Citat:
Oj, vilken helt fantastisk höjd du har på dina inlägg. Jag förstår att du vill undvika själva resultatet av Ronja Helénsdotters studie, 400% större risk att inte överleva sin barndom är en gigantisk skillnad, något som ni socialtjänstsvurmare fullständigt bortser ifrån.
Varför är det en gigantisk siffra? För 400 låter mycket? Hur stor är gruppen marginalfall där LVU inte var självklart, du vet den delen av urvalet som nämns, vet du hur stor den gruppen är, du som har så bra koll på studien?
Låt oss sätta din gigantiska siffra här i perspektiv.
Rasmus Paludans parti Stram Kurs Sverige fick 156 röster i riksdagsvalet 2022, ökar dom med 400% i nästa val så saknar dom fortfarande 99.7% av rösterna för att ens nå upp till 4% spärren.
7 rätt på lotto är en på 6 724 520, en ökning av chansen med 400% ger dig en på 1 344 904 istället, det är fortfarande sex gånger mer sannolikt att bli träffad av blixten.
Eller om deltagarna på Family Uniteds demonstrationer utanför EÅV, skulle öka med 400% så skulle det fortfarande bara handla om 5-10 personer.
Så hur exakt är den här siffran gigantisk? För att det låter mycket? Är du lika värdelös på matematik som sektledaren själv? Hon som tror att halva Sveriges stadsbudget går till att ”kidnappa” barn, enbart för att hon inte förstår matematik som lärts ut efter mellanstadiet.
Ska du också haka på kurt-sunes tåg och kalla alla som inte håller med dig för socvurmare nu? Du kan inte komma med något mer originellt?
Bara för att jag anser dig ha fel betyder det inte att man måste älska socialtjänsten, något jag aldrig någonsin uttryckt. Jag anser att vi ska ha en bra socialtjänst, den förtjänar idag kritik på många sätt, det är därför jag är emot vidriga organisationer som FU som sprider desinformation och lögner dagarna i ända, som förespråkar våld och brott, där flera är rentav dömda brottslingar.
De förstör enbart trovärdigheten hos personer som lyfter faktisk och saklig kritik med verklighetsförankrade lösningar på problem.
Hade du något mer att komma med än diverse glåpord eller hade du tänkt bemöta det jag skriver nångång? Skulle man öka chansen för att du skulle klara av att skriva ett vettigt inlägg med 400% hade det fortfarande aldrig hänt, vilket gör dig till en gigantisk troglodyt.