Citat:
Ursprungligen postat av
Anklagaren
Det enda du skriver i inlägg efter inlägg är att Totius har fel. Du förklarar inte vad som är fel och du förklarar definitivt inte vad som enligt din uppfattning är rätt. Vart vill du komma med dina inlägg?
Jag ville peka på att Totius gör en egen tolkning av datan från CERES, och att hen kommer fram till något helt annat än forskarna bakom materialet gör. Detta exempelvis:
Citat:
Dags att åter påminna om att CERES-data för de senaste 25 åren tydligt visar att IPCC:s förklaringsmodell med CO2 som drivande för uppvärmningen faller samman:
Det låter som att CERES är någon underground-forskargrupp som äntligen har sammanställt en smoking gun som avslöjar IPCCs lögner om CO2, eller hur? Men sanningen är den att forskarna i CERES-projektet inte på långa vägar menar att deras data strider mot IPCCs förklaringsmodell. Deras data fokuserar på feedbackeffekter, men de menar inte att sådana talar emot koldioxidens roll i uppvärmningen.
Alltså, det att CERES-data för de senaste 25 åren skulle tala emot IPCCs förklaringsmodell är något Totius är ganska ensam om att tro. Jag säger inte att det är felaktigt, för det vet varken jag, Totius eller någon annan, men det jag säger är att Totius är ovetenskaplig i sin approach för att nå fram till denna tro.