2026-03-22, 14:25
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Förstår inte hur någon kan vara så korkad att man tror att man kan "trycka till" någon eller "sätta någon på plats" med skriva ord på ett forum. Tar man åt sig av dylikt är man en rejäl snöflinga.
Narcissister tar åt sig av att bli tilltryckta även på forum. Jag har känsla för sådana, känner deras aura direkt. Kan också se bara på en bild direkt. Det är ögonen. Få som har den förmågan. Tycker det är roligt att mörda folk på forumet som sitter och mobbar mindre begåvade användare. Eftersom man vet de gnisslar tänder i dagar efteråt.
2026-03-22, 14:50
Medlem
JohnnySamhalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Connykrim
Vad tycker ni om det?
Jag gillar att ibland gå till attack och skapa fiender o tjafsa med. Av nån anledning är det skönt att be nån fara åt helvetet här på forumet ibland.

Vad tycker ni?
Är det inte härligt att bråka med nån här ibland? Eller är ni för tråkiga för det?

Såhär. Det känns lite meningslöst att bråka med någon man inte känner alls. Faktiskt lite liknande ifall man råkar stöta på ngn man stör sig på på krogen men som man just inte känner alls (i 99% av fallen ignorerar jag bara människan - alt försöker jag finna en hållhake på denne så att jag kan få ett känslomässigt övertag å lura i fanskapet att denne faktiskt är en riktig upstanding citizen som är värd att lyssna på). Annars så funkar kall logik jävligt bra ang konfliktsökare av alla dess slag - "ALLA kvinnor är SKRÄP" - OK, men du sa häromdagen att din fru SAMT mamma städade ditt rum åt dig?

Självklart finns det undantag som man bara vill mangla. Jag kollar på dig TS

EDIT: jag vet att min granne sitter här nånstans oxå. skottet vi hörde igår var som sagt sannolikt bara nån flashbackare som ragequitade existensen (efter typ 20 sidors meningslös argumentation + en halvt evig bann från en moderator vilket blev nådastöten s a s).
Senast redigerad av JohnnySamhall 2026-03-22 kl. 15:01.
2026-03-22, 14:50
Medlem
Som tempeZZt skrev så är det meningslöst att försöka "trycka till" någon eller "sätta någon på plats" när det inte ger någonting annat än varningar och avstängningar. Det skulle var skillnad om det här var en tid innan internet och att Flashback var en mötesplats på stan.
2026-03-22, 14:54
Medlem
Citat:
Vad tycker ni om det?
Jag gillar att ibland gå till attack och skapa fiender o tjafsa med. Av nån anledning är det skönt att be nån fara åt helvetet här på forumet ibland.

Vad tycker ni?
Är det inte härligt att bråka med nån här ibland? Eller är ni för tråkiga för det?

Nej jag har inte de behovet… att trolla.

Men dom som enbart är ute för att kalla folk för könsord å skriva hat får ju en kick av det… Det pumpar ut adrenalin och dopamin. För vissa blir detta ett beroende. De söker upp enbart konflikter för att få den där ruset av att vara "i strid". Att få sista ordet eller att "äga" någon i en diskussion fungerar som en mental drog. Exakt samma kick som vissa får att mobba någon och eller slåss å mörda.
2026-03-22, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Men dom som enbart är ute för att kalla folk för könsord å skriva hat får ju en kick av det… Det pumpar ut adrenalin och dopamin. För vissa blir detta ett beroende. De söker upp enbart konflikter för att få den där ruset av att vara "i strid". Att få sista ordet eller att "äga" någon i en diskussion fungerar som en mental drog. Exakt samma kick som vissa får att mobba någon och eller slåss å mörda.
Samtidigt är det väldigt tydligt på forum som dessa, att de i de flesta fall förlorar.

Problemet är att de sällan inser det själva. Men övriga i tråden ser.
2026-03-22, 15:04
Medlem
ppp333s avatar
Debatter som hettar till helt ok. Svar på tal när någon är otrevlig och grov...också helt ok.
Men folk som gillar att tjöta och vara elaka i tid och otid känns väldigt trist.Det drar ner stämningen och gör trådar tråkiga och meningslösa.

