2026-03-16, 10:29
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Det är av misskötsel som han inte får tidsbestämt antar jag. Men vad gjorde att han åkte fast, då var det väl mord?
Simpelt missbrukarmord utan kropp där han först erkände men sen tog tillbaka men blev fälld ändå.
Citera
2026-03-16, 10:30
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Simpelt missbrukarmord utan kropp där han först erkände men sen tog tillbaka men blev fälld ändå.
Okej tack för svaret.
Citera
2026-03-16, 11:09
Avstängd
Vad satt du inne för?
Flashbacktråd?

Kul att du lyckats efter kåken
Citat:
Ursprungligen postat av barasofta2018
Barnmördare och sexmördare blandas ytterst sällan med "vanliga" morddömda. Dom har egna låsta avdelningar på några få anstalter (2-3 st). Dom skulle råka mkt illa ut om dom placerades på vanlig avd på Kumla, Saltvik, Hall t.ex och personalen vet det, drf sätts dom ej där. Kvinnomördare däremot placeras ofta på normala avd, då deras bott oftast inte är högt profilerade i media, förutom vissa fall, så slinker dom igenom nätet bland intagnas egna kontrolelr, och känner dom dessutom kriminella från förr och varit aktiva knarklangare eller rånare så är det ingen som frågar om deras brott. Man frågar endast ut en ny fånge som inte känner en enda fånge, oftast ringer man och kollar Tingsrätten så att det fången uppger stämmer (detta ber man nån man själv ringer från fängelset att kolla upp hemifrån)

Det kvittar hur stor du är på ett fängelse, doms törre huggs ner av några st andra samtidigt, har sett det flera ggr. Flickmördare har jag stött på några st, dom har märkligt nog blivit mer och mer accepterade på anstalterna, särskilt om det är ett hedersmord där en otrogen tjej mördats (vilket jag personligen anser ett stört beteende, att ta livet av nån för otrohet).

Ja det finns en tydlig hierarki även bland morddömda
1) Tidigare tunga knarklangare och värdetransportrånare
2) övriga kriminella, Även pundare och gatuknarkare har respekt på anstalt så länge dom ej goolat nån (tjallat i utredning, eller domstol) och sköter sitt på kåken
3) för övrigt så ju längre man suttit desto mer respekt har man i anstalt (oftast). Jag märkte själv då jag suttit 12-14 år så fick jag gå före i köer, fördelar av andra fångar, en vördnad liksom, en typ av respekt av andra fångar för jag stått ut med lidandet så lång tid, intagna är extra sjyssta och mer respektfulla mot en när man sutitt länge (om man är en en bra kille så klart)

Nu satt ju jag åren 1997-2014 men det kanske är annorlunda idag
Citera
2026-03-16, 11:12
Avstängd
Har det nämnts några kvinnor?
Citera
2026-03-16, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hitler-gg
Har det nämnts några kvinnor?

Ska det vara C*rina Frödin som suttit längst nu? Dömd 2010, så inte i närheten av något rekord än.
Citera
2026-03-16, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Ska det vara C*rina Frödin som suttit längst nu? Dömd 2010, så inte i närheten av något rekord än.

Lillemor Östlin satt ju många år men det var ju inte i ett svep så det räknas väl inte.
Men har inte både Natalia Pshenkina och Christine Schurrer suttit längre än Carina Frödin?
Citera
2026-03-16, 11:53
Medlem
VoktorDodkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Lillemor Östlin satt ju många år men det var ju inte i ett svep så det räknas väl inte.
Men har inte både Natalia Pshenkina och Christine Schurrer suttit längre än Carina Frödin?
Jag känner mig manad att märka ord; hon sitter i Tyskland, tråden handlar om suttit längst i Sverige. Jag tror vi har det bättre med henne i ett tyskt fängelse.
Citera
2026-03-16, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner

Natalia är väl ute nu? Hon fick tidsbestämt för ett par år sen.
Citera
2026-03-16, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag känner mig manad att märka ord; hon sitter i Tyskland, tråden handlar om suttit längst i Sverige. Jag tror vi har det bättre med henne i ett tyskt fängelse.

Jag hade faktiskt glömt det, ber om ursäkt. Och hon får gärna sitta inlåst i Tyskland, och bli kvar inlåst för väldigt lång tid framöver.
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav

Natalia är väl ute nu? Hon fick tidsbestämt för ett par år sen.

Hon fick tidsbestämt 2023, till 27,5 år så hon kan nyligen släppts. Utvisningen verkar inte ha verkställts.
Citera
2026-03-16, 23:26
Medlem
Det ska väl sägas att de flesta som sitter så länge brukar göra det för de räknas som farliga och inte för vad de gjort.
Citera
2026-03-21, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hitler-gg
Vad satt du inne för?
Flashbacktråd?

Kul att du lyckats efter kåken
Det var långt över ett år sedan jag loggade in här
Nej mitt fall är inte känt och det är jag glad för jag tycker inte om att vara i centrum och definitivt inte att synas i media. Jag dömdes för ett normalt mord på en man som var narkoman och alkoholist, inget märkvärdigt, han hade lurat mig på stora summor pengar, men jag skulle vilja säga att den utlösande faktorn att jag beslutade mig för att ta livet av honom var för att han brutalt misshandlade sin fru och deras barn på ett perverst och vidrigt sätt som gjorde mig väldigt upprörd på den tiden. Idag hade jag där funnit gift han ska annorlunda med något sådant men då var jag strax under 30, full med Testo i kroppen och gangster med kriminell livsstil sedan tonåren. Det är tragiskt hur Jag slösade bort mitt liv med droger och kriminalitet men nu är jag fri sedan 12 år tillbaka och har det helt okej, kan inte klaga
Citera
2026-03-21, 12:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av barasofta2018
Det var långt över ett år sedan jag loggade in här
Nej mitt fall är inte känt och det är jag glad för jag tycker inte om att vara i centrum och definitivt inte att synas i media. Jag dömdes för ett normalt mord på en man som var narkoman och alkoholist, inget märkvärdigt, han hade lurat mig på stora summor pengar, men jag skulle vilja säga att den utlösande faktorn att jag beslutade mig för att ta livet av honom var för att han brutalt misshandlade sin fru och deras barn på ett perverst och vidrigt sätt som gjorde mig väldigt upprörd på den tiden. Idag hade jag där funnit gift han ska annorlunda med något sådant men då var jag strax under 30, full med Testo i kroppen och gangster med kriminell livsstil sedan tonåren. Det är tragiskt hur Jag slösade bort mitt liv med droger och kriminalitet men nu är jag fri sedan 12 år tillbaka och har det helt okej, kan inte klaga
Oj intressant, det måste ju skrivits om det när det begav sig. Försöker inte journalister kontakta dig om det, då eller senare?
Fast etablissemanget vill väl inte riktigt skriva om street justice
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in