Citat:
Ursprungligen postat av
psykadelikatessen
Herregud vad du snöar in dig; det är inte jag som bestämmer att naturens lag gäller här, utan det är bara så att attraktion har med instinkter om fortplantning att göra! Hur ska du lösa det? Genetiskt undermåliga individer är oattraktiva, vad är det du föreslår ska ändra på den saken? Hur menar du att den instinkten ska utplånas för att incels ska få nån att ligga med? Varför kan inte incels bara runka eller skaffa fleshlight? Sex är ingen mänsklig rättighet.
Du bara klagar och klagar, men vad är det du tycker att man har rätt till? Vad tycker du att man ska göra för att situationen ska lösas för incels som går sexlösa?
Min syn är att det bara är att köpa läget. Vissa föds med en sämre lott i livet, så är det bara. Man får bara göra det bästa av sin situation.
Om det handlar om "dåliga gener" och man ska "tänka på samhället", det borde då handla om något som berör samhället och de borde se till att man ska få bra gener eller förutsättningar för att kunna ha sex.
"Ingen mänsklig rättighet" kan det inte handla om för det är något som är viktigt för många och för samhället.
Sex ska inte vara en mänsklig rättighet men andra personer ska kunna ha dåliga gener?
Exempelvis på threads i en tråd
https://www.threads.com/@runtruntrunt/post/DVGlHF4DK-K?xmt=AQF0aG9n-F37BxIFEsW11B6ELXION_vA4QwQ-Hg5SoYvN1Txf7uoTe5OxmARvUQ5FL3MS139
Där påstår en kvinna att incels skulle ha ett vuxenansvar och många gillade hennes inlägg.
Om det handlar om ett vuxenansvar så handlar det inte längre om att det är ingen rättighet/ingen mänsklig rättighet med relationer med andra människor. Det normala är att man ska ha relationer och hon skrev att kvinnor kan ta det ansvaret.
Det är ologiskt om man förväntar sig att alla personer ska ta ett vuxenansvar men sedan har inte samhället något ansvar.
Man säger exempelvis hypotetiskt inte att alla har ett vuxenansvar att vinna os guld i stavhopp.
(Jag tror det handlar om att man vill lägga skulden på incels och vill påpeka att alla personer skulle ha ett ansvar men sedan vill man inte att samhället ska göra något.
Man vill lägga skulden på dom men man vill inte hjälpa till.
Det påminner om mobbning att det exempelvis ska handla om ett vuxenansvar men samtidigt ska man inte ha sympati när någon inte klarar det för då plötsligt ska det handla om ingen rättighet till sex etc. )