2026-03-17, 03:28
Medlem
Inringaren är ensam mördare i det här fallet. 1000%. Försöker förvilla i samtalet. Vill inte uppge vissa uppgifter. Springer aldrig tillbaka till brottsplatsen som han påstår. Ger sig aldrig till känna efteråt. Han ringer in för att han får ångest över vad han har gjort.
Citera
2026-03-17, 04:43
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crackproof
Inringaren är ensam mördare i det här fallet. 1000%. Försöker förvilla i samtalet. Vill inte uppge vissa uppgifter. Springer aldrig tillbaka till brottsplatsen som han påstår. Ger sig aldrig till känna efteråt. Han ringer in för att han får ångest över vad han har gjort.

Nej inte alls!

Han ringer därför att han vet att han blivit sedd springande från platsen av en kvinna och man och behöver ett snabbt alibi om han skulle påträffas längs flyktvägen.
Citera
2026-03-18, 07:22
Medlem
Kollade adressen på Google Maps men lyckas inte komma rätt. Kan bara stå på avstånd, det går ju en bilväg utanför så är konstigt. Men ser att man gjort om där ganska kraftigt för ca 10-15 år sen. Från fin grön idyll med en gul stuga till den stora vita lådan, (Kungliga musikhögskolan?) Låg Swartlings ridskola i den gamla tegelbyggnaden? Var exakt låg grusvägen där han hittades på dagens karta?
Citera
2026-03-18, 07:28
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Kollade adressen på Google Maps men lyckas inte komma rätt. Kan bara stå på avstånd, det går ju en bilväg utanför så är konstigt. Men ser att man gjort om där ganska kraftigt för ca 10-15 år sen. Från fin grön idyll med en gul stuga till den stora vita lådan, (Kungliga musikhögskolan?) Låg Swartlings ridskola i den gamla tegelbyggnaden? Var exakt låg grusvägen där han hittades på dagens karta?

https://www.dn.se/nyheter/sverige/mystiskt-larmsamtal-hetaste-sparet-i-21-ar-gammal-mordutredning/
Citera
2026-03-18, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElIzzard
https://www.dn.se/nyheter/sverige/mystiskt-larmsamtal-hetaste-sparet-i-21-ar-gammal-mordutredning/

Jag undrar då om vägen man ser på den här länken

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP4yE1/man-anhallen-for-17-ar-gammalt-mord

är Valhallavägen? Jag får det inte att gå ihop med hur byggnaden ligger.
Citera
2026-03-18, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KrimHist
Jag undrar då om vägen man ser på den här länken

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/gP4yE1/man-anhallen-for-17-ar-gammalt-mord

är Valhallavägen? Jag får det inte att gå ihop med hur byggnaden ligger.
Jag skulle säga att det är Lidingövägen.
Plus de har byggt där väldigt mycket som mordet så dagens google maps kan ge en felaktig bild.
Citera
2026-03-18, 08:40
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Plus de har byggt där väldigt mycket som mordet så dagens google maps kan ge en felaktig bild.

"År 1942 togs verksamheten över av Fredrik Swartlings son, Reinhold Swartling junior, som 1949 flyttade verksamheten, först till Svea artilleriregementes gamla stallar och senare till Generalstabens stalletablissement på Valhallavägen 99".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Swartlings_ridskola
Citera
2026-03-18, 09:56
Medlem
Citat:
"År 1942 togs verksamheten över av Fredrik Swartlings son, Reinhold Swartling junior, som 1949 flyttade verksamheten, först till Svea artilleriregementes gamla stallar och senare till Generalstabens stalletablissement på Valhallavägen 99".
https://sv.wikipedia.org/wiki/Swartlings_ridskola
Men nu var inte frågan vilken adress ridskolan har utan var bilden är tagen.
Citera
2026-03-18, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy

Jag får det också till Lidingövägen, där den vita stora byggnaden står nu. Eftersom att man ser långsidan på tegelbyggnaden. Bor inte i Stockholm och har inte varit i området på länge, lite tragiskt att de gjort om så mycket där. Var fint och lummigt på de tidigare bilderna.
Citera
2026-03-18, 14:24
Medlem
Citat:
Nej inte alls!

Han ringer därför att han vet att han blivit sedd springande från platsen av en kvinna och man och behöver ett snabbt alibi om han skulle påträffas längs flyktvägen.
Nope. Tur att du inte jobbar som utredare.
Citera
2026-03-18, 18:01
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:
Nej inte alls!

Citat:
Nope. Tur att du inte jobbar som utredare.

Har du något bra argument mot nedanstående eller är Nope ditt bästa argument?

GM springer från platsen och blir sedd av ett något äldre par. Han har tveklöst fått blod på sig och vet att han blivit sedd. Han ringer därför snabbt från kiosken och säger ...

"Men hörru, jag måste kuta tillbaka och se hur det är med han alltså han fick många knivhugg".

"Jag måste skynda tillbaka och kolla hur snubben mår alltså. Det här är inget bra, han fick många hugg... jag bara kuta".

Han sprang aldrig tillbaka men hade påstått det och medgett larmsamtalet för att bortförklara blodet om han gripits längs flyktvägen.
Citera
2026-03-18, 18:05
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:

Psykopater får inte ångest!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in