2026-02-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psykadelikatessen

Nej. Ingen har rätt att skaffa barn, och det finns gott om barnlösa kvinnor som önskat sig bli mammor. Det är ingen mänsklig rättighet. Och det är väl ingen som klagat på pappor som jobbar? Vad lever du i för värld?
Man kan kalla det rättighet till barn om de ska få det lättare för de är kvinnor.

Om kvinnor skulle ha ansvaret att välja män, du tycker barn ska bli en rättighet för kvinnor?
Om det är kvinnor som ska välja så tycker du att vissa kvinnor med gener som är sämre än någon man ändå ska kunna få barn.

Det finns visst många personer som tycker det är orättvist när män kan ha både barn och en karriär.
Citera
2026-02-21, 05:28
Medlem
psykadelikatessens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Man kan kalla det rättighet till barn om de ska få det lättare för de är kvinnor.

Om kvinnor skulle ha ansvaret att välja män, du tycker barn ska bli en rättighet för kvinnor?
Om det är kvinnor som ska välja så tycker du att vissa kvinnor med gener som är sämre än någon man ändå ska kunna få barn.

Det finns visst många personer som tycker det är orättvist när män kan ha både barn och en karriär.
Män kan också välja bort kvinnor såklart.
Citera
2026-03-21, 00:50
Medlem
Citat:
Inte på samma sätt.
Citera
2026-03-21, 18:24
Medlem
Citat:
Eh, va? Ska kvinnor få klagomål för att män inte kan bete sig, raka sig och skaffa sig ett jobb? Varför är det kvinnors ansvar att män inte tar hand om sig själva, och sedan förväntar sig att någon annan ska lösa deras patetiska situation?

Jag tror du missförstått något; preventivmedel och sånt får du betala för själv. Även aborter kostar på samma vis som annan vård...

Det är lite svårt att förstå vad du försöker säga, men nää, det är incels som förväntar sig ha rätt till saker som inte är en rättighet. Andra får det genom att vara hyggliga personer och bygga relationer, medans incels förväntar sig att någon annan ska ge dem dessa saker...
Du snackar också som andra personer ska göra något.
Det ska inte vara en rättighet men du tycker man ska göra något och det skulle handla om att någons situation är patetisk.
Varför ska någons situation vara patetisk om det är ingen rättighet till sex som gäller?
Citera
2026-03-21, 18:30
Medlem
Citat:
Herregud vad du snöar in dig; det är inte jag som bestämmer att naturens lag gäller här, utan det är bara så att attraktion har med instinkter om fortplantning att göra! Hur ska du lösa det? Genetiskt undermåliga individer är oattraktiva, vad är det du föreslår ska ändra på den saken? Hur menar du att den instinkten ska utplånas för att incels ska få nån att ligga med? Varför kan inte incels bara runka eller skaffa fleshlight? Sex är ingen mänsklig rättighet.

Du bara klagar och klagar, men vad är det du tycker att man har rätt till? Vad tycker du att man ska göra för att situationen ska lösas för incels som går sexlösa?
Min syn är att det bara är att köpa läget. Vissa föds med en sämre lott i livet, så är det bara. Man får bara göra det bästa av sin situation.
"Varför kan inte incels bara runka eller skaffa fleshlight. Sex är ingen mänsklig rättighet"

Dåligt att du inte förstår vad det innebär att leva utan det.

Om det är ingen mänsklig rättighet som gäller så ska inte vissa personer ha sämre gener än andra, du ska inte tycka männen ska göra något och du ska inte få påstå att någons situation är patetisk. Ingen ska vara oattraktiv
Om det är ingen mänsklig rättighet till sex som gäller då ska det gälla när du klagar.

Sex ska inte vara en mänsklig rättighet men du snackar om naturliga instinkter
Citera
2026-03-21, 18:37
Medlem
Citat:
Herregud vad du snöar in dig; det är inte jag som bestämmer att naturens lag gäller här, utan det är bara så att attraktion har med instinkter om fortplantning att göra! Hur ska du lösa det? Genetiskt undermåliga individer är oattraktiva, vad är det du föreslår ska ändra på den saken? Hur menar du att den instinkten ska utplånas för att incels ska få nån att ligga med? Varför kan inte incels bara runka eller skaffa fleshlight? Sex är ingen mänsklig rättighet.

Du bara klagar och klagar, men vad är det du tycker att man har rätt till? Vad tycker du att man ska göra för att situationen ska lösas för incels som går sexlösa?
Min syn är att det bara är att köpa läget. Vissa föds med en sämre lott i livet, så är det bara. Man får bara göra det bästa av sin situation.
Du skrev så här tidigare I tråden :"Eh, va? Ska kvinnor få klagomål för att män inte kan bete sig, raka sig och skaffa sig ett jobb? Varför är det kvinnors ansvar att män inte tar hand om sig själva, och sedan förväntar sig att någon annan ska lösa deras patetiska situation?"

För vilken anledning ska dessa män göra det om det ska handla om att sex är ingen mänsklig och man ska klara sig med att runka och använda sig av fleshlight?
Det är ingen mänsklig rättighet heller med det som du skriver

Man skulle tydligen inte förlora något om man blir utan relationer.
Kvinnor förlorar då inget om de har relationer med fler män.

Troligen säger du bara det för du känner att du tjänar på att skylla på ingen mänsklig rättighet just nu.
Du kan klaga och ställa krav men när du känner dig missgynnas då plötsligt ska sex inte vara en mänsklig rättighet.

