Citat:
Det är orealistiskt i dagens Sverige att tro att en inte ska riskera att bli tafsad på eller uppleva någon sorts våld.
Det ska vi inte heller göra.
Vi ska eftersträvar så lite sexuella kränkningar och våld som möjligt. Men vi måste samtidigt acceptera att en viss nivå är naturligt.
Jag har inte nämnt något om män. Jag talar om människor i allmänhet. Det är ett mänskligt drag att handla på ett sätt som kan skada och kränka andra. Det går inte att komma undan.
Jag har blivit tafsad på av kvinnor och fått uppsöka läkarvård pga en påtänd kvinna. Det är en naturlig del av att leva i en värld med människor som inte är perfekta.
Att det sen finns individer som gnäller på nätet över att folk tafsar när det bevisas att våldtäkt begås av en liten minoritet och risken är minimal att bli våldtagen får mig att tro att vissa inte har koll på sina privilegier. Det måste hitta något att klaga på.
Det ska vi inte heller göra.
Vi ska eftersträvar så lite sexuella kränkningar och våld som möjligt. Men vi måste samtidigt acceptera att en viss nivå är naturligt.
Jag har inte nämnt något om män. Jag talar om människor i allmänhet. Det är ett mänskligt drag att handla på ett sätt som kan skada och kränka andra. Det går inte att komma undan.
Jag har blivit tafsad på av kvinnor och fått uppsöka läkarvård pga en påtänd kvinna. Det är en naturlig del av att leva i en värld med människor som inte är perfekta.
Att det sen finns individer som gnäller på nätet över att folk tafsar när det bevisas att våldtäkt begås av en liten minoritet och risken är minimal att bli våldtagen får mig att tro att vissa inte har koll på sina privilegier. Det måste hitta något att klaga på.
Jag tycker man ska rikta om hela fokuset kring sexuellt våld på förövarna, och deras "egenskaper" val, beteendemönster etc etc.
Det är vad mina protester i detta ämne handlar om, att vi haft och tyvärr fortsatt har delvis ett enkelriktat fokus på hur kvinnor ska bete sig etc...men betydligt mindre av motsvarande riktat mot män.
Och återigen nej, sexbrott är väldigt vanligt....så det är alltså INTE en "liten minoritet".
En FET majoritet av alla kvinnor har någongång varit utsatt för situationer där de antigen utsatts eller någon försökt utsätta dem etc...
Det betyder inte att där inte existerar väldigt många män som aldrig nånsin utsatt någon annan person för sexbrott.
men sluta försök göra detta till ett "litet problem" tack.