Citat:
Ursprungligen postat av
trailwalker
Att Trump skulle gå in i Mellanårsvalen med ett misslyckats krig på halsen ser jag som rött uteslutet men det är inte diskussion för den här tråden iofs.
Jag följer en del mellanstora städer i Sverige och där är det i alla fall just nu lika segt som alltid. Räntorna verkar ha bottnat dubbelt så högt som 2021, kostnaderna generellt rejält högre än då också, arbetsmarknaden trött. Verkar också finnas en generell rädsla för att köpa först och riskera stå med dubbla boenden (mycket långa säljtider utanför Stockholms innerstad och en del specifika ställen). Klart det kan vända men jag tror inte 1 april ger något särskilt lyft här.
Jag funderar också precis på att flytta i en mellanstor stad. Är man beredd att köpa lite nyare (och dyrare) finns det gott om objekt att välja på. Ser inte ut att vara budstrid på särskilt många alls...
Klart att man välkomnar högre räntor som köpare

Blir det en inflations- och räntechock lagom till sommaren får det nog en rejält positiv effekt på budgivningar och priser
Jag tänker betala nya boendet kontant och sedan sälja efter och lägga tillbaka vinsten från gamla boendet på börsen dock. Ger ju lite mer flexibilitet än vad de flesta har. Att det generellt inte är stockholmspriser här hjälper ju också en del...