Alla gånger som du och dina gelikar har skrivit ”förnekare” i tråden räcker gott och väl som exempel. Om ni inte menar att ”förnekare” är en relevant invändning är det rimligen trams och OT, vilket förstås är ännu värre.
Nej, du har fel. Du frågade: ”Vad menar du att ett förändrat albedo orsakat?” – och jag svarade. Xenonens uppenbart omotiverade fråga handlade bara om aerosoler. Ska du hålla på såhär så får du åtminstone försöka hålla reda på begreppen. Resten av det du skriver är så dumt och OT att jag inte kommenterar det.
För att återgå till tråden så påminner jag om Hansens slutsats:
Alltså: Minskad albedo har lett till ökad temperatur. Precis som jag svarade på din fråga.
Citat:
Nej, jag ville inte lyfta fram någon specifik formulering utan påtala det faktum att Mann kritiserat Hansens artikel. Själva kritiken framgår av länken jag gav (och det har dessutom varit uppe tidigare i tråden). Du frågade vilka invändningar jag menade och jag svarade med en länk till källan.Du menar att argumentet att ett ännu mer exklusivt koldioxidberoende temperatursvar var vad du ville lyfta fram?
Let’s take the title itself, “Global Warming in the Pipeline”. The latest science on this, including state-of-the-art models that deal with the complexities of the ocean carbon cycle, conclude that the “zero emissions commitment” or "ZEC" (how much warming is expected when emissions reach zero), is ZERO degrees warming, i.e. warming stops when carbon emissions reach zero.
Nej, du har fel. Du frågade: ”Vad menar du att ett förändrat albedo orsakat?” – och jag svarade. Xenonens uppenbart omotiverade fråga handlade bara om aerosoler. Ska du hålla på såhär så får du åtminstone försöka hålla reda på begreppen. Resten av det du skriver är så dumt och OT att jag inte kommenterar det.
För att återgå till tråden så påminner jag om Hansens slutsats:
Record global temperature in 2023 helps reveal acceleration of global warming on decadal time scales. The proximate cause of the acceleration is increase of Earth’s energy imbalance, specifically a substantial darkening of the planet (decreased albedo) equivalent to a CO2 increase of more than 100 ppm, although it is difficult to apportion the albedo change between aerosol forcing and cloud feedbacks because of limited global measurements.https://mailchi.mp/caa/global-warming-acceleration-causes-and-consequences
Alltså: Minskad albedo har lett till ökad temperatur. Precis som jag svarade på din fråga.