2026-03-19, 20:28
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Ja, som jag konstaterade är siffrorna oförenliga. Begriper du inte ens det? Om du slutar upprepa ordet ”etablerade” till förbannelse och försöker använda grundskolematematiken så måste du väl även du kunna se det.

Hur vet du att "siffrorna är oförenliga"? Eller ens relevanta. Du förstår inte ens vad det handlar om utan repeterar bara vad Totius har presenterat och påstått.
Citera
2026-03-19, 20:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anomalign
Hur vet du att "siffrorna är oförenliga"? Eller ens relevanta. Du förstår inte ens vad det handlar om utan repeterar bara vad Totius har presenterat och påstått.
Därför att jag behärskar addition.
Citera
2026-03-19, 20:32
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Hur tänker du då egentligen? Det tog mig typ nån minut att hitta en artikel av CERES-chefen om ämnet.

https://agupubs.onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1029/2021GL093047
Han säger inte det du frågade efter. Han säger istället att nästan allt går ner i havet och så är problemet löst för honom. Men om det nu är så att ASR går ner i havet blir det ju ännu värre för IPCC för där har de nästan ingen koll alls.
Citera
2026-03-19, 20:34
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Energibalansen är det som avgör uppvärmningen. Du framställer dig själv som patologiskt dum.
Citera
2026-03-19, 20:37
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brain Damage
Inget kommer räcka men du gör ett jävla bra jobb och alla normaltänkande ser vem som har argumenten på sin sida.

Att solinstrålningen naturligtvis har stor effekt vet alla som en solig dag på stranden förbannat ett moln. Dvs alla utom anomalign.

Det är den ena delen, den andra är hur mycket co2 vi faktiskt spär på som humanoider på denna stenklump i kosmos. Jag har ett inlägg om det för ett par år sen... (FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten

Nja. Där tror jag att du har fel.

En majoritet av befolkningen litar på att forskningen stämmer och mestadels har skötts korrekt. (De tror åtminstone inte på klimatförnekarnas extrema konspirationsteorier.) Klimatförnekare å andra sidan är bara en liten minoritet av befolkningen.

Totius argument är pseudovetenskapliga argument, trust me bro-argument, och hen svingar brett i sina angrepp mot mainstreamforskningen. Totius argument landar sannolikt bara hos den andel av befolkningen som hör till denna klimatförnekar-kategorin, dvs antingen okunniga idioter som inte vet bättre, eller individer som är radikaliserade att tro på en konspirationsteori om hundra år av forskningsfusk.

De flesta "normaltänkande" är rent statistiskt på min sida här.
Citera
2026-03-19, 20:40
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
En majoritet av befolkningen litar på att forskningen stämmer och mestadels har skötts korrekt.
Det kan snart stå mänskligheten dyrt.
Citera
2026-03-19, 20:41
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Totius argument är pseudovetenskapliga argument, trust me bro-argument, och hen svingar brett i sina angrepp mot mainstreamforskningen.
Rena lögner och förtal vilket bevisas av historiken.
Citera
2026-03-19, 20:42
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anklagaren
Därför att jag behärskar addition.

Strategiskt undvikande av övriga frågor.

Hur vet du att gängse teori står och faller med Totius aritmetiska exempel? För att Totius har sagt så? Du behöver verkligen inget mer än att en random anonym person på ett forum säger "om 1 + 1 = 2 så har hela forskningen fel och jorden är platt" för att du ska brista ut "omfg jorden är ju faktiskt platt!"
Citera
2026-03-19, 20:44
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Strategiskt undvikande av övriga frågor.

Hur vet du att gängse teori står och faller med Totius aritmetiska exempel? För att Totius har sagt så? Du behöver verkligen inget mer än att en random anonym person på ett forum säger "om 1 + 1 = 2 så har hela forskningen fel och jorden är platt" för att du ska brista ut "omfg jorden är ju faktiskt platt!"
Om du inte förstår energibalans är du inte kvalificerad för diskussion i tråden.
Citera
2026-03-19, 20:47
Medlem
Brain Damages avatar
Citat:
Nja. Där tror jag att du har fel.

En majoritet av befolkningen litar på att forskningen stämmer och mestadels har skötts korrekt. (De tror åtminstone inte på klimatförnekarnas extrema konspirationsteorier.) Klimatförnekare å andra sidan är bara en liten minoritet av befolkningen.

Totius argument är pseudovetenskapliga argument, trust me bro-argument, och hen svingar brett i sina angrepp mot mainstreamforskningen. Totius argument landar sannolikt bara hos den andel av befolkningen som hör till denna klimatförnekar-kategorin, dvs antingen okunniga idioter som inte vet bättre, eller individer som är radikaliserade att tro på en konspirationsteori om hundra år av forskningsfusk.

De flesta "normaltänkande" är rent statistiskt på min sida här.
Läste du inlägget på länken? Det var kärnan i inlägget. Sannolikt inte, du duckar konstant kärnan eftersom din kognitiva förmåga är i höjd med Gretas dito.
Citera
2026-03-19, 20:47
Medlem
anomaligns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Rena lögner och förtal vilket bevisas av historiken.

Min bild av trådens historik färgas av att jag minns de gånger jag sett dig hänvisa till riktiga källor (och inte ditt vanliga material som är konspirationsteoretiska bloggar etc) och jag bemödat mig att faktakolla dig och se om vad du påstår stämmer med länken, och funnit att du uteslutande har felrepresenterat, dvs ljugit om innehållet.
Citera
2026-03-19, 20:50
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Min bild av trådens historik färgas av att jag minns de gånger jag sett dig hänvisa till riktiga källor (och inte ditt vanliga material som är konspirationsteoretiska bloggar etc) och jag bemödat mig att faktakolla dig och se om vad du påstår stämmer med länken, och funnit att du uteslutande har felrepresenterat, dvs ljugit om innehållet.
Din ”bild” är ointressant – det är den faktiska historiken som räknas. Dina falska beskyllningar är förtal. Ditt agerande i tråden är fullständigt oacceptabelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in