Förstår att många gillar att klämma åt andra verbalt, tror nog alla gillar det emellanåt, men det är något pubertalt över det hela i långa loppet.
Vissa använder helt enkelt fb som sin egen känslomässiga sophink istället för självkännedom.
2026-03-22, 15:10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Du om någon ska inte kalla nån korkad.
Hur är detta korkat menar du?

Det är korkat att ens tro att man kan "trycka till" någon med lite text. Det går ju inte ens med ord i verkliga livet om det är en normalt funtad person som tilltalas.

Alternativt är den som tror att det går att "trycka till" en rejält omogen person.

En vuxen, normal, självständig människa tar inte åt sig av sådant trams utan ser bara på det med ett litet smil.
2026-03-22, 15:25
Medlem
MaleFeministWeasels avatar
Jag tycker om att förklara för borgarsvin hur de våldtar arbetskraften.
Gillar även att förklara för löneslavar som är borgarsvin att de simpar för sina godsherrar.
Använder ibland metaforen om en hora som får röven spräckt av en massa torskar, medans arbetsgivare/pimp tar all kosing.

Slänger ibland ur mig ord som "fuckface" och fjolla när borgarsvinen tror att de är macho i sina rosa pikétröjor och vaxade pungar.

Det är rött gött.

Självfallet är det inte personligt så ingen behöver bli ledsen. Jag vet ju inte ens vem du är.

Grejen är att ingen borde bry sig om tjafs här eftersom användare A och B inte känner varandra och därmed inte kan mena varandra. Det är bara text som rullar fram och tillbaka.
Om någon säger "MaleFeministWeasel" du är totalt sämst, skiter jag i vilket. Jag är inte en vessla.
Man kan slänga vilka epitet som helst. Spelar ingen roll. Du känner inte mig. Din bild av vem jag är, är din bild, i ditt huvud. Om du t.ex kallar mig soyboy, incel eller något annat så är det sannolikt närmare dig eftersom det skapades i ditt huvud.

Men visst, lite arg kan man bli i stunden vid ett påhopp, men då biter man tillbaka, sedan är det inte mer med det.
För kanske 15 år sedan kunde jag nog bli på riktigt känslomässigt berörd av ett påhopp, men idag finns en annan distans. Som sagt, den andre personen utgår från sin bild, inte från verkligheten.
Senast redigerad av MaleFeministWeasel 2026-03-22 kl. 15:34.
2026-03-22, 15:27
Medlem
Connykrims avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är korkat att ens tro att man kan "trycka till" någon med lite text. Det går ju inte ens med ord i verkliga livet om det är en normalt funtad person som tilltalas.

Alternativt är den som tror att det går att "trycka till" en rejält omogen person.

En vuxen, normal, självständig människa tar inte åt sig av sådant trams utan ser bara på det med ett litet smil.
Det går självklart!

Annars hade folk inte tagit illa vid sig av lite text på ett forum.
2026-03-22, 15:33
Medlem
Wajis avatar
Klart vi ska bråka😀.

Tänk om alla vänstermuppar skulle få och dominera som de gjort i flera 100 år. Då hade vi aldrig fått SD och de fantastiska borgarna som räddar vårt land.

Att vara vänstermupp så vet man ju att de kan inte driva företag , de lever oftast på bidrag och har en förkärlek att spy galla på oss företagare här på FB🥳

Så jag får en kick att debatterar med losers som alla vänstermänniskor är och jag tycker det är kul att de snyltar wifi och kan skriva här.

Så det är klart vi ska bråka med människor som är bidragsberoende även här🥳🥳
2026-03-22, 15:35
Medlem
Studsbolls avatar
TS borde hänga i Laidbackdelen istället, förslagsvis i tråden där man anklagar varandra för bögeri.
2026-03-22, 15:38
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaleFeministWeasel
Sug fet dase, borgarsvin!
Ååå nej, det gör du ju redan, kapitalistens..

Pengar gör inte ont. De är skönt att aldrig behöva tänka på vad man köper eller gör. Och även skatteplanera så man slipper betala för kaosbabbar och vänstermänniskor 😁

Så därför älskar jag misslyckade vänstermuppar😀😉

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in