Citat:
Ursprungligen postat av
joegro444
När du glömmer bort att du haft alkoholproblem så har du inte glömt utan du har ett förtäckt sug. Det är så jag ser på det. Alla tankar som kan leda till att jag dricker är sug.
Jag tror du har helt rätt i det faktiskt. Det är nog så vi måste se det!
Citat:
Ursprungligen postat av
joegro444
Jag identifierar mig inte heller att jag är alkoholist. Många inom en viss självhjälpsgrupp som tycker man skall göra det. Men, det gör inte jag. Jag är en människa som haft svåra alkoholproblem men nu varit nykter i över 10 år. jag försöker förbättra mitt liv varje dag. Inte bara mitt liv utan även min identitet och mina tankar. Och, jag tror att mina tankar blir bättre för varje dag i medeltal. Inte så mycket knasiga ideer längre och framför allt inte följa dom där impulserna. Mer eftertänksam. Eftertänksamheten är det stora verktyget för att hålla mig nykter. Och ett annat verktyg är att läsa och skriva i den här tråden ibland.... :-)
Haha, ja, jag vet vilka du tänker på.. Det är en märklig inställning för mig med. Eftertänksamhet är nog det främsta verktyget, att hela tiden läsa av vad man tänker och känner "lite från sidan".