2026-03-25, 16:04
Medlem
negrofobens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Det är intressant att polisen kan kicka henne fast hon är tjänstledig på obestämd tid, men hon sitter kvar i SD och i justitieutskottet och plockar ut 93 papp i månaden medan hon är ute och kör olovligt med en narkotikadom mm på ingång
Det verkar inte vara helt klart ännu.

https://polistidningen.se/2026/02/polisen-katja-nyberg-bor-lamna-sin-tjanst/
Citera
2026-03-25, 16:27
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Skönt att horfittan åker dit - hon förtjänar all skit hon kan få, den omoraliska skökan! Hon har ställt till det rejält och i stället för att rakryggat ta skiten så blånekar hon in i kaklet som en förbannad mes... Tala om att ha ett katastrofalt omdöme - slinkan är polis i grunden och borde därmed ha något sorts rättstänk i huvudet, men så är hon också politiker och därmed faller allt, då denna makt korrumperar ALLA, till slut...
Citera
2026-03-25, 16:31
Medlem
Eroxxss avatar
Vad kan hon tänkas få för påföljder?
Citera
2026-03-25, 16:36
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .vitalicus
Det ska vi inte avfärda som otroligt, nej. Baas är en mycket farlig man, driven av ideologi. Ingen seriös människa jagar andra människor på det här sättet som han gör. David har ett mål och det är knappast journalistiskt förankrat. Kopplingarna till extremvänstern är uppenbara.

Hur många timmar fick David Baas smyga i en buske för att få detta häpnadsväckande "scoop", tro? Jag tycker att det liknar trakasserier och förföljelse mer än något annat. Och då skiter jag fullständigt i Katja Nyberg som sådan.

Ta av foliehatten. Det finns självklart ett mycket stort allmänintresse när en riksdagsledamot begår grova brott. Detta är helt vanlig journalistik som granskar makten vilket de ska göra.
Citera
2026-03-25, 16:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Nog att man är oskyldig i lagens mening tills det att man är dömd i domstol, men här finns det inga tvivel om att lagbrott begåtts - såtillvida Katja inte har en tvillingsyster det vill säga.

Jag tror inte att Katja är särskilt hjärnslö, men däremot korrumperad och lider av avsaknad av moral. Som så många andra politiker tycker hon sig stå över lagen och ha privilegier som vanliga medborgare inte har.

Jag personligen tror att du har lite för höga tankar om henne. Jag har googlat lite på henne, och håller inte du med om att hon ser ut som en typisk tjackpundare på exakt varenda bild?

Att hon fortsätter köra trots avsaknad av körkort samtidigt som hon vet att hon är under lupp tyder ju bara på att hon skiter I allt nu

Jag tror inte att hon är något annat än en sunkig tjackpundare som har lyckats komma sig in i de fina rummen bara.
Citera
2026-03-25, 16:41
Medlem
Eroxxss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Skönt att horfittan åker dit - hon förtjänar all skit hon kan få, den omoraliska skökan! Hon har ställt till det rejält och i stället för att rakryggat ta skiten så blånekar hon in i kaklet som en förbannad mes... Tala om att ha ett katastrofalt omdöme - slinkan är polis i grunden och borde därmed ha något sorts rättstänk i huvudet, men så är hon också politiker och därmed faller allt, då denna makt korrumperar ALLA, till slut...

Hon erkände väl att hon hade kört bilen?
Citera
2026-03-25, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .vitalicus
Det ska vi inte avfärda som otroligt, nej. Baas är en mycket farlig man, driven av ideologi. Ingen seriös människa jagar andra människor på det här sättet som han gör. David har ett mål och det är knappast journalistiskt förankrat. Kopplingarna till extremvänstern är uppenbara.

Hur många timmar fick David Baas smyga i en buske för att få detta häpnadsväckande "scoop", tro? Jag tycker att det liknar trakasserier och förföljelse mer än något annat. Och då skiter jag fullständigt i Katja Nyberg som sådan.
Det är väl Katja som är farlig? Först köra drogpåverkad och sedan framföra ett fordon utan körkort
Citera
2026-03-25, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Det är intressant att polisen kan kicka henne fast hon är tjänstledig på obestämd tid, men hon sitter kvar i SD och i justitieutskottet och plockar ut 93 papp i månaden medan hon är ute och kör olovligt med en narkotikadom mm på ingång
Hon är politisk vilde hon företräder inte SD i riksdagen
Citera
2026-03-25, 16:45
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroxxs
Hon erkände väl att hon hade kört bilen?

Ja, det minst allvarliga av all skit horfittan hittat på. Är väl ett sätt att försöka påvisa någon slags moral så att detta skall "spilla över" på resten av brotten hon begått men nekar till. Svårt att förneka bildbevis...
Citera
2026-03-25, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Delar din uppfattning helt. De senaste åren har jag både åkt på fortkörningsböter och fått blåsa (givetvis kör jag nykter) ett antal gånger. Samt kört förbi flertalet kontroller. Jag fick senast 1000kr i böter för att "ha stannat otillräckligt" vid stoppskylt. Jätteviktigt tydligen att stå 100% still med alla hjulen trots att det inte finns trafik runt omkring. Inte rulla i 3-5kmh som jag, mest för att inte kicka igång auto stop/start...

Jag fick även böter via kamera 56kmh vid 50 (dyrt) och dansk fartbot på Öresundsbron (1200dkk). Allt inom loppet av kanske 5-6 år.
Det är ju omöjligt för polisen att se mildare för att du kör i tre km/h, därav att du ska stanna så pass länge att du hinner titta åt både höger och vänster
Citera
2026-03-25, 16:51
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ursprungligen
Från Epoch Times:
– Jag flyttade bilen i samband med städdag. Det var fel av mig och jag tar ansvar för det, säger hon i en intervju med sajten.

Hon säger att hon skulle parkera bilen i garaget.

– Jag hade ingen annan som kunde hjälpa mig med detta.
Om Katja inte hade någon annan som kunde hjälpa till gäller nödvärnsrätten.

Aftonbladet:
Tidningen uppger att de dokumenterat hur hon först kört sin bil, och två timmar senare fångas hon på film när hon återigen kör bilen.
Jag anser att nödvärnsrätten gäller båda gångerna som Katja körde bilen, eftersom den säkert var tvungen att flyttas två gånger på grund av städgatureglerna.

Va? Vänta nu, nödvärn för att slippa parkeringsböter?
Citera
2026-03-25, 16:51
Medlem
Hela SD, har konstiga/stökiga människor i partiet. Det är alltså denna typ av människor, man vill se i en regering och som ska sitta på tunga ministerpostrar lol. Katja är ju en av dom. Även om hon nu är politisk vilde.

Lite oroväckande att veta att hon arbetat som polis.
Hon kunde väl bett någon i hennes närhet, att flytta på bilen.

Dom där är värst tillsammans med religiösa fanatiker. Gömmer sig bakom bilden av något som verkar " godhet" utåt sett. Hycklare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in