desperation att försvara konspirationsteorierna. Som tur är finns det läskunnigt folk i denna värld.
Citera
2026-03-26, 23:20
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Ja dom får verkligen snabba resultat. Det har gått 5år nu utan att ens ha kommit i närheten av grytan dom försöker röra om i.

Fia fick för första gången på 6år möjlighet till telefonumgänge som hon också lyckades sabba i vanlig ordning.

Verkligen definitionen av ett snabbt slut på socialtjänsten i dess nuvarande form. Applåder.

FU är inget annat än samhällets clowner och rättshaverister, ingen normalt funtad tar dom för något annat. Vem har dom att klandra? Sig själva.

Att ni orkar snacka Ronja är fö otroligt, jag har gett upp för länge sen. At this point är det bara att inse att ni kommer använda varenda möjlig lögn i er desperation att försvara konspirationsteorierna. Som tur är finns det läskunnigt folk i denna värld.
Du lever rätt isolerat, va? Om du inte känner igen den bild som Sofia ger av hur myndigheter beter sig så har du en synnerligen bristfällig uppfattning om hur verkligheten fungerar. Du är inskränkt helt enkelt. Det är därför du saknar probleminsikt. Och du saknar självinsikt nog att inse att du bara avslöjar dig själv med dina inlägg. Ganska tragiskt egentligen.
Citera
2026-03-26, 23:39
Medlem
Citat:

Fia och Family United har gjort och gör oändligt mycket mer för barn i vårt land än du någonsin kommer att kunna göra.
Haha, ja nu går du så långt att du kallar framgångsrika docenter och forskare för lögnare. Det säger mer om dig och ditt eviga fäktande.
Citera
2026-03-27, 07:20
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrFilip
Fia och Family United har gjort och gör oändligt mycket mer för barn i vårt land än du någonsin kommer att kunna göra.
Haha, ja nu går du så långt att du kallar framgångsrika docenter och forskare för lögnare. Det säger mer om dig och ditt eviga fäktande.

Ja dom ger otroligt dåliga råd och juridisk hjälp bland annat.

De rekommenderar utlandsflytt.
De rekommenderar barn och föräldrar att aldrig söka hjälp.
De rekommenderar barn att fly från placeringar.
De är skeptiskt lagda till diagnoser och läkemedel.
De hetsar folk med IF samt andra psykiatriska diagnoser.
De rekommenderar att ringa 112 för att fråga om numret till olika socialtjänster.
De rekommenderar att göra polisanmälningar för precis allt.
De rekommenderar att umgås med dömda personer som också blivit av med sina barn, bla det svältfödda barnets pappa.

Nej jag kallar dig och dina gelikar för lögnare då varken ni eller FU fattar siffrorna. Eller rättelse, ni fattar kanske siffrorna men väljer medvetet att använda dessa fel.
Citera
2026-03-27, 09:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ja dom ger otroligt dåliga råd och juridisk hjälp bland annat.
Jasså?

Citat:
De rekommenderar utlandsflytt.
Ja givet Ronjas forskning så kan det faktiskt vara ett mycket bra råd som kan rädda ett barns liv.

Citat:
De rekommenderar barn och föräldrar att aldrig söka hjälp.
Givet att socialtjänsten missbrukar placeringar av barn, så är det tyvärr ofta ett bra råd att dra sig för att söka hjälp av soc, eftersom de tenderar att göra precis allt värre för familjen och barnet.

Citat:
De rekommenderar barn att fly från placeringar.
Ja om de inte mår bra i sin placering, vad ska de göra då? Stanna kvar och ta livet av sig?

Citat:
De är skeptiskt lagda till diagnoser och läkemedel.
Ja det behöver inte vara något negativt. Diagnoser kan vara felaktiga och tolkas fel. Inte minst av socionomer inom socialtjänten. Läkemedel överanvänds också. Inga konstigheter alls faktiskt.

Citat:
De hetsar folk med IF samt andra psykiatriska diagnoser.
Jasså hur då?

Citat:
De rekommenderar att ringa 112 för att fråga om numret till olika socialtjänster.
vad har du för bevis för det? Har alla sagt det?

Citat:
De rekommenderar att göra polisanmälningar för precis allt.
Säger vem?

Citat:
De rekommenderar att umgås med dömda personer som också blivit av med sina barn, bla det svältfödda barnets pappa.
jasså? Vem säger det?

Citat:
Nej jag kallar dig och dina gelikar för lögnare då varken ni eller FU fattar siffrorna. Eller rättelse, ni fattar kanske siffrorna men väljer medvetet att använda dessa fel.
Det är väl du och dina kompisar som konsekvent använder siffror fel för att skydda sveriges galnaste myndighet som skadar barn för livet.
Citera
2026-03-27, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jasså?

Ja givet Ronjas forskning så kan det faktiskt vara ett mycket bra råd som kan rädda ett barns liv.

Givet att socialtjänsten missbrukar placeringar av barn, så är det tyvärr ofta ett bra råd att dra sig för att söka hjälp av soc, eftersom de tenderar att göra precis allt värre för familjen och barnet.

Ja om de inte mår bra i sin placering, vad ska de göra då? Stanna kvar och ta livet av sig?

Ja det behöver inte vara något negativt. Diagnoser kan vara felaktiga och tolkas fel. Inte minst av socionomer inom socialtjänten. Läkemedel överanvänds också. Inga konstigheter alls faktiskt.

