2026-03-20, 22:58
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Så han mördar Pär med många bestialiska knivhugg tar pengar från honom sticker därifrån och får plötslig ånger?

Varför skulle han ångra sig när han tagit pengarna och är på väg att komma undan?

Han har aldrig hört av sig efter sos-larmet och kan ju inte ha ångrat sig särskilt länge i så fall.

Så varför är det en rimlig slutsats eller är det en rimlig slutsats att du dömer efter hur du själv skulle reagerat?

Det är den rimligaste slutsatsen jag har hört hittills. Jag tror som GW Persson. Mördaren hade inte planerat att döda Pär men det blev en effekt av tumultet och dålig impulskontroll + drogberusning (misstänker jag).
Citera
2026-03-21, 01:20
Medlem
Zopencos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mentidero
Menar jag det?

Visa nu var jag har skrivit att "mördaren är psykopat"!

Inte din efterblivna idiottolkning.

Tyvärr klarar inte alla att läsa vad du skrivit utan att snedtolka som de känner för och få för sig att du menar något helt annat än du skrev.

Du skrev att psykopater inte känner ånger eller ångest. Inte att Häggströms mördare är psykopat.
Citera
2026-03-21, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zopenco
Tyvärr klarar inte alla att läsa vad du skrivit utan att snedtolka som de känner för och få för sig att du menar något helt annat än du skrev.

Du skrev att psykopater inte känner ånger eller ångest. Inte att Häggströms mördare är psykopat.
Du missar dock något väsentligt. Vi diskuterar specifikt Häggströms mördare, skriver man då "psykopater får inte ångest!" som svar på mördarens inringning, så syftar man på just Pärs mördare som psykopat. Här nedan kan man tydligt se att ElIzzard syftar på Pärs mördare som psykopat.

crackproof
Inringaren är ensam mördare i det här fallet. 1000%. . Han ringer in för att han får ångest över vad han har gjort.

ElIzzard
Psykopater får inte ångest!
Senast redigerad av crackproof 2026-03-21 kl. 13:48.
Citera
2026-03-21, 18:27
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard

Citat:
Ursprungligen postat av crackproof
Du missar dock något väsentligt. Vi diskuterar specifikt Häggströms mördare, skriver man då "psykopater får inte ångest!" som svar på mördarens inringning, så syftar man på just Pärs mördare som psykopat. Här nedan kan man tydligt se att ElIzzard syftar på Pärs mördare som psykopat.

crackproof
Inringaren är ensam mördare i det här fallet. 1000%. . Han ringer in för att han får ångest över vad han har gjort.

ElIzzard

Vad jag helt enkelt gör är att inte utesluta att mördaren skulle kunna vara psykopat, som den enkelspårige crackproof gör när han som en idiot påstår att mördaren får ångest!

Läs innantill utan att gissa dig till vad andra "menar"!
Citera
2026-03-21, 19:22
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Här säger GV att mannen ringer in för att han är rädd för att offret ska dö: https://youtu.be/trCWhgMHvQc?t=2123

Bodstrm håller med: https://youtu.be/trCWhgMHvQc?t=2511

Citat:
Du är trög på riktigt. GV säger ju i klippet att han tror att mördaren (inringaren) ringde för att han ångrade sig pga rädslan för att offret ska dö.

Dina åsikter är verklighetsfrånvända och hör inte värda en diskussion.

Att han tror det ja men du presenterade det som ett påstående från GW och inte bara som han trodde.

Sen ändrar du bedrägligt till det korrekta som är att han säger att han tror detta ... eller förstår du verkligen inte skillnaden?
Citera
2026-03-21, 21:35
Medlem
Citat:
Vad jag helt enkelt gör är att inte utesluta att mördaren skulle kunna vara psykopat, som den enkelspårige crackproof gör när han som en idiot påstår att mördaren får ångest!

Läs innantill utan att gissa dig till vad andra "menar"!
Alla kan se att du syftade på Pärs mördare som psykopat. Att du nu ändrat dig visar bara att jag ägt dig från start.
Citera
2026-03-21, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gerhardt
Att han tror det ja men du presenterade det som ett påstående från GW och inte bara som han trodde.

Sen ändrar du bedrägligt till det korrekta som är att han säger att han tror detta ... eller förstår du verkligen inte skillnaden?
Ingen fattar vad du svamlar om.

Ja — i det här fallet kan man rimligt säga att det är ett påstående från Leif GW Persson.

Om han säger något i stil med:
“Jag tror att inringaren är mördaren och ringer på grund av ångest” så är det formellt:
ett uttalande om hans tro (en hypotes eller tolkning)
men i praktiken fungerar det också som ett påstående om vad som kan ha hänt

Varför det räknas som ett påstående:
-Han uttrycker en konkret tolkning av verkligheten
-Den går att diskutera, ifrågasätta och jämföra med bevis
-Den har ett sanningsvärde (den kan vara mer eller mindre rimlig/sann)

Du blandar ihop det med faktapåstående. Mig veterligen har ingen påstått att GV har bevis för att mannen är mördaren.
Senast redigerad av crackproof 2026-03-21 kl. 21:54.
Citera
2026-03-22, 03:06
Medlem
Finns där verkligen inte något dna att tillgå? Kan man inte göra en röstanalys av samtalet från den misstänkte som ringde sos alarm med dagens teknik? Har inte någon som känner denna mannen känt igen rösten? Det är konstigt.
Citera
2026-04-05, 13:32
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:

Citat:
Alla kan se att du syftade på Pärs mördare som psykopat. Att du nu ändrat dig visar bara att jag ägt dig från start.

Vilka är de där "alla" som du åsyftar och som i likhet med dig inte kan läsa innantill?
Citera
2026-04-14, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Proff-Pojkstreck
Den misstänkte:
https://www.facebook.com/rikard.oxenstrand?fref=ts
Hans fru:
https://www.facebook.com/ning.natlada?fref=pb&hc_location=friends_tab

Bilder på Rikard Kenneth Oxenstrand:
Rikard Kenneth Oxenstrand 1

Rikard Kenneth Oxenstrand 2

Kommentar om makan. Nu kan inte jag thailändska men av bilderna att döma så tycker jag att hon både ser ut och beter sig som en fjortis. Inte riktigt vad man förväntar sig av makan till en höginkomsttagande akademiker i 40-årsåldern. De har bara ett barn tillsammans vad jag kan se.

Kom det fram någon gång VARFÖR denna man misstänktes och anhölls (på den starkare misstankegraden)? Var det ett anonymt tips eller vad var det som hade kommit fram?
Citera
2026-04-15, 02:05
Medlem
Gerhardts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Kom det fram någon gång VARFÖR denna man misstänktes och anhölls (på den starkare misstankegraden)? Var det ett anonymt tips eller vad var det som hade kommit fram?

Han har absolut ingenting med saken att göra, glöm honom.
Citera
2026-06-07, 21:00
Medlem
Detta är ett av få fall jag verkligen inte kan släppa….

Det triggar mig något jävulskt att operatören va så förbannat slö att inte ens fråga efter ett namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in