Citat:
Ursprungligen postat av
Wallincus
Jag kom hit i mina första inlägg och undrade varför rabatt inte gavs för renoveringsobjekt
Vilket har inget att göra med det du citerar.
Det som däremot har att göra med det du citerar är dina avfärdanden av bostadsområden, vilket har lett till reaktioner av andra som tvärtom menar att de går utmärkt att bo i.
Det väljer du här att "glömma bort".
Det som har att göra med det du nu skriver är att du fick informationen att bostäder med renoveringsbehov tvärtom numera var kraftigt reducerade i pris.
Du har även fått exempel på bostäder där byggnaden i stort sett värderats till 0.
Den informationen har du däremot inte klarat av att ta in. Och har uppvisat total oförmåga att förstå att mark/adress ansätts ett värde av köparna, och byggnaden ett annat värde. Och försäljningslikviden blir summan av dessa. Inte ens informationen att skattemyndigheten håller isär värde på mark och byggnad klarar du av att ta in. Det är extremt oförmåga att ta emot information vi ser här.
Jag tror tom skribenten slemhog klarar av att ta in den informationen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wallincus
De enda som jag ser som drar upp svindyra områden och påstår att andra vill bo där är du, flanders och ni övriga som påstår att det bara är i extremt dyra områden problemet med övervärderade bostäder finns.
Vilket är helt fel, då det finns exakt 0 inlägg av mig där jag skriver det.
Din förmåga att läsa och förstå är helt obefintlig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Wallincus
Väldigt lustig taktik du har att ljuga om vem som påstår vad när det bokstavligt talat finns bevis här i tråden för det...
Alla kan se att det tvärtom är du som gör det.
(Eventuellt utan uppsåt, då det är mer troligt att du inte förstår vad folk skriver).
Citat:
Ursprungligen postat av
Wallincus
Suck...
Från Swedbanks egen
hemsida...
"Bolån under 50 % av bostadens värde samt högst 4,5 gånger årsinkomsten
Det är valfritt att amortera om ditt bolån är högst 50 procent av bostadens värde och du lånar högst 4,5 gånger din årsinkomst före skatt."
Man kan se här hur det går till när Wallincus skall försöka tänka:
Wallincus:
"öööh staten öööh liksom kräver inte att man amorterar när lånet är under 50% öööö. Det betyder att öööh bankerna vill att folk skall vara belånade livet ut. öööh liksom".
Någon logik går inte att hitta.
---------------------------------
Här skulle man kunna uppmärksamma att de som bor i HR betalar däremot ränta på hela kapitalkostnaden för bostaden livet ut. Dvs som om dom var max-belånade.