Jasså hur då?

Säger vem?

jasså? Vem säger det?

Det är väl du och dina kompisar som konsekvent använder siffror fel för att skydda sveriges galnaste myndighet som skadar barn för livet.
Hur är det tänkt att det ska gå att flytta utomlands om föräldrarna som är arbetslösa , har sjuk och aktivitetsersättning, lever helt eller delvis på ekonomiskt bidrag eller jobbar inom tex vård som uska och liknande eller jobbar inom tex handel ska kunna försörja sig utomlands , Man får ju inte ta med sig barnbidrag, bostadsbidrag eller andra bidrag om man bosätter sig utomlands och har man inte eftertraktad utbildning så får man heller inga jobb det går att försörja en familj på
Citera
2026-03-27, 10:40
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Hur är det tänkt att det ska gå att flytta utomlands om föräldrarna som är arbetslösa , har sjuk och aktivitetsersättning, lever helt eller delvis på ekonomiskt bidrag eller jobbar inom tex vård som uska och liknande eller jobbar inom tex handel ska kunna försörja sig utomlands , Man får ju inte ta med sig barnbidrag, bostadsbidrag eller andra bidrag om man bosätter sig utomlands och har man inte eftertraktad utbildning så får man heller inga jobb det går att försörja en familj på

Du och dina ständiga halmgubbar.

Jag har inte sagt att de ska göra det. Jag säger bara att jag förstår FU givet hur illa det går för barn som socialtjänsten placerar.

Hur det ska gå? Ja det kan gå hur bra som helst om det finns ett kontaktnät utomlands. Då kan det ju vara bra att överväga en flytt utomlands, för att slippa problem med soc, som ofta bara gör exakt allt värre för familjen så fort de blandar sig i.
Citera
2026-03-27, 10:53
Medlem
Citat:
Du och dina ständiga halmgubbar.

Jag har inte sagt att de ska göra det. Jag säger bara att jag förstår FU givet hur illa det går för barn som socialtjänsten placerar.

Hur det ska gå? Ja det kan gå hur bra som helst om det finns ett kontaktnät utomlands. Då kan det ju vara bra att överväga en flytt utomlands, för att slippa problem med soc, som ofta bara gör exakt allt värre för familjen så fort de blandar sig i.
Gick inte ens bra för pappan som stack till Polen och vidare till Spanien där barnet hamnade på barnhem i Polen och nu varit inlåst inom barnpsykiatrin i Spanien under lång tid.
Flera av de som flyttat har kommit tillbaka till Sverige , flera av de som flyttat har fått sina barn omhändertagna i det nya landet och haft svårt att få barnen tillbaka till Sverige
De som lyckats är ju de som invandrat till Sverige och har familj i hemlandet och kan språket fast inte ens de verkar benägna att flytta
Citera
2026-03-27, 10:56
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Jasså?

Aa

Citat:

Ronjas forskning talar inte om generella LVU, hon är tydlig med att placeringar behövs och absolut ska fortsätta.

Fö har föräldrar som flytt hamnat i kläm i de nya länderna också. Bla i Polen, Spanien och England. Du får gärna berätta hur dom får det bättre där.

Citat:

Förjävligt råd. Nästintill efterblivet. Som att vägra vård vid akut besvär.

Citat:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/hailie-14-dog-pa-tagsparet-i-vikmanshyttan-mamman-kritisk-till-hvb-hemmet

Jag klandrar dig och dina gelikar. Hur vet vi att ungdomen inte satt i Fias live timmar innan händelsen och fick toppenrådet att fly?

Citat:

Nu vill jag ha lite referenser som gör att du kan ge ett bättre utlåtande än läkare och dyl.

Fia vet jag inte besitter sådan kunskap så henne kan vi avskriva direkt.

Citat:
Jasså hur då?

Ja genom att ge råd att inte gå på polisförhör, inte öppna dörr för polis, få uppenbart maniska personer att ringa och anmäla det ena och andra, få uppenbart maniska människor som letar efter ”sina döda barn” på kyrkogården att fortsätta leta. Ska jag fortsätta?

Citat:

Har redan gått igenom det här. Du, Totius mfl undviker konsekvent att kolla lives för att spela allan ballan av någon anledning. Det får stå för er, ni framstår som clowner. Mig gör det inget.

Citat:
Säger vem?

Family united?

Citat:
jasså? Vem säger det?

Family united?

Citat:

Du får gärna ge exempel på när en siffra använts fel, mycket möjligt att det hänt.
Citera
2026-03-27, 10:56
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Gick inte ens bra för pappan som stack till Polen och vidare till Spanien där barnet hamnade på barnhem i Polen och nu varit inlåst inom barnpsykiatrin i Spanien under lång tid.
Flera av de som flyttat har kommit tillbaka till Sverige , flera av de som flyttat har fått sina barn omhändertagna i det nya landet och haft svårt att få barnen tillbaka till Sverige
De som lyckats är ju de som invandrat till Sverige och har familj i hemlandet och kan språket fast inte ens de verkar benägna att flytta

DU och dina halmgubbar. Det är allt du kommer med verkar det som. Du verkar leva i total förnekelse och så fort det kommer något som inte passar din världsbild. Exempelvis att socialtjänsten vanvårdar barn och har extrema brister när det kommer till tvångsvård av barn, så plockar du fram dina halmgubbar. Ser du inte detta mönster själv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in