2026-03-24, 20:10
Medlem
Flyttade bilen och blev påkommen. Bevakas hon hela tiden?

https://www.epochtimes.se/katja-nyberg-sd-korde-bil-utan-korkort-jag-gjorde-ett-misstag
Citera
2026-03-24, 21:03
Medlem
pyroclasms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ceda60
Flyttade bilen och blev påkommen. Bevakas hon hela tiden?

https://www.epochtimes.se/katja-nyberg-sd-korde-bil-utan-korkort-jag-gjorde-ett-misstag

Så knasigt det kan bli... men det är intressant hur de kom på det. Om det inte handlar om många "förflyttningar"... Man åker aldrig fast första gången. Lite som med kolan.

Säkert någon som sett och tipsat sedan har polisen haft lite koll, ja.
Citera
2026-03-24, 21:31
Medlem
Så kan det det ha varit. Nån har koll på hennes bil och ser att städgata är på gång och bevakar bilen. Och ringer 112, för 11414 tar det tid att komma fram på.
Citera
2026-03-24, 21:58
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm
Så knasigt det kan bli... men det är intressant hur de kom på det. Om det inte handlar om många "förflyttningar"... Man åker aldrig fast första gången. Lite som med kolan.

Poliser som Katja har ju satt i system att förfölja pundare så dom kan plocka in dom kontinuerligt och få upp statistiken för lösta brott.

Kan vara så att dom gör samma sak med Katja.
Följ henne en dag och man har en tre-fyra brott man kan boosta statistiken med.

Skölj och upprepa.

82 papp i månaden plockar hon ut, plus tolv tusen i traktamente ovanpå att har fått en politiker-lägenhet i centrala Stockholm.
Senast redigerad av Robokopf 2026-03-24 kl. 22:00.
Citera
2026-03-24, 22:26
Medlem
ursprungligens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyroclasm

Jag tycker inte det gör så mycket om Katja kör bil utan körkort, det var ju bara ett litet "misstag".

Som polis vet Katja att många kör bil utan körkort, så varför skulle hon som varit talesman i polisfrågor för SD behöva följa lagen?

Olovlig körning är väl bara ett brott om man blir tagen av polisen?

Det vore lite underhållande att få veta om det verkligen var städgata just där.

Varför har hon ens bilen parkerad i stan när hon inte har körkort? Varför inte parkera bilen vid huset där hon låtsas bo?
Citera
2026-03-25, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Nej, det förnekades inte i början annat än väldigt vagt typ att KN inte hade något minne av att de skulle hittat något på henne. Inte att hon inte haft något på sig, i väskan eller i bilen.

KN hade högst sannolikt druckit ett par glas vin, och efter visst grävande säger bra källor att hon inte är främmande för att förgylla kvällen med en lina då och då. Jag lägger ingen moralisk värdering i det, däremot är det riktigt jävla klappkasst att ge sig ut i trafiken när man gjort det.

Ja, vi får se vad åklagaren kan bevisa men det förändrar inte ovanstående fakta. Jag tror dock att det kommer visa sig att det var narkotika i zipbagen, och i blodet. Sen kommer KN och andra konspirationsteoretiker att säga att det är en komplott, för att det är det bästa sättet att slippa ta ansvar. Trist.

Du verkar ha rätt dålig koll och drar förhastade slutsatser. Hon hade INTE verksam narkotika i blodet. Hon hade en inaktiv restprodukt. Hennes förmåga att köra bil var alltså inte negativt påverkad av narkotika. Sedan kan lagen säga vad den vill om tillåtenheten att köra bil med restprodukter, men att de inte påverkar förmågan är ett medicinskt faktum.
Citera
2026-03-25, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goorg
Snarare tvärtom. OM inget kan bevisas läggs åtal ner med rask takt. Att det tar tid innebär att det finns en hel del att utreda. Oavsett hur många fula namn vissa här inne ger åklagaren. Det som garanterat gör att det tar tid är att utreda var Katja fått tag i drogerna.

Sedan så tar inte Transportstyrelsen ett körkort pga att mågon "sannolikt" har kört påverkad. Jag har haft med den myndigheten att göra hela mitt liv och där gör man inget förhastat utan goda grunder.

Tvärtom, om det finns bevis behövs inte mer utredning, då går det till åtal. Utredningen görs för att få fram bevis som räcker för fällande dom. Så länge det inte finns, men det finns fortsatt misstanke om att det kan gå att frambringa, så fortsätter utredningen, antingen till den punkt att bevis finns, varvid det går till åtal, eller till den punkt när man inser att bevis inte går att frambringa, varvid det läggs ner.