Du snackar om naturliga instinkter men sedan förstår du inte varför någon vill ha relationer
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2026-03-21 kl. 18:47.
Citera
2026-03-21, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gents
Nya tankar, vi är på det igen.

Vi älskar att hata incels – de är bittra, de är arga, de är misogyna. Jag köper det, helt. Men är det inte också sant att incels är en symptomatisk produkt av det samhälle vi har byggt? Och kan det vara så att deras brutalt råa ärlighet faktiskt säger något som resten av oss är för fega för att erkänna?

Vi lever i en jävligt sjuk tid där vi konstant snackar om "ytlighetens" effekter, men ändå låter vi oss styras av swipes på Tinder, Instagramfilter och konsumtion av skönhet och status. Incels sätter fingret på den fulaste sidan av det här systemet, helt enkelt män som känner sig hopplösa utanför en social hierarki de aldrig fick chansen att vara en del av.

Och ja, de uttrycker sig ofta på vedervärdiga sätt. Kvinnohat och offermentalitet är inget jag direkt vanligtvis hyllar. Men är det inte också modigt, på ett märkligt sätt, att vara så brutalt ärliga med sina misslyckanden och sina känslor av att vara "osäljbara" i en värld där vi andra bara fejkar det perfekta livet på sociala medier?

Innan ni bränner mig på bål som numera hör till vanligheterna, jag säger inte att incels är hjältar. Jag säger att deras uppgivenhet och deras brutala kritik av relationer, skönhetsideal och statusjakten kanske är en extrem version av något vi alla känner ibland, att det är ett sjukt spel vi spelar, och vi alla förlorar på det.

Är incels egentligen bara en varningssignal för hur dysfunktionella våra moderna ideal om relationer och framgång har blivit? Och är det deras råa ärlighet, hur illa uttryckt den än är, som gör oss så obekväma?

Är det dags att sluta demonisera och börja prata om det underliggande problemet?
Om det är ingen mänsklig rättighet, inget behov, att man måste förtjäna relationer etc då borde det ha inneburit att man inte klagar på dessa män när någon exempelvis tycker de är misslyckad.
Citera
2026-03-21, 18:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TrolletOchgrodan
Din åsikt att det skulle handla om dåliga gener.
Det är inte förbestämt i evolutionen vilka som ska få barn

Det är helt uppenbart att det är förutbestämt, ni kommer aldrig få någon kvinna då det troligtvis är något som är udda med er.
Så för mänskligheten är det bättre om dom dör ut
Citera
2026-03-21, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Det är helt uppenbart att det är förutbestämt, ni kommer aldrig få någon kvinna då det troligtvis är något som är udda med er.
I så fall är det naturligt med prostitutionen och att kvinnor blir tvungen att vara mer beroende av männen.
Det är okej då att ändra I systemet oavsett om det är rättvist eller inte.
Det är förbestämt att det ska ske.....
......
.......
....
...
Det handlar då bara om att man ska fortplanta sig, inte att vi ska leva och behandla andra människor som vi lever i ett modernt samhälle..
....
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2026-03-21 kl. 19:06. Anledning: ..
Citera
2026-03-21, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson05
Och varför skulle det inte då handla om kvinnor som har dåliga gener?
Citera
2026-03-21, 18:57
Medlem
Citat:
Du missar ju allt jag säger helt och hållet, du snöar in dig på det här med genetik och naturligt urval. Det jag menar är att kvinnor är de som har ansvaret för vilka gener som förs vidare, och därför är de programmerade att var selektiva och filtrera bort sådana som inte har bra genetiskt material - och då tycker du att lösningen är våldtäkt och förtryck?! 😅
Det här är ju grundproblemet med incels, att de inte fattar att de kan bli bättre, bli snällare, och bli attraktivare, istället är det kvinnor som borde förtryckas och tvingas till att ha sex med fula och taskiga snubbar som inte tvättar sig 😅

Näädu, jag har varit snäll mot dig och försökt förklara, men du fortsätter snöa in dig på detaljen att jag nämnde genetik och naturligt urval, och du verkar inte kunna byta spår när du väl är inne på ett (vilket förmodligen är varför du inte kan hitta en partner heller, pröva att lyssna och ta in vad andra säger en gång. Så jag är klar med dig. Vill du fortsätta diskutera så får du svara på vad ditt förslag på lösning skulle vara.
Lycka till där ute!
Halmdocka? "Det här är ju grundproblemet med incels, att de inte fattar att de kan bli bättre, bli snällare, och bli attraktivare, istället är det kvinnor som borde förtryckas och tvingas till att ha sex med fula och taskiga snubbar som inte tvättar sig 😅"
Det skulle ju handla om gener . Dessutom det behöver inte alls handla om personer som inte tvättar sig.
Taskig enligt dig är när man tycker det ska vara jämställt mellan könen.

För att vara ingen mänsklig rättighet så erkänner du att det är något viktigt och du skyller på att man ska göra något.

Taskig är när man kritiserar kvinnor eller dig?
Senast redigerad av TrolletOchgrodan 2026-03-21 kl. 19:04. Anledning: ..
Citera
2026-03-21, 19:00
Medlem
Citat:
Det skulle ju vara kvinnor som har huvudansvaret. Du erkänner själv att män kan inte välja på samma sätt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in