Citat:
Ursprungligen postat av
anomalign
Jaha, så nu ska man svara på frågor? Jag som inte drog CERES-data som argument ska plötsligt svara på vad Loeb et al säger? Du får nog fråga daddy Totius om den saken.
En klassiker i tråden, den som påstår något har bevisbördan. Du

och säger att science is settled.
Citat:
Ursprungligen postat av
anomalign
Vad pratar du om egentligen? Jag har inte uttryckt några tvivel mot CERES eller deras data, tvärtom. Det jag uttrycker skepsis mot är Totius som utnämnt sig till deras talesperson.
Men du påstår konstant att Totius har fel utan att ge belägg för det. Jag tror det kvalar in ganska starkt på listan över argumentationsfel.
Citat:
Ursprungligen postat av
anomalign
Jag begär vetenskaplig hyfs i en tråd om vetenskap. Den som förpestar tråden är du med dina pseudovetenskapliga fantasier.
Ingen alarmist har någonsin haft hyfs i denna tråd som jag har hängt i sedan 2010.
Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Allt det här med
anomalign kan te sig obegripligt för utomstående men denna användare och några till har systematiskt trasat sönder alla försök till meningsfulla diskussioner i flera år. Det här som
anomalign tjafsar om denna gång började med en artikel av James Hansen som uppmärksammades i DOE-rapporten. Efter det finns en lång historik i tråden.
(FB) Den stora tråden om global uppvärmning/växthuseffekten
Ja, det är uppenbart att det är att försöka trasa sönder diskussionen om de fakta som ligger som är agendan. Det beror i sin tur på att de så klart inte kan forskningen i grunden. De älskar enkel bias-forskning som utgår från satta värden av IPCC. Om temperaturen blir si så händer så. Men inte ens där har de på fötterna. De är aktivister och ska enbart ses som aktivister. Om dom inte postar på några dagar beror det på att dom har klistrat fast händerna på Essingeleden. Jävla dårar!
Det är faktiskt synd att Mod övergav denna tråd redan efter några dagar, i rädsla får man anta. De systematiska sabotage
anomalign m.fl. bedriver borde beivras och hade så skett om det inte var just detta ämne.