2026-03-25, 06:12
Medlem
Ser ut som att expressen stalkar henne .
Inte för att jag tycker synd om en kokain politiker .
Men stalking är inte ok
Vad tänker de uppnå
Katja är slut som politiker och Polis ändå
Citera
2026-03-25, 06:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteDuck
Men stalking är inte ok
Vad tänker de uppnå
Såhär jobbar kvällstidningsjournalisterna, oavsett om det handlar om Kajsa eller någon annan person som hamnat i klistret.
Citera
2026-03-25, 06:54
Medlem
gofigurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hongka995
Såhär jobbar kvällstidningsjournalisterna, oavsett om det handlar om Kajsa eller någon annan person som hamnat i klistret.
Stalking är väl ok?
Däremot är förtal inte ok. Inte heller att ställa sig i körbana för att framkalla fara.
Expressen säger att KN kört full. 0,12 är inte full. Förtal?
Expressen skriver att att KN kört med hög hastighet, men klipper klippet utan att visa hög hastighet. Dramatextning?
Citera
2026-03-25, 07:12
Medlem
Hon uppvisar ett mycket dåligt omdöme som kör bil och inte inser att media bara väntar på att föreviga det.

Ungefär som poliser som spanar.

Har hon studieskulder så är det grovt felinvesterade slantar.
Citera
2026-03-25, 08:01
Medlem
Platsen som hon filmas på i Expressens film är korsningen Båtklubbsgatan/Henriksdalsvägen i Hammarby Sjöstad. Båtklubbsgatan har parkeringsförbud tisdag 9-14 så rimmar med Expressens uppgift om att detta hände på tisdagsförmiddagen.
Citera
2026-03-25, 08:02
Medlem
Imnshos avatar
"Städgata", vad fan är det? Datumparkering? Hon borde väl ställa bilen i ett garage om hon är av med körkortet.

Iofs är det väl inte nåt våldsamt brott, jag ska väl städa framför egen dörr. När jag hade en liten microstroke för 10 år sen så sa doktorn att jag inte fick köra på en månad. Det gav jag högaktningsfullt fan i.
Citera
2026-03-25, 08:02
Medlem
Herrejösses vad är hon för dampunge? Kör utan kökort OCH är polis i grunden?
Man blir ju för fan helt paff.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/har-kor-katja-nyberg-bil-trots-att-hon-saknar-korkort/
Citera
2026-03-25, 08:14
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bechstein.1996
Platsen som hon filmas på i Expressens film är korsningen Båtklubbsgatan/Henriksdalsvägen i Hammarby Sjöstad. Båtklubbsgatan har parkeringsförbud tisdag 9-14 så rimmar med Expressens uppgift om att detta hände på tisdagsförmiddagen.

Man kan ju undra hur bilen hamnade där från början ?
Citera
2026-03-25, 08:15
Avstängd
Hur dum är slynan egentligen? Hon skall straffas som alla andra
Citera
2026-03-25, 08:19
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Du verkar ha rätt dålig koll och drar förhastade slutsatser. Hon hade INTE verksam narkotika i blodet. Hon hade en inaktiv restprodukt. Hennes förmåga att köra bil var alltså inte negativt påverkad av narkotika. Sedan kan lagen säga vad den vill om tillåtenheten att köra bil med restprodukter, men att de inte påverkar förmågan är ett medicinskt faktum.

Det vet inte du. För ingen har sett provresultaten på blodprovet än, det har bara berörda i utredningen.

Men nice try. Please play again.
Citera
2026-03-25, 08:29
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Haha, ja, det är så klart kvällspressen som inte bara stalkar henne utan dessutom ska både provocera och agera polis. Men jag hittar inget hos Expressen om det här. Har Baas börjat extraknäcka åt Epoc Times eller vad?
Det är helt uppenbart att det är Expressen som provocerar Katja att begå brott. Hade Expressen inte tvingat henne att köra bil hade hon inte begått brottet olovlig körning. Katja som är polis har koll på detta.

Typiskt ensidig nyhetsrapportering. Nu kan Katja stämma Expressen på 10 miljoner kronor också.
Citat:
Ursprungligen postat av WhiteDuck
Men stalking är inte ok
Vad tänker de uppnå
Det är helt uppenbart att det är Expressen som provocerar Katja att begå brott. Hade Expressen inte tvingat henne att köra bil hade hon inte begått brottet olovlig körning. Katja som är polis har koll på detta.

Typiskt ensidig nyhetsrapportering. Nu kan Katja stämma Expressen på 10 miljoner kronor också.
Citat:
Ursprungligen postat av Hongka995

Citat:
Ursprungligen postat av gofigur
Stalking är väl ok?
Däremot är förtal inte ok. Inte heller att ställa sig i körbana för att framkalla fara.
Expressen säger att KN kört full. 0,12 är inte full. Förtal?
Expressen skriver att att KN kört med hög hastighet, men klipper klippet utan att visa hög hastighet. Dramatextning?
Katja är inte åtalad och dömd för olovlig körning, så vi vet faktiskt inte om Katja har begått ett brott.

Riktigt dålig journalistik från Expressens sida.
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Man kan ju undra hur bilen hamnade där från början ?
Jag kan inte föreställa mig att det var Katja som körde bilen dit. Då skuller hon begått brottet Olovlig körning, och Katja är polis och begår därför inte brott!
Citera
2026-03-25, 08:33
Medlem
pyroclasms avatar
Att en "vanlis" parkerar om sin bil med indraget körkort är förståerligt om än fel och klantigt då det ju gör saken att få tillbaka KK mycket svårare. High risk, low reward, man ser ju så klart till att bilen är parkerad någonstans där den inte behöver flyttas. Alternativt säljer den då det kanske drar ut på tiden.

Att Katja kör bil med indraget körkort är inte riktigt samma sak, det visar ju att hon i grunden är en vanlis med töjbar moral gentemot lagen. Det rimmar illa med att vara polis. Då bör man ha tydliga gränsdragningar inbyggda.

Jag är så klart väldigt skadeglad. Kom igen Katja, lite mera skit kan du väl samla på dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in