Eftersom detta inte gått till åtal ännu, finns än så länge inte tillräckliga bevis för det åklagaren misstäner. Därför har utredningen fortsatt.
Citera
2026-03-25, 00:31
Medlem
Haha, jaha, så Katja flyttade bilen pga städgata, ja det kan man ju faktiskt förstå. Det hade ta mig fan jag också gjort. Annars bryter man ju mot lagen
Men jag kan inte låta bli att undra vem det är som stalkar henne. Och genast uppstår frågan om det var samma stalker som ringde polisen på henne vid olyckan som var upprinnelsen till allt det här.

Åsså har åklagaren skjutit fram sitt beslut ännu en vecka, ja det var väl inte oväntat. Och detta trots att han har fått sitt besked. Ännu en gång alltså inte ett besked som var det han väntade sig, som innebär att han utan att tveka kan gå vidare med åtal. Han måste nu funder en till två veckor huruvida han ska lägga ner förundersökningen, eller ta det hela till åtal.

Det är helt uppenbart att han inte har ett solitt case.

Tänk vilken skräll det kommer bli om han lägger ner ärendet. Och då lär vi inte heller få läsa FUPen. Det vore tråkigt. Men skoj så klart för Katja. Undrar om hon i sådant fall kommer att lägga korten på bordet och berätta vad som "egentligen" hände.
Citera
2026-03-25, 01:15
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Haha, jaha, så Katja flyttade bilen pga städgata, ja det kan man ju faktiskt förstå. Det hade ta mig fan jag också gjort. Annars bryter man ju mot lagen
Men jag kan inte låta bli att undra vem det är som stalkar henne. Och genast uppstår frågan om det var samma stalker som ringde polisen på henne vid olyckan som var upprinnelsen till allt det här.

Åsså har åklagaren skjutit fram sitt beslut ännu en vecka, ja det var väl inte oväntat. Och detta trots att han har fått sitt besked. Ännu en gång alltså inte ett besked som var det han väntade sig, som innebär att han utan att tveka kan gå vidare med åtal. Han måste nu funder en till två veckor huruvida han ska lägga ner förundersökningen, eller ta det hela till åtal.

Det är helt uppenbart att han inte har ett solitt case.

Tänk vilken skräll det kommer bli om han lägger ner ärendet. Och då lär vi inte heller få läsa FUPen. Det vore tråkigt. Men skoj så klart för Katja. Undrar om hon i sådant fall kommer att lägga korten på bordet och berätta vad som "egentligen" hände.

Till Epoch Times har Katja Nyberg uppgett, att det var David Baas plus ytterligare någon (fotograf förmodligen).

".. enligt Nyberg stoppade henne [två personer] på gatan och började filma. Hon uppger att hon först trodde att det rörde sig om civilklädda poliser.

– Det var väldigt obehagligt. Jag visste inte vilka de var eller vad de ville.

I efterhand har hon förstått att en av de svartklädda personerna som bar mörka kepsar var Expressen-journalisten David Baas.

– Den person som stod framför bilen och blockerade den ville ju helst att jag skulle köra på honom för att få ännu mer film."
Citera
2026-03-25, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Till Epoch Times har Katja Nyberg uppgett, att det var David Baas plus ytterligare någon (fotograf förmodligen).

".. enligt Nyberg stoppade henne [två personer] på gatan och började filma. Hon uppger att hon först trodde att det rörde sig om civilklädda poliser.

– Det var väldigt obehagligt. Jag visste inte vilka de var eller vad de ville.

I efterhand har hon förstått att en av de svartklädda personerna som bar mörka kepsar var Expressen-journalisten David Baas.

– Den person som stod framför bilen och blockerade den ville ju helst att jag skulle köra på honom för att få ännu mer film."

Haha, ja, det är så klart kvällspressen som inte bara stalkar henne utan dessutom ska både provocera och agera polis. Men jag hittar inget hos Expressen om det här. Har Baas börjat extraknäcka åt Epoc Times eller vad?
Citera
2026-03-25, 06:09
Medlem
Hon kunde ju haft solbrillor iaf, kanske lösmustasch, kort mörk sådan
Citera
2026-03-25, 06:10
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Veridictores
Haha, ja, det är så klart kvällspressen som inte bara stalkar henne utan dessutom ska både provocera och agera polis. Men jag hittar inget hos Expressen om det här. Har Baas börjat extraknäcka åt Epoc Times eller vad?

det du tar med dig av att Katja drar ladd och kör rattis, och sen fortsätter köra bil utan körkort är att det är andra som ska snyta sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in