2026-03-23, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Det är inte var åttonde kvinna.
Nu tänker du på fysiskt våld och sexuellt våld runt om i världen.
Dvs inte våldtäkt specifikt.

"Var åttonde kvinna i världen utsatt för sexuellt våld som barn"
alltså före 18 års ålder.

https://unicef.se/press-och-media/370-miljoner-kvinnor-utsatta-for-sexuellt-vald-som-barn

mikroskopiskt problem eller hur.
Citera
2026-03-23, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

https://unicef.se/press-och-media/370-miljoner-kvinnor-utsatta-for-sexuellt-vald-som-barn

Fortfarande inte våldtäkt.
Du blandar äpplen och päron.
Citera
2026-03-23, 12:41
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:

Hinner inte läsa ordentligt nu men jag hann se att man i dessa fall räknar in "non contact" förseelser. Dessa är nästa hälften av fallen, om jag läste rätt. Jag är så trött på att dessa fall klumpas ihop med regelrätta våldtäkter.

Sen har vi detta välbekanta fakta:
Citat:
The largest number of rape and sexual assault victims is found in some of the most populous regions – namely sub-Saharan Africa, Eastern and South-Eastern Asia, and Central and Southern Asia

Ju fler negrer desto mer sexuellt våld, men det visste vi ju redan.
Citera
2026-03-23, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Hinner inte läsa ordentligt nu men jag hann se att man i dessa fall räknar in "non contact" förseelser. Dessa är nästa hälften av fallen, om jag läste rätt. Jag är så trött på att dessa fall klumpas ihop med regelrätta våldtäkter.

Sen har vi detta välbekanta fakta:

fel.

"När sexuella trakasserier som inte innebär direkta fysiska övergrepp räknas in (non-contact sexual violence) stiger antalet drabbade flickor och kvinnor till 650 miljoner, var femte i världen."

och jag är innerligt trött på alla dess försök att ursäkta alla dessa män som sysslar med att fullt medvetna om att det inte är välkommet syssla med att kränka flickor, tjejer och kvinnor sexuellt.
Citera
2026-03-23, 13:04
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

+ Ju fler katolska präster och biskopar desto mer sexuellt våld. Undrar vad hebefil-bögarna inom katolska kyrkan skyller på som våldtar mestadels pojkar? Biologi? Knappast va? De har troligen sina helt egna fantasieggande förklaringar.

Konstigt egentligen, utåt sett predikar de ju om att homosexualitet är något onaturligt. Men som sagt, de har säkert kommit på nån egen fantastisk förklaring.
Senast redigerad av Jenny9 2026-03-23 kl. 13:23.
Citera
2026-03-23, 13:41
Medlem
Citat:
fel.

"När sexuella trakasserier som inte innebär direkta fysiska övergrepp räknas in (non-contact sexual violence) stiger antalet drabbade flickor och kvinnor till 650 miljoner, var femte i världen."

och jag är innerligt trött på alla dess försök att ursäkta alla dessa män som sysslar med att fullt medvetna om att det inte är välkommet syssla med att kränka flickor, tjejer och kvinnor sexuellt.
Ja .
Men att bli tafsad på inkluderas.
Vilket innebär att du inte presenterar siffror för våldtäkt specifikt
Citera
2026-03-23, 14:47
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
fel.

Vår femte är väl inte så illa?
Citera
2026-03-23, 14:48
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
+ Ju fler katolska präster och biskopar desto mer sexuellt våld. Undrar vad hebefil-bögarna inom katolska kyrkan skyller på som våldtar mestadels pojkar? Biologi? Knappast va? De har troligen sina helt egna fantasieggande förklaringar.

Konstigt egentligen, utåt sett predikar de ju om att homosexualitet är något onaturligt. Men som sagt, de har säkert kommit på nån egen fantastisk förklaring.

Jag ska fråga nästa gång jag råkar på en katolsk präst.
Citera
2026-03-23, 15:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Jag ska fråga nästa gång jag råkar på en katolsk präst.

Inte lönt, han kommer

1. Förneka
2. attackera
3. vända offer och förövare

Deny, Attack, Reverse Victim and Offender - DARVO (skrev fel innan)

https://en.wikipedia.org/wiki/DARVO
Citera
2026-03-23, 15:10
Medlem
Kvinnor får ju orgasm vid våldtäkt så dom måste väl gilla de lite också?
Citera
2026-03-23, 15:31
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demigurgen
Kvinnor får ju orgasm vid våldtäkt så dom måste väl gilla de lite också?

Detta gäller långt ifrån alla våldtäktsoffer och för dem det händer handlar det om en rent kroppslig och ofrivillig reaktion.

För dessa våldtäktsoffer kan känslor av skuld och skam intensifieras väldigt.

Men denna tråden handlar inte om offren utan om förövarna. Det finns en tråd som handlar om offren som du kan skriva i om detta.
Citera
2026-03-23, 16:41
Medlem
Jenny9s avatar
Enligt denna mannen som jobbar med att försöka sätta dit pedofilerna ligger USA i topp 3 tillsammans med Ryssland och Kina över länder där flest män laddar hem (ofta grova) övergrepp på barn under 12 år:

https://youtu.be/yVRlxMsVPko?is=qrIL5JIC4Vla873b

Mestadels familjefäder. Många av övergreppen sker i USA och många av offren är amerikaner. Kanske därför som så många amerikanska män är emot abort, de är rädda om sitt supply av oönskade och sårbara barn/offer.

Tydligen är det inte bara svarta afrikaner som våldtar och beter sig.

Videon är bara 8 minuter lång, det klarar ni.
Senast redigerad av Jenny9 2026-03-23 kl. 16:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in