2026-03-21, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barasofta2018
Det var långt över ett år sedan jag loggade in här
Nej mitt fall är inte känt och det är jag glad för jag tycker inte om att vara i centrum och definitivt inte att synas i media. Jag dömdes för ett normalt mord på en man som var narkoman och alkoholist, inget märkvärdigt, han hade lurat mig på stora summor pengar, men jag skulle vilja säga att den utlösande faktorn att jag beslutade mig för att ta livet av honom var för att han brutalt misshandlade sin fru och deras barn på ett perverst och vidrigt sätt som gjorde mig väldigt upprörd på den tiden. Idag hade jag där funnit gift han ska annorlunda med något sådant men då var jag strax under 30, full med Testo i kroppen och gangster med kriminell livsstil sedan tonåren. Det är tragiskt hur Jag slösade bort mitt liv med droger och kriminalitet men nu är jag fri sedan 12 år tillbaka och har det helt okej, kan inte klaga

Fanns det någon fånge du eller andes var genuint rädd för?

Någon som han Martin Jonsson som sitter för mordet på Lotta. .
Citera
2026-03-21, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Det ska väl sägas att de flesta som sitter så länge brukar göra det för de räknas som farliga och inte för vad de gjort.
Livstidsstraff betyder livstid till dess att man eventuellt får det tidsbestämt. Om man livstidsstraffet omvandlat beror på hur man skött sig i fängelset och hur stor risken bedöms vara att man återfaller i brottslighet. Hur grovt brottet var är ointressant. Mattias Flinck kom ut efter 20 år, trots att han skjutit 7 personer, eftersom han var en mönsterfånge och bedömdes vara totalt ofarlig.
Citera
2026-04-15, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pundedu
Fanns det någon fånge du eller andes var genuint rädd för?

Någon som han Martin Jonsson som sitter för mordet på Lotta. .
Nej, Jag kan inte minnas att jag varit rädd för någon fånge under mina år i fängelse. Jag vill dock tillägga att Tommy Alexandersson slaktaren från Huddinge är en fånge som ingen annan tjafsar med. Han har en blick och ett utseende som får folk att tänka till lite innan man tilltalar honom, han ser bokstavligen farlig ut och har en nordisk partisk blick som inte undgår någon, Hans kroppshydda er gigantisk speciellt armarna och handleder så jag kan nog påstå att det finns ingen som provocerar honom medvetet med tanke på vad han sitter för och hur han ser ut. Han är den enda fången jag någonsin träffat som alla människor har respekt för. Idag är han väl långt över 70 år och därmed inte lika farligt som tidigare men jag hoppas det var tillräckligt svar på din fråga
Citera
2026-04-15, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hitler-gg
Oj intressant, det måste ju skrivits om det när det begav sig. Försöker inte journalister kontakta dig om det, då eller senare?
Fast etablissemanget vill väl inte riktigt skriva om street justice
Jag har lagt det där bakom mig för länge sedan det skedde för 30 år sedan och inget Jag vill prata om idag
Citera
2026-04-16, 00:12
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barasofta2018
Nej, Jag kan inte minnas att jag varit rädd för någon fånge under mina år i fängelse. Jag vill dock tillägga att Tommy Alexandersson slaktaren från Huddinge är en fånge som ingen annan tjafsar med. Han har en blick och ett utseende som får folk att tänka till lite innan man tilltalar honom, han ser bokstavligen farlig ut och har en nordisk partisk blick som inte undgår någon, Hans kroppshydda er gigantisk speciellt armarna och handleder så jag kan nog påstå att det finns ingen som provocerar honom medvetet med tanke på vad han sitter för och hur han ser ut. Han är den enda fången jag någonsin träffat som alla människor har respekt för. Idag är han väl långt över 70 år och därmed inte lika farligt som tidigare men jag hoppas det var tillräckligt svar på din fråga
Tommy Alexandersson är född 1 mars 1948 så han har nyligen fyllt 78 år. Hoppas han inte kommer ut levande.
Han dömdes till livstids fängelse för fem mord år 1988.
Hans c/o adress går till Anstalten Västervik.
Stämmer allt detta på Wiki så hoppas jag att han dör i fängelset.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tommy_Alexandersson

Brutale mördaren har suttit längst i svenskt fängelse
Publicerad 2026-01-04
I det tysta har ”Slaktaren från Enköping” slagit rekord för svensk kriminalvård.
Med 36 år har han suttit inne längst av alla.
Och någon frigivning är inte i sikte.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vrmqrw/tommy-77-har-suttit-i-fangelse-langst-av-alla
Senast redigerad av Timeout 2026-04-16 kl. 00:24.
Citera
2026-04-25, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tommy Alexandersson är född 1 mars 1948 så han har nyligen fyllt 78 år. Hoppas han inte kommer ut levande.
Han dömdes till livstids fängelse för fem mord år 1988.
Hans c/o adress går till Anstalten Västervik.
Stämmer allt detta på Wiki så hoppas jag att han dör i fängelset.
https://en.wikipedia.org/wiki/Tommy_Alexandersson

Brutale mördaren har suttit längst i svenskt fängelse
Publicerad 2026-01-04
I det tysta har ”Slaktaren från Enköping” slagit rekord för svensk kriminalvård.
Med 36 år har han suttit inne längst av alla.
Och någon frigivning är inte i sikte.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/vrmqrw/tommy-77-har-suttit-i-fangelse-langst-av-alla
Nej det är ingen trevlig människa någon skulle vilja ha bredvid sig ute i samhället kan jag instämma i. Mot mig har han varit ganska okej i fängelset men jag har sett hur han har betett sig mot andra och han spelar på sin farlighet som han har utmalat sin media ganska ofta inne på anstalt, förr i tiden i alla fall. Jag kan inte uttala mig något om hur han har varit sista 12 åren
Citera
2026-04-26, 20:20
Medlem
D.L sitter på Regionkliniken i Växjö. 29 år och några veckor är han uppe i nu. Och han är fysiskt och psykiskt frisk. Har chans att slå rekord
Citera
2026-04-26, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Hon fick tidsbestämt 2023, till 27,5 år så hon kan nyligen släppts. Utvisningen verkar inte ha verkställts.
För att det är Ryssland?
Citera
2026-04-27, 00:00
Medlem
King Pins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
D.L sitter på Regionkliniken i Växjö. 29 år och några veckor är han uppe i nu. Och han är fysiskt och psykiskt frisk. Har chans att slå rekord

Vem är DL?
Citera
2026-04-27, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av King Pin
Vem är DL?

Dariusz Ledzion.

https://www.expressen.se/nyheter/han-ville-morda-och-valdta-igen/
Citera
2026-04-27, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
För att det är Ryssland?

Jag vet inte, men jag tror utvisningar till Ryssland inte är helt stoppade. Det är väl hon som ställt till med ”verkställighetshinder”.
Har absolut ingen aning om när hennes villkorliga frigivning gått ut, kan också vara en del i det.
Citera
2026-04-28, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjoner
Jag vet inte, men jag tror utvisningar till Ryssland inte är helt stoppade. Det är väl hon som ställt till med ”verkställighetshinder”.
Har absolut ingen aning om när hennes villkorliga frigivning gått ut, kan också vara en del i det.
Jag förstår inte vad du menar? Om man efter 2/3 inte vill utvisas hamnar man väl på Migrationsverkets förvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in